Poznań, 6 sierpnia 2020 r. Dokładnie 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał van pierwszej generacji (T1) w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Trafił on do fabryki w Hildesheim i miał być przeznaczony do użytku komercyjnego, by służyć do transportu towarów z punktu A do B. Potem jednak zupełnie zniknął, błąkając się po prywatnych kolekcjach, aby ponownie pojawić się na początku lat 90-tych. Przeszedł gruntowny remont i po całkowitej renowacji w 2014 roku wzbogacił kolekcję Pojazdów Klasycznych VWCV. Świętując 70. rocznicę jego powstania cofamy się w czasie, by poznać historię pierwszego egzemplarza Bulli.
Można już zamawiać nowego Arteona oraz Arteona Shooting Brake. Cennik modelu otwiera Arteon z silnikiem 2.0 TSI 190 KM w wersji Essence dostępy od 158 390 zł. Aktualnie dostępne w sprzedaży są trzy jednostki napędowe (2 benzynowe i 1 turbodiesel) o mocy od 150 do 272 KM. Arteon i Arteon Shooting Brake w późniejszym okresie będą oferowane także z silnikami TSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz TDI o mocy 147 kW (200 KM). Bogate wyposażenie seryjne wersji podstawowej obejmuje m.in. system monitorowania przestrzeni przed autem z funkcjami wykrywania pieszych na jezdni i awaryjnego hamowania w mieście; aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, który uwzględnia dane z systemu nawigacji; system monitorujący zmęczenie kierowcy; trzystrefową automatyczną klimatyzację; cyfrowe zegary; światła z przodu i z tyłu wykonane w technologii LED czy asystenta świateł drogowych.
Światowa pandemia Covid-19 miała wyraźny negatywny wpływ na działalność marki Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu 2020 roku. Dzięki skutecznym działaniom udało się jednak zmniejszyć skutki kryzysu. Restrykcyjna polityka w zakresie kosztów pozwoliła na znaczne – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmniejszenie kosztów rzeczowych, nakładów na badania i rozwój oraz na inwestycje. Produkcję ściśle dopasowano do popytu w znacznym stopniu zmniejszając zapasy. Dostawy aut marki Volkswagen dla klientów zmniejszyły się w pierwszym półroczu 2020 roku o 26,7 procent do 2,2 milionów egzemplarzy. Przychody ze sprzedaży zmalały o 16 miliardów euro (-35,3 procent) do 29 miliardów euro. Z tego powodu zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zmniejszył się do -1,5 (rok wcześniej: 2,3) miliarda euro.
Trzyetapowy konkurs na najlepszego dealera 2019 roku marki Volkswagen Samochody Osobowe został rozstrzygnięty. Zwycięzcą został dealer Zimny Auto Piotrków Trybunalski.
Wolfsburg/Poznań, 31. lipca 2020 – Na działalność koncernu Volkswagen i należących do niego marek w pierwszym półroczu 2020 roku znaczny wpływ miała pandemia Covid-19. Podjęte w porę środki przeciwdziałające jej skutkom, służące zmniejszeniu kosztów i zapewnieniu płynności przyniosły efekty. Dzięki ścisłemu dopasowaniu produkcji do popytu skutecznie zarządzano zapasami, co pozwoliło na znaczne odciążenie kapitału obrotowego. W sumie płynność netto w dziale samochodów udało się zwiększyć w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku – m.in. poprzez emisję obligacji hybrydowych w wysokości 3,0 miliardów euro – o 0,9 miliarda euro do 18,7 miliarda euro. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku dostawy dla klientów zmniejszyły się o 27,4 procent do 3,9 (5,4) miliona samochodów. Na skutek tego przychody ze sprzedaży zmalały o 23,2 procent do 96,1 (125,2) miliarda euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wyniósł -0,8 (10,0) miliarda euro. Głównym powodem był spadek sprzedaży na skutek mocnego zmniejszenia się popytu. Wynik pozostałej działalności operacyjnej, do której nie jest stosowana rachunkowość zabezpieczeń (w szczególności – zabezpieczeń towarowych) i której nie dotyczy ryzyko kursowe w wysokości -0,9 miliarda euro, jest w praktyce kompensowany przez zysk w wysokości 0,8 miliarda euro z tytułu wkładu AID (Autonomous Intelligent Driving) w spółkę joint venture z firmą Ford. Zdarzenia nadzwyczajne związane ze sprawą silników Diesla obciążyły zysk operacyjny kwotą -0,7 (-1,0) miliarda euro. Wynik finansowy przed opodatkowaniem zmniejszył się do -1,4 (9,6) miliarda euro.
W dziewiątym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” prowadzący rozmawiają o wyjazdach na wakacje autem elektrycznym. Gościem specjalnym tego odcinka jest Bartłomiej Derski, redaktor naczelny portalu „Wysokie Napięcie.pl”, który opowiada o własnych doświadczeniach w podróżowaniu samochodem elektrycznym nie tylko po Polsce, ale również po Europie.
Poznań, 30 lipca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje pierwsze rysunki i informacje na temat modelu będącego następcą Caddy Beach. Mini-kamper bazuje na nowym modelu – Caddy 5. W samochodzie znajdziemy wiele nowych funkcji. Jednym z przykładów jest całkowicie nowa koncepcja miejsca do spania – przeprojektowana od podstaw, tak by zaoferować jeszcze większą wszechstronność. W tym kompaktowym samochodzie kempingowym znajdziemy pakiet najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, ale też odrobinę romantyzmu – panoramiczny, szklany dach pozwala spędzić noc pod gwiazdami.
Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich powstać 150.000. W ramach aplikacji „We Charge” swoje stacje ładowania udostępni także GreenWay, największa sieć szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej i Wschodniej.
Poznań, 29 lipca 2020 r. Po trwającej ponad dwa lata rozbudowie zakładu Volkswagen Poznań, większość inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu Volkswagen Caddy 5, została zakończona. Na potrzeby produkcji samochodów nowej generacji rozbudowano halę spawalni, wybudowano nową halę logistyczną i zintegrowano tereny fabryki.
Najpopularniejszy SUV w Europie w nowej odsłonie: nowy Tiguan hybrydowy i jeszcze bardziej dynamiczny