Co wspólnego mają elektryczny kompaktowy Volkswagen ID.3, wybrany niedawno „Światowym Samochodem Roku 2021” model ID.4 i zaprezentowany właśnie ID.4 GTX oferujący napęd na cztery koła? Wszystkie są wyposażone w nowoczesny zestaw akumulatorów wysokonapięciowych produkowanych przez Volkswagen Group Components, zapewniający autom znakomite osiągi, duży zasięg, bezpieczeństwo i możliwość szybkiego ładowania. Popyt na atrakcyjne i oferowane w przystępnej cenie samochody elektryczne skonstruowane na bazie modułowej platformy MEB jest na tyle duży, że fabryka akumulatorów zwiększyła niedawno produkcję do 500 000 sztuk rocznie.
Sprzedawany na niezliczonych rynkach świata Volkswagen Polo jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii oraz w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że należy on do najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji ze zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi urządzeniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia...
Volkswagen oficjalnie zainaugurował pracę rozbudowanej tłoczni w fabryce samochodów elektrycznych w Zwickau. Od teraz wszystkie elementy karoserii sześciu modeli elektrycznych, które docelowo mają być w niej produkowane, będą tłoczone na miejscu. Inwestycja w wysokości 74 mln euro umożliwia dalsze korzyści w zakresie redukcji śladu węglowego. Efekt jest zdumiewający – od teraz każdego roku wykonanych zostanie o ponad 9000 mniej kursów ciężarówek, co oznacza redukcję emisji CO2 o 5800 ton rocznie. Uruchomienie nowej tłoczni stwarza 60 nowych miejsc pracy w fabryce. W oficjalnym uruchomieniu uczestniczyli Minister i Prezydent Saksonii – Michael Kretschmer, Christian Vollmer – Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki marki Volkswagen, dr Stefan Loth – Prezes Zarządu Volkswagen Saksonia i Jens Rothe – przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Volkswagen Saksonia.
Poznań, 7. maja 2021 r. – Pozytywny rozwój działalności koncernu Volkswagen, który zaznaczył się w drugim półroczu 2020 roku jest również kontynuowany w pierwszym kwartale bieżącego roku. Pozwoliło to uzyskać dobre wyniki finansowe – znacznie lepsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku, na który wpłynęła pandemia. Niektóre dane okazały się nawet lepsze od tych sprzed kryzysu, czyli z pierwszego kwartału 2019 roku. Do osiągnięcia pozytywnych wyników przyczyniły się skuteczne działania przeciwdziałające wpływowi pandemii Covid-19 na działalność biznesową, środki pozwalające poradzić sobie z brakami półprzewodników, a także poprawa sytuacji na wielu rynkach. I tak, przychód ze sprzedaży zwiększył się o 13,3 procent do wysokiego poziomu 62,4 miliardów euro. Zysk operacyjny okazał się kilkakrotnie wyższy niż w poprzednim roku i wzrósł z 0,9 do 4,8 miliardów euro. Na wysoki wzrost zysku wpłynęły zwiększenie sprzedaży, optymalizacja oferty produktowej, pozytywne skutki działań w zakresie zabezpieczenia dostaw surowców oraz pierwsze efekty programu optymalizacji kosztów stałych. Negatywne skutki miały nakłady na restrukturyzację w wysokości 0,4 miliarda euro. Dział samochodów osiągnął dobry wynik w zakresie przepływu gotówki netto: 5,5 (-1,5) miliarda euro – potwierdzając solidność modelu biznesowego. Płynność finansowa netto w dziale samochodów wzrosła do bardzo wysokiego poziomu 29,6 miliarda euro. Koncern Volkswagen zwiększył prognozę dotyczącą rentowności operacyjnej sprzedaży w całym 2021 roku do 5,5-7,0 procent. Wcześniej prognozowano 5,0-6,5 procent.
