Marka Volkswagen wspólnie z InsightOut Lab od trzech lat prowadzi projekt, którego celem jest edukacja polskich kierowców z zakresie elektromobilności. 28 marca 2023 roku został opublikowany obszerny raport, podsumowujący najważniejsze wnioski z ostatnich dwunastu miesięcy badań. Wynika z niego, że poziom wiedzy ankietowanych na temat aut elektrycznych i kwestii z nimi związanych systematycznie się poprawia. Za jedną z najważniejszych spraw respondenci uważają rozwój infrastruktury ładowania.
Poznań, 24 marca 2023 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229 000 zł netto, wersji PanAmericana 249 000 zł netto, a wersji Aventura 269 000 zł netto. Już teraz w salonach dealerskich Volkswagen Samochody Dostawcze można składać zamówienia na nowy model.
Biofarmaceutyczna firma AstraZeneca systematycznie poszerza swoją flotę samochodów elektrycznych. Tym razem wybór padł na Volkswageny z rodziny ID. W ramach najnowszego kontraktu wynajmu długoterminowego pracownicy firmy AstraZeneca będą mieć do dyspozycji docelowo aż 150 egzemplarzy Volkswagena ID.4, 33 SUV-y coupe ID.5, a także 10 egzemplarzy modelu ID. Buzz. Kontrakt jest realizowany we współpracy z jedną z największych firm w branży CFM – LeasePlan Polska, a samochody dostarczy i przekaże użytkownikom dealer Volkswagen Porsche Warszawa Okęcie, należący do Grupy Porsche Inter Auto Polska.
Volkswagen ID.3 został gruntownie zaktualizowany dwa i pół roku po premierze. Modyfikacje objęły nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i wnętrze. Tu zmiany są dużo większe – poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Kolejne novum to bogatsze wyposażenie standardowe.
Poznań, 20 marca 2023 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje klientom znane modele Caddy, Transporter, Crafter w szerokiej gamie wersji – od czysto dostawczych, po kampery. Przy zakupie modeli dostawczych klienci najbardziej zwracają uwagę na ich funkcjonalność i ładowność. Przyjrzyjmy się zatem Caddy Cargo, Transporterowi i Crafterowi od strony ich cech czysto użytkowych.
Poznań, 20 marca 2023 r. – Spółka PowerCo robi kolejny krok w rozwoju globalnej działalności w obszarze akumulatorów. W obecności króla Filipa VI, premiera Hiszpanii Pedro Sancheza oraz Ximo Puiga, prezydenta Walencji firma dała zielone światło do rozpoczęcia budowy swojej drugiej fabryki ogniw, w okolicy Walencji. Nowa gigafabryka rozpocznie produkcję zunifikowanych ogniw w 2026 roku i zatrudni ponad 3 tys. osób, a kolejne 30 000 miejsc pracy powstanie u dostawców i partnerów w Hiszpanii. Grupa Volkswagen uczyniła z technologii akumulatorów kluczowy element swojej strategii NEW AUTO i utworzyła PowerCo, oddzielną spółkę, zajmującą się kompleksowo ich produkcją. Od lipca 2022 roku, kiedy spółka PowerCo rozpoczęła działalność wybrano trzy lokalizacje dla fabryk ogniw: w Salzgitter, Walencji i St. Thomas w Kanadzie, z których dwie pierwsze są już w budowie.
Marka Volkswagen poszerza rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 000 euro. Najważniejsze cechy samochodu to napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów, innowacyjne funkcje, takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT czy planer podróży. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.
Poznań, 15 marca 2023 – Grupa Volkswagen intensyfikuje swoje działania w Ameryce Północnej, chcąc zająć silną pozycję na tym ważnym dla pojazdów elektrycznych rynku. Grupa i jej zajmująca się akumulatorami spółka PowerCo wybrały St. Thomas w Ontario w Kanadzie, aby zbudować pierwszą za oceanem gigafabrykę, która będzie produkować zrównoważone, zunifikowane ogniwa. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2027 rok. Decyzja o lokalizacji nowej fabryki PowerCo w Kanadzie jest kolejnym dowodem na ambitną strategię wzrostu Grupy w Ameryce Północnej.
W roku obrotowym 2022 marka Volkswagen Samochody Osobowe jeszcze bardziej wzmocniła rentowność. Efektem optymalizacji zarządzania sprzedażą i kosztami jest solidny wynik finansowy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i niespokojnego otoczenia geopolitycznego zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 2,6 mld euro, a rentowność operacyjna do 3,6 procent (w roku obrotowym 2021 było to odpowiednio 2,2 mld euro i 3,2 procent). Ograniczenia w dostawach i wynikająca z nich niższa produkcja miały negatywny wpływ na zyski, zwłaszcza w drugiej połowie roku. Duży wkład w dobry wynik w 2022 roku wniosły regiony Ameryki Północnej i Południowej, przy czym udział w rynku w obu Amerykach ma być w przyszłości znacząco zwiększany. Volkswagen zamierza również jeszcze bardziej przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności. Marka przewiduje, że do 2030 roku udział pojazdów w pełni elektrycznych w Europie wyniesie około 80 procent. W tym celu do 2026 roku na rynek ma trafić dziesięć nowych modeli z napędem elektrycznym, w tym całkowicie elektryczny Volkswagen w cenie poniżej 25 000 euro, który 12 marca debiutuje na świecie jako prototyp ID. 2all.
Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2023 – Grupa Volkswagen opublikowała wyniki za rok 2022, które – pomimo globalnych zawirowań gospodarczych – okazały się bardzo dobre. Grupa ma więc solidne podstawy finansowe, na których może w 2023 roku uzyskać dobre marże i solidną płynność netto w dziale motoryzacyjnym. W 2022 roku strategia Grupy związana z samochodami elektrycznymi była kontynuowana, a gama modeli cieszyła się wielką popularnością, co przełożyło się na dobre wyniki we wszystkich regionach. Grupa pozostaje liderem rynku segmentu samochodów elektrycznych w Europie i kontynuuje wzrost w Chinach. Nowe modele, które pojawią się w 2023 roku, jeszcze poprawią tę sytuację i pozycję rynkową Grupy.