Poznań, 16 maja 2022 r. Nowy Multivan, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy, oznaczający olbrzymi skok technologiczny. Model ten po raz pierwszy bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Wykorzystanie platformy MQB pozwoliło konstruktorom i projektantom Nowego Multivana nie tylko stworzyć nowy design, ale również umieścić na jego pokładzie nowy, hybrydowy napęd typu plug-in, cyfrowe systemy infotainment oraz bogatą gamę systemów wspomagania kierowcy znanych dotąd z osobowych samochodów segmentu premium.
Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.
Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek w USA elektrycznego pick-upa i R-SUV-a. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą Grupy podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia.
Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen robi spore postępy w swojej transformacji w zrównoważonego, zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności, mimo niesprzyjających warunków. Podczas przemowy podczas wirtualnego dorocznego Walnego Zgromadzenia, prezes Herbert Diess powiedział: „Zrealizowaliśmy swoje cele w 2021 roku. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu mamy stabilną sytuację finansową i wzmocniliśmy odporność. Równocześnie zrobiliśmy spore postępy we wprowadzaniu naszej strategii NEW AUTO. Pomimo wyzwań geopolitycznych i gospodarczych w 2022 r. będziemy kontynuować nasze działania w tym kierunku. Chcemy zmieniać świat mobilności.”
W czterdziestym drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z Piotrem Stanisławskim, współtwórcą „Crazy Nauki”, największego bloga popularnonaukowego w Polsce. Tematem odcinka jest dezinformacja dotycząca elektromobilności i samochodów elektrycznych.
Ankietowani Polacy uważają, że nowe auta są drogie bez względu na rodzaj napędu. Jednocześnie większość badanych wie już o ekonomicznych przewagach aut elektrycznych nad spalinowymi. Dotyczy to zwłaszcza kosztów ładowania i tankowania oraz ceny zakupu auta.
Poznań, 10 maja 2022 – Grupa Volkswagen i SEAT w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku PERTE VEC zainwestują wraz z partnerami projektu Future: Fast Forward 10 mld euro. Zostało to ogłoszone przez Herberta Diessa, prezesa zarządu Grupy Volkswagen, który odwiedził teren Parc Sagunt II wraz z Pedro Sanchezem, premierem Hiszpanii; Ximo Puigiem, prezydentem Walencji; Waynem Griffithsem, prezesem SEAT-a oraz Thomasem Schmallem, członkiem zarządu Volkswagen AG, odpowiedzialnym za technologię i przewodniczącym rady nadzorczej SEAT-a.
Volkswagen podąża drogą wyznaczoną przez strategię Way to Zero. Oznacza to, że marka zobowiązała się do przestrzegania postanowień Porozumienia Paryskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w UE. Celem długoterminowym jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Już w 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 na pojazd w Europie o 40 procent w porównaniu z rokiem 2018, czyli każdy pojazd będzie emitował o 17 ton mniej CO2 w ciągu swojego cyklu życia. Volkswagen chce wnieść znaczący wkład w zahamowanie zmian klimatycznych, a jednocześnie stać się wiodącą marką w dziedzinie zrównoważonej mobilności.
Poznań, 6 maja 2022 r. Podobnie jak w przypadku innych marek i innych branż, również w przypadku marki Volkswagen Samochody Dostawcze pierwszy kwartał 2022 roku został zdominowany przez wyzwania związane z produkcją. Trudności w dostępności niektórych produktów i wyzwania w łańcuchu logistycznym stały się od lutego br. jeszcze poważniejsze, głównie z powodu wojny na Ukrainie. W związku z tymi wydarzeniami, liczba dostarczonych do klientów samochodów spadła w pierwszym kwartale o 14,5 procent (ujmując rok do roku), do 81 900 egzemplarzy. Pomimo spadku wolumenu i towarzyszącego mu spadku obrotów do 2,3 mld euro (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 2,7 mld euro), marce udało się znacznie zwiększyć zysk operacyjny: do 46 mln euro (+61% rok do roku).
Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).