Poznań, 1. marca 2021 r. – Mimo pandemii Covid-19 koncern Volkswagen zakończył rok obrachunkowy 2020 z wynikiem lepszym od spodziewanego. Ważne strategiczne decyzje przyspieszyły ponadto zmiany w koncernie mające przekształcić go w przedsiębiorstwo high-tech. O dobrym wyniku i skutecznym ograniczeniu skutków pandemii zadecydowały dobre zarządzanie sytuacją kryzysową, szybka poprawa na największym pojedynczym rynku, jakim są Chiny oraz przede wszystkim stabilniejszy biznes w zakresie usług premium i finansowych. Przychód ze sprzedaży wyniósł 222,9 miliarda euro (-11,8 procent) i okazał się lepszy niż sprzedaż (-16,4 procent). Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi związanymi (sprawa diesli) osiągnął dobry poziom 10,6 miliarda euro (-45,0 procent), mimo pandemii. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła 4,8 (7,6) procent. Solidny model działalności spowodował, że przepływ gotówki netto w dziale samochodów wyniósł 6,4 miliarda euro (-41,3 procent). Płynność netto w dziale samochodów wzrosła o 25,9 procent do bardzo dobrego poziomu 26,8 miliarda euro. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują stałą dywidendę w wysokości 4,80 euro za akcję zwykłą i 4,86 euro za akcję uprzywilejowaną. Dzięki temu wskaźnik stopy wypłat dywidend w wysokości 29,0 procent niemal osiągnąłby strategiczny cel wynoszący 30 procent. Zysk na każdą akcję zwykłą wyniósł 16,60 (26,60), a na akcję uprzywilejowaną 16,66 (26,66) euro.
Poznań, 1 marca 2021 r. – Volkswagen Group Polska oraz wszystkie zakłady produkcyjne koncernu Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. W ramach umowy, energia dostarczana jest m.in. do zakładów największego producenta samochodów w Polsce - Volkswagen Poznań oraz do centrali największego dystrybutora nowych samochodów – Volkswagen Group Polska. Ponadto umową objęte zostały pozostałe zakłady koncernu Volkswagen zlokalizowane w Polsce: Volkswagen Motor Polska (Polkowice), SITECH (Polkowice, Głogów), Scania Production (Słupsk) i MAN Truck&BUS (Niepołomice). Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru, spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.
Poznań, 26. lutego 2021 r. – UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego systemu zapewniającego zgodność wszystkich działań z prawem (Compliance) oraz zasad uczciwości będących wynikiem zakończonego sukcesem monitoringu prowadzonego przez Departament Sprawiedliwości USA. Istotną rolę odegrał również program dotyczący działań w zakresie ochrony klimatu. Koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdów osobowych w porównaniu z rokiem 2015 i stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Ponadto w 2016 roku Volkswagen powołał do życia niezależną Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju.
W najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają z Maciejem Mazurem z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych o samochodach hybrydowych typu plug-in. Czym różnią się one od zwykłych hybryd? Jak je użytkować, by w pełni wykorzystać ich możliwości? Dlaczego hybrydy plug-in to najlepszy pomost pomiędzy samochodami spalinowymi, a elektrycznymi?
Poznań/Warszawa, 24 lutego 2021 r. Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie powstało nowe, niecodzienne dzieło sztuki będące połączeniem reklamy i street-artu. Mural ten w całości poświęcony jest najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, znany ilustrator, grafik i twórca plakatów.
Poznań, 19 lutego 2021 r. Już od 11 lat pracownicy Volkswagen Poznań w ramach programu „1+1=3” przekazują część swojego comiesięcznego wynagrodzenia na cele charytatywne. Każdego roku w drodze głosowania wybierają organizację z regionu Wielkopolski, która otrzymuje wsparcie przez kolejnych 12 miesięcy. Tylko w roku 2020 zebrano na ten cel ponad 136 tysięcy złotych, a od początku funkcjonowania programu suma ta przekroczyła 766 tysięcy złotych.
Poznań, 19 lutego 2021 r. Piękna zimowa pogoda sprawia, że wielu z nas pragnie ruszyć się z domu, pojechać gdzieś dalej, choćby w góry, w gronie rodziny czy przyjaciół. Jednak pandemiczne ograniczenia sprawiają, że nie wszyscy chcą korzystać w tym czasie z hoteli czy restauracji i wolą rodzinny wyjazd np. na jeden dzień, a nawet decydują się na nocleg w samochodzie. Gdzie wtedy się przebrać? Gdzie w spokoju odpocząć i napić się gorącej herbaty? Odpowiedzią może być wszechstronny Volkswagen Multivan 6.1, którym w wybrane miejsce dojedzie aż siedem lub osiem osób, zmieści się do niego sprzęt zimowy, w którym wygodnie można się przebrać, ogrzać, a po zakończonym dniu jazdy na nartach spokojnie usiąść i wypić coś ciepłego.
Jak wynika z najnowszego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, wiedza respondentów na temat hybryd to połączenie przypadkowych, często wykluczających się nawzajem tez.
Poznań, 15 lutego 2021 r. – Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP). Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.
Z zewnątrz SUV, w środku wygodny pokój na kołach – Volkswagen ID.4 ma bardzo przestronne wnętrze. Wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design Volkswagena, o tym co znaczy dobrze czuć się w samochodzie, o bezpieczeństwie jakie daje SUV i… o białych kierownicach.