Wolfsburg/Poznań, 25. stycznia 2021 – Mimo niespotykanych dotąd wyzwań związanych z trwającą epidemią Covid-19, koncern Volkswagen w drugim półroczu 2020 udowodnił swoją silną pozycję. W czwartym kwartale zanotowała w dalszym ciągu rosnącą liczbę dostaw samochodów do klientów, okazały się one nawet wyższe od dostaw z trzeciego kwartału 2020 r. Odpowiednio mocno wzrósł przychód ze sprzedaży. Bardzo dobra była również sytuacja w zakresie przepływu gotówki netto w dziale samochodów.
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Wolfsburg/Poznań, 21 stycznia 2021: Ofensywa samochodów elektrycznych prowadzona przez koncern Volkswagen przynosi pozytywne efekty – dostawy tego rodzaju aut w Unii Europejskiej, wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią, wzrosły w minionym roku ponad czterokrotnie i wyniosły 315.400 pojazdów elektrycznych (w 2019 r.: 72.600 egzemplarzy). Udział modeli napędzanych energią elektryczną z akumulatorów (BEV) oraz hybryd typu plug-in (PHEV) w ogólnych dostawach zwiększył się do 9,7 procent (w 2019 r.: 1,7 procent). Koncern Volkswagen stał się w zachodniej Europie liderem rynku pojazdów elektrycznych uzyskując w nim 25-procentowy udział (w 2019 r.: 14 procent). Do tego sukcesu przyczyniły się przede wszystkim marki Volkswagen Samochody Osobowe i Audi, które dzięki premierom nowych elektrycznych modeli jak ID.3 i e-tron, z nawiązką osiągnęły cele w zakresie średniej emisji CO2. Według wstępnych danych koncern Volkswagen zmniejszył w Unii Europejskiej w 2020 roku, w porównaniu z 2019 r., ilość dwutlenku węgla emitowanego średnio przez nowe modele o 20 procent do poziomu 99,8 g/km. Bentley i Lamborghini są liczone osobno i nie uwzględniono ich w tym wyliczeniu. W celu pokrycia ewentualnych wydatków związanych z przekroczeniem o 0,5 g/km limitu CO2 ustalonego wspólnie z innymi producentami, koncern poczynił wcześniej rezerwy, dlatego wynik finansowy w czwartym kwartale nie został obciążony.
Wolfsburg/Poznań, 20. stycznia 2021 – Koncern Volkswagen wzmacnia system zabezpieczenia jakości i jednocześnie przeprowadza zmiany organizacyjne. Od 1 lutego szefem działu Zarządzania Jakością i Strategii Jakościowej zostanie Frank Welsch. Będzie on raportował bezpośrednio do prezesa zarządu koncernu Volkswagen, Herberta Diessa. Thomas Ulbrich zostanie następcą Welscha na stanowisku Członka Zarządu ds. Rozwoju Technicznego marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).
Poznań, 18 stycznia 2021r -. Rok 2020 był wyjątkowo trudnym czasem dla branży motoryzacyjnej. Pandemia Covid-19 wpłynęła zarówno na sprzedaż nowych pojazdów, jak i na produkcję. Pomimo niesprzyjających warunków, obie fabryki Volkswagen Poznań – w Poznaniu i we Wrześni - zbudowały w roku ubiegłym 207 610 samochodów, w tym 1291 w pełni elektrycznych aut dostawczych. Wg danych opublikowanych przez Instytut Samar, to ponad 48 procent ogółu samochodów wyprodukowanych w ubiegłym roku w Polsce (427 972 pojazdy). Dzięki temu wynikowi, Volkswagen Poznań pozostał liderem produkcji aut w Polsce. Dodatkowo odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała niemal 3,5 miliona komponentów, w tym obudów silników elektrycznych dla platformy MEB wykorzystywanej przez wszystkie marki Grupy Volkswagen.
Poznań/Hanower, 15 stycznia 2021 r. Podobnie jak w wielu światowych firmach i markach, również w Volkswagen Samochody Dostawcze rok 2020 został zdeterminowany przez przebieg pandemii Covid-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze i ograniczenia społeczne. W sumie, w roku 2020 marka dostarczyła do rąk klientów na całym świecie 371 700 pojazdów. Odnotowano spadek o 24,4 procent w stosunku do roku 2019. Na polskim rynku zarejestrowano w tym czasie 9094 sztuki nowych dostawczych Volkswagenów, co czyni Polskę liderem w regionie Europy Środkowo - Wschodniej.
Wolfsburg/Poznań, 14. stycznia 2021 – W 2020 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W grudniu dostawy okazały się mniejsze od tych z grudnia 2019 roku tylko o 3,2 procent, w całym czwartym kwartale zmalały natomiast łącznie o 5,7 procent. W sumie w 2020 roku koncern zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Prowadzona przez koncern ofensywa aut elektrycznych przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów. Grupa dostarczyła 231.600 samochodów elektrycznych, czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190.500 egzemplarzy (+175 procent). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent).
Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.”