Hanower/Poznań, 30 lipca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze w pierwszej połowie roku 2021 odnotował wzrost sprzedaży i zysków. Pomimo wciąż trudnej, pandemicznej sytuacji na całym świecie, marka odnotowała zysk operacyjny po sześciu miesiącach tego roku w wysokości 87 milionów euro. W tym samym okresie roku ubiegłego wynosił on -334 mln euro. Wynik za cały rok 2020 również był ujemny. Na ubiegłoroczne wyniki duży wpływ miała pandemia koronawirusa, która spowodowała spadek sprzedaży, wstrzymanie produkcji i czasowe zamknięcie zakładów. W pierwszej połowie 2021 roku obroty wzrosły o 1,1 mld euro, do 5,3 mld euro.
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z klasy premium i stylowy design. Taigo oferuje ponadto daleko posuniętą możliwość personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé wyznacza nowy standard w swojej klasie.
Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Krótko mówiąc: Caddy wygrywał za każdym razem, gdy brał udział w plebiscycie. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Stuttgart/Hanower, 28 lipca 2021 r. Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Poznań, 27 lipca 2021 r. Volkswagen Poznań nawiązał bliską współpracę z Kołem Naukowym Enactus Politechniki Poznańskiej działającym przy Wydziale Inżynierii Zarządzania, w ramach którego działający w nim studenci opracowali projekt EmerSense. System ten i związane z nim mu urządzenie mają za zadanie informowanie i ostrzeganie kierowców o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym – jadącej na sygnale karetce pogotowia, straży pożarnej, czy policji. Projekt wszedł w fazę testową, w którą czynnie zaangażował się Volkswagen Poznań, udostępniając studentom na terenie fabryki we Wrześni trzy samochody różnych klas oraz pojazd pożarniczy Zakładowej Straży Pożarnej.
W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.
Frank Bekemeier, Chief Technology Officer do spraw elektromobilności w Volkswagenie, i Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą pojazdów, wyjaśniają w jaki sposób w ID.4 GTX udało się połączyć świadomość ekologiczną z przyjemnością z jazdy.
Poznań, 21 lipca 2021 r. Dziś, po pięciu latach intensywnych inwestycji w infrastrukturę i modernizację zakładu, symbolicznym przecięciem wstęgi przy głównej bramie fabryki na ulicy Solidarności – dawniej Smołdzinowskiej – zakończono proces rozbudowy fabryki Volkswagena w Poznaniu. Wstęgę wspólnie przecięli przedstawiciele zarządu spółki Dietmar Mnich i Jolanta Musielak, przedstawiciele pracowników – Przewodniczący OM NSZZ Solidarność Piotr Olbryś wraz z Jarosławem Lange Przewodniczącym wielkopolskich struktur NSZZ Solidarność oraz członkowie Rady Osiedla Antoninek -Zieliniec – Kobylepole.
Poznań, 21. lipca 2021 r. – Grupa Volkswagen kontynuuje ofensywę elektryczną. W pierwszej połowie 2021 roku wprowadziła na rynek następujące nowe modele: Volkswagena ID.4, Volkswagena ID.6, ŠKODĘ Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Audi e-tron GT i Porsche Taycan Cross Turismo. W sumie do końca czerwca na całym świecie dostarczono 170.939 modeli w pełni elektrycznych BEV, ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym (+165,2 procent). Po dostarczeniu 59.948 pojazdów BEV do klientów w pierwszym kwartale (+78,4 procent w porównaniu z poprzednim rokiem), dostawy w drugim kwartale znacznie wzrosły, zgodnie z planem. Dostarczono w nim do klientów 110.991 sztuk (+259,7 procent w porównaniu z minionym rokiem). W kolejnych miesiącach sprzedaż jeszcze bardziej przyspieszony dzięki poszerzeniu gamy o kolejne modele. Grupa konsekwentnie poszerzała również swoje portfolio modeli PHEV. Ta kategoria pojazdów również korzysta z dużego popytu ze strony klientów. W pierwszym półroczu dostarczono łącznie 171.300 pojazdów hybrydowych z wtyczką, ponad trzykrotnie więcej niż w roku ubiegłym (+204,2 procent).
Hanower/Poznań, 20 lipca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze ponownie planuje wielkie święto dla fanów Volkswagena Bulli, czyli wszystkich generacji Volkswagen Transportera, począwszy od T1 „Bulli”. Biorąc przykład z pierwszej tego typu imprezy, która odbyła się w roku 2007, od 15 do 17 lipca 2022 r. tereny targowe w Hanowerze oraz duże pole namiotowe zlokalizowane tuż obok, ponownie staną się terenem opanowanym przez fanów Bulli. Spodziewanych jest wiele tysięcy egzemplarzy wszystkich generacji Transportera, a także fani z całego świata, którzy przyjadą do Hanoweru, by uczcić swój kultowy pojazd.