Poznań, 6. maja 2021 r. – Na pierwszym wspólnym spotkaniu w tym roku, Zarząd Grupy Volkswagen i niezależna Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju koncernu Volkswagen omówili plan i działania Grupy w zakresie dekarbonizacji. Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju wezwała w szczególności do jeszcze bardziej intensywnej dyskusji na temat celu korporacyjnego, który stawia sobie koncern Volkswagen, jakim jest zapewnienie wszystkim mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 oraz do jednoznacznego określenia daty zakończenia produkcji modeli z silnikami spalinowymi. Podczas dyskusji obie strony uzgodniły ściślejszy system raportowania danych ESG (Environmental Social Governance) i zleciły dodatkowe badanie dotyczące społecznie odpowiedzialnego przebranżowienia siły roboczej. Mocne zaangażowanie koncernu Volkswagen w unijny Zielony Ład obejmuje również zwiększenie zapotrzebowania na energię ze źródeł odnawialnych, szybsze wycofanie się z produkcji energii opartej na węglu, szybką rozbudowę infrastruktury ładowania oraz nowe zasady pomocy państwa, która miałaby wzmocnić transformację i dekarbonizację przemysłu oraz zakładów produkcyjnych. Od 2016 roku dziewięcioosobowa Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju doradza Grupie Volkswagen w strategicznych kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością społeczną.
Hanower/Poznań, 6 maja 2021 r. Multivan to jedna z najważniejszych ikon współczesnej motoryzacji. Teraz nadszedł czas by napisać kolejny rozdział historii sukcesu tego modelu. To będzie zupełnie nowy Multivan, a Volkswagen Samochody Dostawcze już w czerwcu świętować będzie jego premierę. Pierwsze kompleksowe szkice pozwalają zobaczyć, jak będzie wyglądać nowy Multivan. Szef stylistów VWSD Albert Kirzinger podkreśla: “Nowy Multivan nosi geny stylistyki najlepiej na świecie rozpoznawanego MPV.”
Tiguan po liftingu debiutował jesienią ubiegłego roku, teraz rozpoczęło się odliczanie do premiery jego „brata” o przedłużonym nadwoziu. Nowy Tiguan Allspace będzie świętował swoją premierę 12 maja, a sprzedaż modelu rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Oprócz odświeżonego wyglądu na zewnątrz, przedłużona wersja Tiguana będzie oferować również zaawansowane funkcje techniczne: nowe systemy obsługi i asystujące zapewniają jeszcze większy komfort. Od teraz, dzięki systemowi multimedialnemu MIB3, Tiguan Allspace będzie wyposażony w szeroką gamę usług i funkcji online.
W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.
Poznań, 30 kwietnia 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze, wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali, otrzymał tytuł „Marka Godna Zaufania” w kategorii „Samochód dostawczy dla firmy”. Przyznanie tego prestiżowego tytułu jest wynikiem badania, już po raz szósty przeprowadzonego wśród przedsiębiorców, specjalistów i kadry zarządzającej. Wzięło w nim udział 1064 respondentów. Organizatorem badania jest miesięcznik „My Company Polska”, a jego realizacją i opracowaniem wyników zajęła się firma badawcza Kantar Polska.
Hanower/Poznań, 29 kwietnia 2021 r. Czasami nawet coś naprawdę dobrego trzeba wymyślić na nowo, by uczynić to jeszcze lepszym. Volkswagen Samochody Dostawcze tak właśnie robi, i w nowym Multivanie po prostu pozbywa się dźwigni zmiany biegów. Cel: ułatwienie prowadzenia i powiększenie przestrzeni. Pierwsza i druga generacja tego świetnie sprzedającego się modelu - T3 i T4 - były wyposażone w konwencjonalną dźwignię zmiany biegów z długim trzonkiem. W trzeciej i czwartej generacji Multivana - T5 i T6 - dźwignię zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą i skrócono jej trzonek. W ten sposób zoptymalizowano sposób przejścia między przednimi fotelami do tyłu, co od lat było cechą charakterystyczną modelu Bulli. Ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej - co już wkrótce pokaże nowy Multivan.