W fabryce Volkswagena w Wolfsburgu rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Golfa: jako pierwszy z taśmy zjechał Golf w wersji Style w kolorze Anemone Blue. Produkcja w hali nr 12 została uruchomiona niemal dokładnie 50 lat po tym, jak pierwszy seryjnie wyprodukowany Golf zjechał z taśmy fabryki w Wolfsburgu.
Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.
Poznań, 17 kwietnia 2024 r. Muzyka to naturalny element jazdy samochodem. Bez znaczenia, czy to tylko krótki przejazd do pracy, czy długa wycieczka w rodzinnym gronie. Muzyka w samochodzie towarzyszy nam zawsze, często kształtując nasz nastrój na cały dzień. Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiadając na potrzeby swoich klientów, uruchomił na platformie Spotify specjalny kanał z playlistami stworzonymi specjalnie z myślą o jeździe samochodem. Oprócz świetnych, dopasowanych do modeli i okoliczności utworów muzycznych, znajdziemy tam również ciekawe podcasty z treściami, z których z pewnością najbardziej zadowoleni będą użytkownicy kamperów.
Po olbrzymim sukcesie pierwszej generacji Volkswagena Golfa jego następca miał niełatwe zadanie – utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie i zdobywać kolejne pokolenie kierowców. Marka z Wolfsburga powierzyła projekt Herbertowi Schäferowi, który zamiast rewolucji postawił na ewolucję świetnie przyjętego na rynku dzieła Giorgetto Giugiaro. Spod ręki Niemca wyszły także inne modele Volkswagena – Polo i Passat. Jedno się nie zmieniło – wciąż był to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzający koła przednie. Od 1984 roku produkowano także bliźniaczą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne Jettę, czyli dwu- lub czterodrzwiowego sedana.
Wolfsburg/Poznań, 11 kwietnia 2024 r. – W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy pojazdów do klientów o 3 procent – do 2,1 miliona sztuk. To przede wszystkim zasługa takich rynków Chiny (+8 procent), Ameryka Południowa (+14 procent) i Ameryka Północna (+5 procent). Dostawy pojazdów z silnikami spalinowymi wzrosły o 4 procent – do 1,97 miliona sztuk, rekompensując niewielki spadek dostaw pojazdów elektrycznych (o 3 procent – do 136,4 tys. pojazdów). W tym segmencie silny wzrost w Chinach (+91 procent) nie zrównoważył w pełni spadku w Europie (-24 procent). W okresie od stycznia do marca liczba zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej rosła. Zamówiono ponad dwa razy więcej aut elektrycznych niż w tym samym okresie ubiegłego roku (+154 procent), dzięki czemu portfel zamówień na tego typu pojazdy liczy obecnie około 160 000 sztuk.
Volkswagen postanowił uczcić 50. rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży zmodernizowaną odsłonę swojego bestsellera, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50. Golf Edition 50 wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach. Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to zaledwie o 1500 zł drożej od wersji Style. Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od dziś. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.
Volkswagen R będzie mieć swój własny pawilon w Autostadt w Wolfsburgu. Jego otwarcie jest zaplanowane na lato 2024 roku. Nowy obiekt będzie zarówno miejscem spotkań dla rosnącej społeczności fanów Volkswagenów R, jak i miejscem wydarzeń. W przyszłości będą w nim prezentowane różnorodne modele, a ekspozycje i nowe technologie VW R z pewnością spowodują szybsze bicie serca u fanów motoryzacji, którzy odwiedzą Autostadt.
Poznań, 4 kwietnia 2024 r. Wielkimi krokami zbliża się do nas ważne branżowe wydarzenie: Już na początku 2025 roku na pierwszych rynkach pojawi się Nowy Transporter. Jednak zanim to nastąpi, Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa wiele szczegółów dotyczących wnętrza samochodu i przestrzeni ładunkowej kolejnej, zupełnie nowej generacji Transportera. Podobnie jak Multivan i ID. Buzz, nowy Transporter będzie standardowo wyposażony w cyfrowy kokpit. Przestrzeń ładunkowa, w porównaniu z Transporterem 6.1 oferuje też znacznie więcej korzyści. Najwyraźniej widać to na przykładzie podstawowej wersji modelu z normalnym rozstawem osi: jej przestrzeń ładunkowa jest o 61 mm dłuższa, a szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm. Oznacza to, że każdy klient, który był zadowolony z poprzednika, będzie też zachwycony znacznie ulepszonym, nowym Transporterem.
Poznań, 4 kwietnia 2024 r. Volkswagen Poznań zamierza podwoić zatrudnienie w Dziale Rozwoju. Kogo poszukuje? W związku z transformacją w kierunku elektromobilności największy producent samochodów w Polsce zatrudni wysokiej klasy specjalistów o unikatowych kompetencjach. Chodzi o inżynierów, konstruktorów, ekspertów ds. software i rozwoju systemów elektronicznych w pojazdach, którzy będą wspierać rozwój motoryzacji przyszłości.
Poznań, 3 kwietnia 2024 r. Sprawdzony napęd na tylne koła i chłodzony powietrzem silnik, ale nadwozie nowocześniejsze, odpowiadające potrzebom tamtych lat. Wiosną 1979 roku świat ujrzał Volkswagena T3 – kolejne wcielenie kultowego Bulli, które kończy właśnie 45 lat. Jego kanciasta, charakterystyczna sylwetka i różne z biegiem lat wersje modelowe, zdominowały myślenie o samochodach dostawczych lat ’80 XX wieku. I choć mogło się wydawać, że w roku 1990 następne, jeszcze bardziej rewolucyjne pokolenie Transporterów T4 zmiecie z dróg „T trójkę”, ta jednak trzymała się mocno. Dość wspomnieć, że jej produkcja w zakładach w RPA zakończyła się dopiero w roku…..2002!