W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.
Poznań, 29 kwietnia 2024 r. Piękna pogoda za oknem sprawia, że nie tylko zmieniamy naszą garderobę na lżejszą czy wsiadamy na rowery, ale sprzyja ona również planowaniu letnich i wakacyjnych wycieczek, również tych na pokładzie kamperów. Zanim jednak na taką wyprawę wyruszymy, należy samochód odpowiednio przygotować do sezonu po zimowym postoju. Radzimy jak przygotować swojego kampera na wyprawy, tak by nie być narażonym na niemiłe niespodzianki podczas podróży.
Wolfsburg/Pekin, 25 kwietnia 2024 r. – Volkswagen rozpoczyna kolejną fazę transformacji w Chinach. Podczas China Capital Markets Day w Pekinie Grupa Volkswagen przedstawiła aktualizację strategii dla rynku chińskiego. Koncentruje się na wzmocnieniu możliwości technologicznych i obniżeniu kosztów na silnie rozwijającym się rynku. Grupa planuje osiągnąć koszty na poziomie lokalnej konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych do 2026 r. i nabrać dalszej dynamiki dzięki lepiej dostosowanej strategii i uruchomionemu już programowi wydajności. Ponadto firma podkreśliła swoje zaangażowanie w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”: Przedstawiła środki mające na celu jeszcze lepsze zaspokojenie potrzeb chińskich klientów, przyspieszenie rozwoju nowych modeli i skrócenie czasu wprowadzenia ich na rynek, a także znaczne obniżenie kosztów. Ponadto celem jest lepsze wykorzystanie innowacji i zwiększenie lokalnego udziału w tworzeniu łańcucha wartości poprzez zwiększenie wewnętrznych możliwości rozwoju i silnych lokalnych partnerstw. W rezultacie Grupa dąży do umocnienia swojej pozycji międzynarodowego producenta OEM nr 1 na rynku chińskim i wyznaczyła ambitne cele do 2030 r.: około 4 mln sprzedanych pojazdów i wzrost wyniku operacyjnego do około 3 mld euro, wliczając w to w pełni skonsolidowaną spółkę joint venture Anhui.
Volkswagen Passat jest globalnym bestsellerem. Do tej pory dostarczono do klientów ponad 34 miliony egzemplarzy do niemal każdego kraju na świecie. Historia Passata to historia sukcesu – nawet pięć dekad po debiucie Passat jest wciąż jednym z trzech najlepiej sprzedających się Volkswagenów na świecie, obok Tiguana i Polo (wraz z ich pochodnymi). W Europie zawsze sprzedawał się znakomicie, zwłaszcza w wersji kombi. Dlatego od 2022 roku Volkswagen na naszym kontynencie oferuje Passata wyłącznie w takiej odmianie. I to z ogromnym sukcesem. Na przykład w Niemczech Passat znalazł się na szczycie rankingów w klasie średniej w 2023 roku, z 45 494 nowymi rejestracjami. Sekretem jego sukcesu jest fakt, że dziś Passat to dwa samochody w jednym – pojazd klasy biznesowej i jednocześnie wszechstronny samochód rodzinny. Teraz na rynek wchodzi zupełnie nowy Passat, który został opracowany od podstaw. Tym razem przełamuje on granice segmentów. Ceny Passata dziewiątej generacji startują w Niemczech od 39 995 euro, co pod tym względem plasuje go w klasie średniej, ale jego gabaryty, nowy standard jakości i nowe, innowacyjne źródła napędu mogłyby pozwolić mu na rywalizację z samochodami wyższego segmentu.
Wolfsburg/Pekin – Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym i zapewnienie im dopasowanej oferty produktowej we wszystkich istotnych segmentach. Prototyp ID. CODE, który świętuje swoją światową premierę w tym tygodniu na targach Auto China 24 w Pekinie (od 25 kwietnia do 4 maja 2024 r.), jest efektem dopasowania się do życzeń chińskich klientów. Wygląd konceptu jest zupełnie nowy i jest zapowiedzią dużego elektrycznego SUV-a. ID. CODE jest przeznaczony do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4. Nowa, progresywna submarka ID.UX odegra kluczową dla Volkswagena rolę na rynku chińskim. Dzięki w pełni elektrycznym, zorientowanym na styl życia modelom, ta submarka ma przekonać przede wszystkim młodszych klientów.
Poznań, 24 kwietnia 2024 r. 17 i 18 sierpnia br., na Skwerze Kościuszki w Gdyni odbędzie się największy tegoroczny event marki Red Bull w Polsce – Konkurs Lotów. To wielka, pełna humoru i dobrej zabawy impreza dla konstruktorów i nieustraszonych pilotów wszelkiego rodzaju latających machin. W tym roku konkursowi i zabawie towarzyszyć będzie marka Volkswagen Samochody Dostawcze, która zorganizuje na miejscu specjalną strefę z mnóstwem atrakcji, a dodatkowo zwycięzcom gry, która znajduje się na stronie Red Bull Konkurs Lotów, zapewni transport na czas imprezy w pełni elektrycznym Volkswagenem ID. Buzz.
W fabryce Volkswagena w Wolfsburgu rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Golfa: jako pierwszy z taśmy zjechał Golf w wersji Style w kolorze Anemone Blue. Produkcja w hali nr 12 została uruchomiona niemal dokładnie 50 lat po tym, jak pierwszy seryjnie wyprodukowany Golf zjechał z taśmy fabryki w Wolfsburgu.
Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.
Poznań, 17 kwietnia 2024 r. Muzyka to naturalny element jazdy samochodem. Bez znaczenia, czy to tylko krótki przejazd do pracy, czy długa wycieczka w rodzinnym gronie. Muzyka w samochodzie towarzyszy nam zawsze, często kształtując nasz nastrój na cały dzień. Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiadając na potrzeby swoich klientów, uruchomił na platformie Spotify specjalny kanał z playlistami stworzonymi specjalnie z myślą o jeździe samochodem. Oprócz świetnych, dopasowanych do modeli i okoliczności utworów muzycznych, znajdziemy tam również ciekawe podcasty z treściami, z których z pewnością najbardziej zadowoleni będą użytkownicy kamperów.
Po olbrzymim sukcesie pierwszej generacji Volkswagena Golfa jego następca miał niełatwe zadanie – utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie i zdobywać kolejne pokolenie kierowców. Marka z Wolfsburga powierzyła projekt Herbertowi Schäferowi, który zamiast rewolucji postawił na ewolucję świetnie przyjętego na rynku dzieła Giorgetto Giugiaro. Spod ręki Niemca wyszły także inne modele Volkswagena – Polo i Passat. Jedno się nie zmieniło – wciąż był to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzający koła przednie. Od 1984 roku produkowano także bliźniaczą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne Jettę, czyli dwu- lub czterodrzwiowego sedana.