Z danych Jato Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2019 roku udział SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na świecie wyniósł 34,3% . Na drugim miejscu pod względem popularności – z wynikiem 14,7% – znalazły się samochody kompaktowe. Fakt, że pod hasłem „SUV” kryją się auta różnej wielkości nie umniejsza ich rynkowego sukcesu. Trend ten doskonale rozumieją producenci samochodów – najwięksi oferują SUV-y w wielu segmentach.
Poznań, 19 października 2020 r. Dokładnie 15 lat temu, w roku 2005, w Zespole Szkół nr 1 w Swarzędzu rozpoczęła swe działanie pierwsza klasa pod patronatem Volkswagen Poznań. Przez lata współpraca systematycznie się poszerzała, a klasy pod patronatem spółki nie tylko w Swarzędzu, ale również we Wrześni, opuściło od tego momentu prawie 580 specjalistów – mechaników, mechatroników, elektromechaników i odlewników – z których niemal 88 procent znalazło później zatrudnienie w fabrykach Volkswagen Poznań.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Czternasty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest poświęcony ładowaniu samochodów elektrycznych w miastach i przy drogach w Polsce. Prowadzący podcast rozmawiają z Rafałem Czyżewskim – prezesem GreenWay Polska, czyli sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych – o tym, jak Polacy korzystają z publicznych stacji ładowania, jaki jest koszt użytkowania szybkich ładowarek oraz czy ładowanie pojazdu elektrycznego opłaca się bardziej niż tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym.
Poznań, 12. października 2020 – Grupa Volkswagen podąża drogą do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Ważnym elementem tego procesu są nowe modele, takie jak ID.4 – pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen. Samochód, którego światowa premiera odbyła się kilka tygodni temu będzie produkowany i sprzedawany w Europie i w Chinach, a później także w USA. „ID.4 oznacza mobilność neutralną pod względem bilansu CO₂” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki. Podobnie jak ID.3 także ID.4 opuszcza fabrykę w Zwickau jako samochód, którego produkcja ma zerowy bilans emisji CO2. Oprócz zakładu w Zwickau, pionierami przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Grupie są fabryki Audi w Brukseli, Bentleya w Crewe i marki ŠKODA w Vrchlabí w Czechach. We wszystkich powstają auta, których produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.
Poznań, 9 października 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zamknął wrzesień oraz cały trzeci kwartał roku 2020 bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. W porównaniu z wrześniem roku ubiegłego, rejestracje całej gamy modelowej w tym miesiącu wzrosły aż o 47,1 procent i wyniosły 928 aut. Biorąc natomiast pod uwagę cały trzeci kwartał 2020, rejestracje wzrosły o 4,6 procent, do 3212 pojazdów.
Poznań, 8 października 2020 r. –„Koronawirus nie ustępuje. Tak w Polsce jak i na świecie obserwujemy znaczny wzrost liczby zakażeń. Od początku trwania pandemii wdrożyliśmy blisko 60 różnych środków zaradczych, które mają zapewnić bezpieczeństwo naszej załogi. Katalog ten wciąż rozwijamy i dostosowujemy do bieżącej sytuacji. Zdrowie naszych pracowników jest dla nas najważniejsze, dlatego wszystkim zapewniamy dostęp do maseczek ochronnych, rękawiczek, płynów dezynfekcyjnych. Dostosowaliśmy także miejsca pracy do nowych warunków wymagających dystansu społecznego. Ważnym narzędziem są także bezpłatne testy dla pracowników w kierunku Covid-19. Dotychczas, w ramach badań finansowanych przez Volkswagen Poznań wykonano ich blisko 600. Dzięki nim skutecznie minimalizujemy ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa na terenie zakładów. Dodatkowo, mając na uwadze aktualną sytuację epidemiczną w kraju podjęliśmy decyzję o poszerzeniu działań prewencyjnych i ustawieniu punktów wykonywania testów także na parkingach przyzakładowych.” mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji.
ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST z ceną od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączy także wariant z niższą pojemnością akumulatora oraz wyposażony w mocniejszą jednostkę, dysponujący napędem na 4 koła.
Poznań/Hanower, 6 października 2020 r. Wielki fan marki Volkswagen Frank Eusterholz, mieszkający na co dzień na wyspie Samsø, zaplanował i odbył niesamowitą podróż. Zasiadając za kierownicą elektrycznego Volkswagena e-Crafter przejechał z Hanoweru, aż na najbardziej na północ wysunięty punkt Europy, do którego dojechać można samochodem – na Nordkapp. Dowiódł przez to, że dla napędzanego elektrycznie samochodu dostawczego, którego żywiołem są ulice miast i krótkie dystanse, ograniczony zasięg nie musi stać na przeszkodzie tak dalekiej podróży.
Nowo uruchomiony, internetowy sklep Volkswagena daje możliwość nie tylko znalezienia odpowiedniego samochodu, ale również wyboru formy finansowania i określenia wysokości wpłaty wstępnej oraz zakupu pojazdu. Cały proces jest podzielony na cztery kroki – wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia (opłata rezerwacyjna), złożenie wniosku leasingowego oraz wpłata własna i odbiór auta. Ze względu na wymogi prawne, potrzebna jest wizyta w salonie, ale tylko jedna – w celu podpisania umowy leasingowej i odbioru auta.