Red Bull X-Alps jest uznawany za najtrudniejszy przygodowy rajd na świecie. W tegorocznej edycji megamaratonu wystartują dwie Polki, które zostały nominowane do grona 32 najlepszych pilotów paralotni na świecie – Dominika Kasieczko i Kinga Masztalerz, która reprezentuje Nową Zelandię. Na liście tegorocznych uczestników Red Bull X-Alps znajduje się 18 weteranów tych zawodów, którzy mają na koncie minimum jeden start oraz 14 debiutantów. Ze względu na zasadę, że co 48 godzin z rajdu odpada ostatni zawodnik, każdą edycję kończy ich jedynie garstka.
Red Bull X-Alps jest uznawany za najtrudniejszy przygodowy rajd na świecie. W tegorocznej edycji megamaratonu wystartują dwie Polki, które zostały nominowane do grona 32 najlepszych pilotów paralotni na świecie – Dominika Kasieczko i Kinga Masztalerz, która reprezentuje Nową Zelandię. Na liście tegorocznych uczestników Red Bull X-Alps znajduje się 18 weteranów tych zawodów, którzy mają na koncie minimum jeden start oraz 14 debiutantów. Ze względu na zasadę, że co 48 godzin z rajdu odpada ostatni zawodnik, każdą edycję kończy ich jedynie garstka.
Przemysł motoryzacyjny przechodzi największe zmiany w swojej historii: samochody mają nie emitować żadnych szkodliwych substancji. Decydującą rolę grają tu pojazdy elektryczne, jednak nawet dzisiaj czasami spotykają się one ze sceptycznym przyjęciem. Główne zarzuty to zbyt mały zasięg, fakt, że jazda elektrycznym autem nie dostarcza takiej przyjemności jak konwencjonalnym, a także mała dostępność stacji ładowania. Ale czy te zarzuty są słuszne?
Volkswagen udowadnia potencjał samochodów elektrycznych – w ciągu 6 minut i 5,336 sekund Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring – szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy. Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R ponownie udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.
„W ubiegłym roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe była mecenasem wydania „Polski na weekend” – od dwudziestu lat ulubionego przewodnika Polaków. Na targach książki głównym elementem stoiska wydawnictwa Pascal był wtedy Volkswagen California, doskonały samochód, o którym marzą wszyscy miłośnicy turystyki kempingowej. To właśnie ich głos zdecydował, że postanowiliśmy iść za ciosem i wydać „Europę na czterech kółkach” – mówi prezes wydawnictwa Pascal, Agnieszka Hetnał. Tym razem model Volkswagen California pojawił się na okładce najnowszego przewodnika jako symbol podróży i hasła w drodze jak w domu.
W wielu krajach istnieje system zachęt promujących zakup samochodów z elektrycznym napędem: bezpośrednie dopłaty, ulgi podatkowe czy przywileje dla osób korzystających z takich aut. Oto przegląd korzyści obowiązujących w różnych krajach.
„W ubiegłym roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe była mecenasem wydania „Polski na weekend” – od dwudziestu lat ulubionego przewodnika Polaków. Na targach książki głównym elementem stoiska wydawnictwa Pascal był wtedy Volkswagen California, doskonały samochód, o którym marzą wszyscy miłośnicy turystyki kempingowej. To właśnie ich głos zdecydował, że postanowiliśmy iść za ciosem i wydać „Europę na czterech kółkach” – mówi prezes wydawnictwa Pascal, Agnieszka Hetnał. Tym razem model Volkswagen California pojawił się na okładce najnowszego przewodnika jako symbol podróży i hasła w drodze jak w domu.
Wokół samochodów elektrycznych i sposobów ich eksploatacji narosło sporo mitów. Odpowiadając na często padające pytania związane z tego typu pojazdami, Volkswagen przejrzyście wyjaśnia z czym będzie wiązać się elektryczna rewolucja.
System ładowania elektrycznego Volkswagena ID.R to dzieło inżynierskie samo w sobie. Próba ustanowienia nowego rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na liczącej 20,8 km Północnej Pętli Nürburgringu może się powieść tylko wtedy, gdy akumulatory Volkswagena ID.R będą optymalnie naładowane. Żeby odnieść sukces francuski kierowca Romain Dumas na niemal trzykilometrowej prostej „Döttinger Höhe” na końcu Północnej Pętli musi mieć do dyspozycji pełną moc systemową wynoszącą 500 kW (680 KM).
Na pierwszy rzut oka szybki i głośny, na drugi – nowoczesny i zaskakujący – taki jest Golf GTI Aurora, którego Volkswagen prezentuje właśnie na dorocznym zlocie właścicieli GTI nad Wörthersee. Nowy wynalazek techniczny nie jest widoczny od razu, lecz dopiero po podniesieniu pokrywy bagażnika. Znajduje się w nim moduł holograficzny, który inżynierowie z Volkswagen Group Components doskonalili przez kilka miesięcy. Teraz wysokiej klasy sprzęt dźwiękowy w jedynym egzemplarzu Golfa GTI Aurory można obsługiwać intuicyjnie właśnie poprzez hologram. Nad Wörthersee ma miejsce światowa premiera tego wynalazku.