Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Od czasu wyprodukowania pierwszego Golfa w 1974 roku do chwili uruchomienia produkcji Golfa nr 5 w 2003 roku z taśm produkcyjnych zjechało ponad 23 miliony egzemplarzy Golfów czterech generacji. Model piątej generacji był pierwszym, który zacierał tradycyjne granice podziału między samochodami klasy niższej średniej i średniej. Golf V był bardziej komfortowy i lepiej wykonany nie tylko w stosunku do poprzednika, ale również wielu modeli klasy średniej. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, za sprawą nowej 7-biegowej przekładni DSG oraz biksenonowych reflektorów. Jego następca – Golf VI – szybko zyskał miano modelu high-endowego w klasie kompaktów. Za jego sprawą po raz pierwszy debiutowały w Golfie takie systemy asystujące, jak automatyczna zmiana świateł „Light Assist”, „Park Assist” oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu i adaptacyjna regulacjazawieszenia „DCC”. Jeszcze bogatszy zestaw systemów asystujących Volkswagen zaoferował do Golfa kolejnej generacji. W Golfie VII znalazły się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Więcej

Wyprzedaż samochodów z roku produkcji 2019 trwa od 1 października do odwołania. Ofertą objęte są auta z roku modelowego zarówno 2019, jak i 2020. Korzyści przy zakupie nowego Volkswagena jest znacznie więcej, niż tylko rabat. Samochody marki Volkswagen należą do najoszczędniejszych w swoich klasach, a koszty ich eksploatacji są niskie m.in. dzięki długiemu okresowi między kolejnymi przeglądami technicznymi. Zyskać można zatem sporo nie tylko podczas zakupu, ale również podczas kolejnych lat użytkowania samochodu.

Więcej

ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Między innymi dzięki niemu Volkswagen sprawi, że samochody elektryczne przestaną być niszowe – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach, ID.3 to pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB, która pozwala na produkcję samochodów zarówno różnej wielkości, jak i różnych typów – od hatchbacka, przez limuzynę, po SUV-a, a nawet vana. Dzięki zastosowaniu platformy MEB, Volkswagen ID.3 ma bardzo krótkie zwisy nadwozia i duży rozstaw osi, co sprawia, że oferuje bardzo przestronne wnętrze. Na zewnątrz ID.3 ma wymiary Golfa, ale jego kabina jest porównywalna pod względem przestronności z kabiną Passata.

Więcej Pobierz PDF
22.10.2019

Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.

Więcej Pobierz PDF

W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa drugiej generacji. Podobnie jak poprzednia, także ta generacja kompaktowego modelu Volkswagena okazała się światowym sukcesem: w ciągu 8 lat wyprodukowano 6,3 miliona egzemplarzy Golfa II. Golfa III Volkswagen produkował o aż 3 lata krócej niż poprzednika, ale z taśm produkcyjnych zjechało o niecałe 1,5 milina egzemplarzy mniej. Trzecia generacja popularnego hatchbacka zapisała się na kartach historii jako pierwszy Golf, który był wyposażony w m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, tempomat, jednostkę napędową Diesla z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i który pod pokrywą silnika mógł zmieścić benzynowego 6-cylindrowca VR6. Golf III był produkowany w latach 1991-1996. W 1997 roku z taśm zaczął zjeżdżać Golf IV – pierwszy, który mógł być wyposażony w nawigację z dużym ekranem i w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Od początku produkcji do 2003 roku wyprodukowano łącznie ponad 23 miliony Golfów.

Więcej Pobierz PDF
18.10.2019

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podpisały dzisiaj list intencyjny, zgodnie z którym strony wyrażają chęć współpracy i wypracowania propozycji innowacyjnych rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej dla miasta Poznania. Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań mówi: „Jak będzie wyglądał Poznań za 20 lat? Czym, w jaki sposób i dokąd transportowane będą towary w przyszłości? Na te pytania każda ze stron do tej pory szukała odpowiedzi samodzielnie. Od dzisiaj, dzięki nawiązanej współpracy biznesu, nauki i miasta, rozwiązań dla zrównoważonej mobilności szukać będziemy wspólnie. Jedno jest pewne: w przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.”

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podpisały dzisiaj list intencyjny, zgodnie z którym strony wyrażają chęć współpracy i wypracowania propozycji innowacyjnych rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej dla miasta Poznania. Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań mówi: „Jak będzie wyglądał Poznań za 20 lat? Czym, w jaki sposób i dokąd transportowane będą towary w przyszłości? Na te pytania każda ze stron do tej pory szukała odpowiedzi samodzielnie. Od dzisiaj, dzięki nawiązanej współpracy biznesu, nauki i miasta, rozwiązań dla zrównoważonej mobilności szukać będziemy wspólnie. Jedno jest pewne: w przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.”

Więcej Pobierz PDF

Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.

Więcej Pobierz PDF

Przez pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 9844 pojazdy. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – IX 2018: 7873 szt.). Na całym świecie w tym samym czasie sprzedano 369 850 dostawczych aut Volkswagen. Biorąc pod uwagę wyłącznie rejestracje z września 2019, na rynku polskim odnotowano niestety spadek o 20 procent, choć sprzedaż modelu Caddy wzrosła aż o 83 procent.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.