W ósmym odcinku napędzanego przez markę Volkswagen podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz gościem, którym jest Maciej Mazur – dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – rozmawiają o dofinansowaniu zakupu aut elektrycznych w ramach trzech programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Maciej Mazur mówi m.in. o programach wsparcia elektromobilności w innych krajach oraz prezentuje rożne plany, które dotyczą dofinansowania zakupu aut elektrycznych i rozwoju infrastruktury potrzebnej do ich obsługi.
Poznań/Hannover, 8 lipca 2020 r. Z dniem 1 września 2020 r. funkcję prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmie prof. dr Carsten Intra. Dotychczasowy prezes zarządu dr Thomas Sedran, będzie w przyszłości zarządzał pojazdami użytkowymi i aktywami inżynieryjnymi w ramach całej Grupy Volkswagen i w tej roli będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu odpowiedzialnemu za zasoby ludzkie, Gunnarowi Kilianowi, który z kolei zostając członkiem Zarządu Grupy, przejmie odpowiedzialność za dział samochodów ciężarowych i autobusów (Truck & Bus). Zamierzeniem jest, by Thomas Sedran na tym stanowisku w imieniu Zarządu Grupy koordynował strategiczne ukierunkowanie inwestycji Grupy Volkswagen.
Większość ankietowanych Polaków jest zwolennikami programu dopłat do samochodów elektrycznych. Jednak forma wsparcia zaproponowana w programach Zielony Samochód, eVan i Koliber nie jest ich zdaniem najlepsza – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen.
Także w czasach pandemii marka Volkswagen konsekwentnie realizuje plan przebudowy fabryk pod kątem uruchomienia w nich produkcji samochodów elektrycznych. Rozpoczęły się prace w zakładzie w Emden, z którego taśm w 2022 roku zaczną zjeżdżać samochody napędzane energią elektryczną. Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen, powiedział: „Dzięki przekształceniu zakładu w Emden w miejsce produkcji aut elektrycznych Volkswagen przyspiesza dokonującą się właśnie zmianę systemową. W przebudowę fabryki zainwestujemy łącznie miliard euro. W ten sposób zakład w Emden stanie się jednym z ważniejszych filarów naszej strategii w dziedzinie aut elektrycznych”. Andreas Tostmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Produkcji i Logistyki, zauważa: „Zmieniamy zakład w Emden w jedną z najnowocześniejszych fabryk przemysłu samochodowego”. Przewodniczący Rady Zakładowej Bernd Osterloh, podkreśla: „Załoga w Emden jest szczególnie związana ze swoim zakładem. Pokazały to kolejny raz ostatnie przesunięcia kadrowe. I dlatego jestem pewien, że Passat, Arteon i ID.4 staną się wielkim zespołowym sukcesem, bo to jest solidny zestaw dla solidnej fabryki”.
Poznań, 6 lipca 2020 r. Wakacje, to tradycyjnie czas wyjazdów, podróży, odkrywania nowych miejsc. Czas spokoju i beztroskiego spędzania czasu. Niecodzienny splot różnych okoliczności sprawił, ze w tym roku wielu z nas postawiło na indywidualne spędzanie urlopu, z dala od dużych hoteli i tłumów wczasowiczów. Chcemy zasypiać pod rozgwieżdżonym niebem, budzić się rano słysząc tylko szum morza, a przy okazji zawsze czuć się bezpiecznie – jak w domu. Volkswagen California 6.1 daje taką wolność. Dzięki wygodnemu wyposażeniu wnętrza oraz przemyślanym detalom, każda podróż Californią zamienia się w niezapomnianą przygodę. Można cieszyć się swoją niezależnością i podróżować tam, dokąd chcesz. A przy okazji zabrać ze sobą wszystko, czego potrzebujesz.
Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami przełomowego Volkswagena ID.3, od 3 lipca mogą zapoznać się z ofertą egzemplarzy modelu w limitowanej wersji 1ST dostępnymi za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl.
W siódmym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o różnicach między trzema rodzajami samochodów – hybrydowymi (HEV), hybrydowymi typu plug-in (PHEV) i elektrycznymi (BEV). W dyskusji uczestniczy Michał Baranowski – dziennikarz magazynu „Menadżer Floty” oraz przedsiębiorca z branży elektromobilności.
Volkswagen Tiguan – najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie – został zaprezentowany w nowej odsłonie. Do tej pory wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy tego modelu. W 2019 roku dostarczono klientom około 911.000 sztuk Tiguana, co ponownie zapewniło mu status nie tylko najpopularniejszego modelu marki, ale również całej Grupy Volkswagen.
W piątek z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym. Golfa R Varianta* siódmej generacji, wyposażonego w benzynowy silnik 2.0 i lakierowanego w kolorze białym Oryx wyprodukowano dla klienta w Niemczech. Od teraz w Zwickau będą wytwarzane wyłącznie samochody elektryczne Volkswagena, a w przyszłości również marek Audi i Seat. Rozbieg przed tym skokiem w motoryzacyjną przyszłość był długi: produkcję aut spalinowych rozpoczęto w Zwickau w 1904 roku. Początkowo przez długie lata były to modele marki Horch, w czasach NRD z taśm zjeżdżał tu Trabant. W maju 1990 roku rozpoczęto produkcję Volkswagenów – w ciągu 30 lat w Zwickau powstało dokładnie 6.049.207 samochodów: modeli Polo, Golf, Golf Variant, Passat i Passat Variant.
Poznań, 25 czerwca 2020 r. 180 nowych Volkswagenów Transporter T6.1 trafiło do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Samochody przekazano w ramach przetargu publicznego na usługi flotowe (Car Fleet Management) wygranego i obsługiwanego przez Volkswagen Financial Services.