Poznań, 2 października 2024 r. Duża rodzina kamperów marki Volkswagen Samochody Dostawcze nie powstałaby i nie stałaby się wręcz kultową serią, gdyby nie bliska współpraca marki z niezależną firmą tworzącą kempingowe zabudowy Volkswagenów Transporterów począwszy od serii T1, aż po pierwsze Californie serii T3. Tworząca te zabudowy firma Westfalia, już wtedy, na początku lat ’50 XX w., była znanym, rodzinnym przedsiębiorstwem z ponad stuletnią tradycją, mogącym poszczycić się produkcją m.in. samochodowych przyczepek jednoosiowych, a później również całej serii doskonale znanych przyczep kempingowych.
Poznań, 27 września 2024 r. Obejmująca obszar 22 ha i złożona z 25 000 paneli fotowoltaicznych farma energetyczna przy zakładzie produkcyjnym Volkswagen Poznań we Wrześni, pracuje już z pełną mocą. Dostarcza ona do fabryki zieloną energię elektryczną o maksymalnej mocy 15,2 MW. To wystarcza, by w sprzyjających warunkach pogodowych w 100% pokrywać zapotrzebowanie zakładu na energię elektryczną. Taki dzień właśnie nastąpił – duże nasłonecznienie sprawiło, że 27 września fabryka stała się samowystarczalna energetycznie. - Uruchomiona instalacja to ogromny krok do osiągnięcia całkowitej niezależności energetycznej oraz zrównoważonej i ekologicznej produkcji. Dzięki niej zapewniamy sobie również dostęp do stabilnej cenowo energii– mówi Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Poznań, 27 września 2024 r. – Grupa Volkswagen dąży do dalszego zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego dla wszystkich użytkowników dróg. Marki należące do Grupy planują wykorzystywać dane z czujników, a także dane z kamer w pojazdach klientów uczestniczących w ruchu drogowym, w celu ciągłej optymalizacji systemów wspomagania kierowcy i funkcji zautomatyzowanej jazdy. Klienci będą mogli korzystać z ulepszeń dzięki aktualizacji oprogramowania w pojazdach. Stale rozwijane funkcje zwiększą komfort jazdy i pozytywnie wpłyną na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wysokiej jakości dane z rzeczywistych sytuacji drogowych mają kluczowe znaczenie dla ciągłej optymalizacji systemów wspomagających. Oczywiście są przestrzegane przy tym przepisy dotyczące ochrony danych, a podstawowym warunkiem umożliwiającym ich przetwarzanie jest zgoda klienta. Grupa Volkswagen zamierza rozpocząć tę inicjatywę w Niemczech od czwartego kwartału 2024 r., początkowo z samochodami osobowymi Volkswagen i Audi. Inne marki Grupy planują stopniowo dołączać do inicjatywy i odpowiednio przygotowywać swoje portfolio produktów.
Poznań, 25 września 2024 - Ponad 120 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym może przejechać Volkswagen Caddy w wersji hybrydowej, którego budowa rozpoczęła się w zakładzie w Poznaniu. – Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stoją obecnie przed branżą motoryzacyjną – podkreśla Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Poznań, 24 września 2024 r. Podczas tegorocznych targów Caravan Salon w Düsseldorfie, zaprezentowana została wersja produkcyjna bestsellerowego kampera marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nowa California jest bardziej przestronna, inteligentna, przemyślana, wszechstronna i zrównoważona. To samochód otwierający zupełnie nowy rozdział w historii kamperów marki z Hanoweru. Nowy model bazuje na Volkswagenie Multivan – innowacyjnym, wielozadaniowym MPV, będącym prekursorem wielu rozwiązań napędowych, funkcjonalnych i z dziedziny systemów wsparcia kierowcy.
Poznań, 15 września 2024 r. Podczas tegorocznych targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze, Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje premierowo zupełnie nowego Transportera. Do 22 września, na stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w hali nr 12, odwiedzający targi będą mieli okazję przyjrzeć się siódmej generacji tej udanej linii produktów. Każda cecha i każdy element nowego modelu osiągają zupełnie nowy poziom. Nowy Transporter oferuje więcej miejsca, większą ładowność i wyższą maksymalną masę przyczepy. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a przemyślany kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego mikrobusa - Nowej Caravelle. Po raz pierwszy w historii Transportera i Caravelle, te wielofunkcyjne pojazdy będą dostępne również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Wyrazisty design nowych vanów jest odświeżająco nowy, a jednocześnie wyraźnie nawiązuje do stylu ich kultowych poprzedników.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.
Volkswagen rozpoczął sprzedaż najnowszej generacji Golfa GTI. Pierwowzór usportowionych kompaktów wszedł na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem – teraz dysponuje on mocą 265 KM. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z zewnątrz odmiana GTI odróżnia się od innych wersji m.in. bardziej agresywną stylizacją i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami LED. Golf GTI jest wyposażony standardowo w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG, ceny tego modelu zaczynają się od 179 790 zł. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest wersja GTI Clubsport – pod maską ma silnik o mocy 300 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Ta odmiana kosztuje od 183 890 zł.
Volkswagen nawiązał współpracę z niemieckim start-upem Revoltech z Darmstadt. Celem jest opracowywanie zrównoważonych materiałów do wykończenia wnętrz, tworzonych z konopi przemysłowych. Materiały te mogłyby być wykorzystywane jako zrównoważony materiał do wykończenia wnętrz w samochodach Volkswagena od 2028 roku. Materiał wykonany w 100% z konopi powstaje z resztek z zakładów przetwarzających konopie. Może być produkowany na istniejących liniach przemysłowych i poddawany recyklingowi lub kompostowaniu po zakończeniu swojego cyklu życia w samochodzie. Pierwsze prezentacje tego innowacyjnego materiału spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem i opiniami klientów.
Poznań, 30 sierpnia 2024 r. Osoby poszukujące na rynku samochodów dostawczych nowego pojazdu, w swych poszukiwaniach kierują się najczęściej ceną i specyfikacją techniczną. Warto jednak przyjrzeć się bliżej warunkom gwarancji, bo mogą one podczas eksploatacji pojazdu zaoszczędzić nam wiele nerwów i pieniędzy. Mając na uwadze komfort i spokój użytkowania pojazdów przez swoich klientów, Volkswagen Samochody Dostawcze objął teraz wszystkie swoje modele 5-letnią fabryczną gwarancją z limitem wydłużonym aż do 250 000 kilometrów. Na rynku samochodów dostawczych jest to najdłuższa zapewniana w standardzie gwarancja producenta, co jest potwierdzeniem wysokiej jakości oferowanych przez markę samochodów.