Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
30.04.2018
Debiutancki start w Hiszpanii – Volkswagen Polo GTI R5 na szutrze i asfalcie

Debiutancki start w Hiszpanii – Volkswagen Polo GTI R5 na szutrze i asfalcie

• podwójny test wytrzymałościowy: Rajd Hiszpanii premierową imprezą dla Polo GTI R5
• homologacja 1 października: dłuższe testy pozwolą jeszcze bardziej dopracować samochód

Volkswagen w sporcie samochodowym

Poznań – Doskonały rajd na debiut – w Rajdzie Hiszpanii (25-28 października 2018 r.) Volkswagen po raz pierwszy wystawi do startu Polo GTI R5 – model wyposażony w silnik o mocy 200 kW (272 KM). Samochód oferowany prywatnym zespołom do udziału w różnych seriach rajdowych na całym świecie – np. w klasie WRC2, Rajdowych Mistrzostwach Europy czy w mistrzostwach krajowych – przejdzie próbę ognia w najbardziej zróżnicowanej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. W Katalonii jeździ się po asfalcie i po szutrze, a żeby zmienić zestrojenie zawieszenia zespoły mają zaledwie 75 minut. Dla Volkswagena Rajd Hiszpanii jest doskonałym miejscem także z innego powodu – to tutaj podczas wszystkich czterech startów Polo R WRC w najwyższej kategorii Rajdowych Mistrzostw Świata marka z Wolfsburga okazała się niepokonana i w 2013 roku świętowała swój pierwszy mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów. „Rajd Hiszpanii to dla nas dobre miejsce” – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „To tutaj świętowaliśmy z zespołem zdobycie pierwszego tytułu w Mistrzostwach Świata, a takich chwil się nie zapomina. No i oczywiście Rajd Hiszpanii, ze względu na zmieniającą się nawierzchnię, znakomicie nadaje się do przeprowadzenia pierwszego sprawdzianu wytrzymałości w warunkach prawdziwego współzawodnictwa”. Początek nowej epoki z sporcie rajdowym: Polo GTI R5 dla prywatnych zespołów W ciągu zaledwie czterech lat Volkswagen zdołał wiele osiągnąć w Rajdowych Mistrzostwach Świata – 12 tytułów, 43 na możliwe 52 zwycięstwa i 640 wygranych odcinków specjalnych. Prezentując Polo GTI R5 Volkswagen otwiera nowy rozdział w sporcie rajdowym, w którym w nowy sposób zamierza kontynuować dawne sukcesy – oferując auto prywatnym zespołom. Debiut w Hiszpanii został więc wybrany świadomie także po to, by dać inżynierom więcej czasu na optymalne przygotowanie samochodu. Homologacja, którą zamierzano początkowo przeprowadzić późnym latem zostanie przesunięta o kilka tygodni na 1 października 2018 r. „Same próby przebiegają dobrze. Kierowcy, którzy testowali Polo GTI R5 bardzo pozytywnie się o nim wyrażali” – wyjaśnia Smeets. „Mimo to chcemy jeszcze zmienić kilka rzeczy, zanim samochód zostanie homologowany”. Gerard Jan de Jongh, szef projektu technicznego Polo GTI R5 i były inżynier rajdowy mistrza świata Sebastiena Ogiera, dodaje – „Samochód przeznaczony dla prywatnego zespołu musi być niemal jeszcze bardziej dopracowany niż World Rally Car do startów w zespole fabrycznym. Klient po zakończeniu homologacji najczęściej nie ma możliwości żeby coś zmienić czy intensywnie przetestować. Dlatego dajemy sobie czas, by w październiku zaoferować naszym klientom dojrzałe i szybkie Polo GTI R5”.
Pobierz
Wyszukaj w działach:









Materiały:


Za okres:
Od:
Do: