Volkswagen podąża drogą wyznaczoną przez strategię Way to Zero. Oznacza to, że marka zobowiązała się do przestrzegania postanowień Porozumienia Paryskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w UE. Celem długoterminowym jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Już w 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 na pojazd w Europie o 40 procent w porównaniu z rokiem 2018, czyli każdy pojazd będzie emitował o 17 ton mniej CO2 w ciągu swojego cyklu życia. Volkswagen chce wnieść znaczący wkład w zahamowanie zmian klimatycznych, a jednocześnie stać się wiodącą marką w dziedzinie zrównoważonej mobilności.
Poznań, 6 maja 2022 r. Podobnie jak w przypadku innych marek i innych branż, również w przypadku marki Volkswagen Samochody Dostawcze pierwszy kwartał 2022 roku został zdominowany przez wyzwania związane z produkcją. Trudności w dostępności niektórych produktów i wyzwania w łańcuchu logistycznym stały się od lutego br. jeszcze poważniejsze, głównie z powodu wojny na Ukrainie. W związku z tymi wydarzeniami, liczba dostarczonych do klientów samochodów spadła w pierwszym kwartale o 14,5 procent (ujmując rok do roku), do 81 900 egzemplarzy. Pomimo spadku wolumenu i towarzyszącego mu spadku obrotów do 2,3 mld euro (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 2,7 mld euro), marce udało się znacznie zwiększyć zysk operacyjny: do 46 mln euro (+61% rok do roku).
Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).
Wolfsburg, 5 maja 2022 – Grupa Volkswagen odnotowała dobre wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2022 roku, mimo trudnej sytuacji na świecie. Wpływ na sukces miały przede wszystkim: struktura (mix) sprzedaży, polityka cenowa, dyscyplina kosztowa oraz elastyczność dzięki globalnej strukturze. Volkswagen złagodził wpływ światowego niedoboru półprzewodników i wiązek przewodów poprzez relokację zasobów pomiędzy głównymi rynkami w Europie, Chinach i obu Amerykach. W rezultacie przychody ze sprzedaży wyniosły 62,7 mld euro (wzrost o 0,6 procent), a zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 8,5 mld euro, w tym pozytywne efekty głównie hedgingowe. Nawet bez uwzględnienia tych efektów bazowy zysk operacyjny w wysokości ok. 5 mld euro jest znacznie wyższy niż w roku ubiegłym i świadczy o solidnej kondycji firmy. Na podstawie tych danych i spodziewanej lepszej dostępności półprzewodników w drugiej połowie roku, Grupa potwierdza swoje prognozy na rok 2022. Nie można jednak jeszcze ostatecznie ocenić, jaki wpływ na działalność Grupy Volkswagen, gospodarkę światową i branżę motoryzacyjną w roku podatkowym 2022 będą miały ostatnie wydarzenia związane z konfliktem Rosja-Ukraina, a także pandemią wirusa Covid-19.
Imelda Labbé zostanie członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialną za marketing, sprzedaż i obsługę posprzedażną. Swoje nowe obowiązki będzie pełnić od 1 lipca. Zastąpi Klausa Zellmera, który awansował na dyrektora zarządzającego marki SKODA. Do tej pory Imelda Labbé była rzecznikiem rady dyrektorów spółki Volkswagen Originalteile Logistik GmbH (OTLG), ale ma również spore doświadczenie w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej.
Poznań, 29 kwietnia 2022 r. Jeden kierowca, jeden Volkswagen Caddy i milion kilometrów na liczniku. „To zasługa funkcjonalności, wytrzymałości i niezawodności tego samochodu” - mówi właścicielka pojazdu. Wyprodukowany w 2007 roku w zakładach Volkswagen Poznań Volkswagen Caddy, po przejechaniu miliona kilometrów i pracy od początku w tej samej firmie, przeszedł na zasłużoną emeryturę. Zastąpił go produkowany również w Poznaniu Caddy 5.
Poznań, 29 kwietnia 2022 r. Jeden kierowca, jeden Volkswagen Caddy i milion kilometrów na liczniku. „To zasługa funkcjonalności, wytrzymałości i niezawodności tego samochodu” - mówi właścicielka pojazdu. Wyprodukowany w 2007 roku Volkswagen Caddy po przejechaniu miliona kilometrów przeszedł na zasłużoną emeryturę, a właścicielka firmy, w której pracował, odebrała w gdańskim salonie marki Volkswagen Samochody Dostawcze CityMotors kluczyki do najnowszego Volkswagena Caddy 5.
Poznań, 28 kwietnia 2022 – Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę jakościową w obszarze ładowania i energii. Marki Volkswagen, Cupra, Seat i SKODA oferują proste taryfy ładowania, umożliwiając klientom ładowanie po stałych cenach w całej sieci ładowania. Dzięki temu firma zapewnia przejrzystość kosztów. Równocześnie Grupa Volkswagen nadal rozbudowuje swoją europejską sieć ładowania: kierowcy samochodów elektrycznych mogą obecnie korzystać z ponad 310 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym z około 10 000 szybkich ładowarek w ponad 3000 lokalizacji. Volkswagen uruchomi również kompleksowy program partnerski, aby zwiększyć komfort ładowania.
Osoby, które deklarują rozważenie zakupu auta elektrycznego lub mile widziałyby taki samochód w swoim miejscu pracy, nieco inaczej niż ogół badanych widzą korzyści z elektryfikacji flot. Poza ekologią i redukcją hałasu bardziej doceniają argumenty finansowe i technologiczne. Częściej zauważają też auta z zielonymi tablicami rejestracyjnymi jeżdżące po polskich drogach.
Poznań, 27 kwietnia 2022 r. Pomiędzy pierwszym pokazem koncepcyjnego ID. Buzz, a prezentacją jego produkcyjnej wersji, która trafi do klientów jesienią tego roku, upłynęło około pięciu lat ciężkiej, wspólnej pracy zespołów rozwoju marek Volkswagen Samochody Dostawcze i Volkswagen Samochody Osobowe. W jaki sposób projektantom udało się przenieść podstawowe założenia stylistyczne legendarnego, oryginalnego T1 i wyraźne kontury pojazdu koncepcyjnego do w pełni elektrycznego samochodu rodzinnego i samochodu dostawczego? W jaki sposób inżynierowie byli w stanie spełnić wszystkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jazdy i praktyczności, jakie stawia się nowoczesnym pojazdom elektrycznym? I co musieli przygotować pracownicy produkcji i działu podzespołów, by wdrożyć ten model do produkcji w Hanowerze w taki sposób, że ID. Buzz może być tam dziś produkowany na jednej linii razem z innymi modelami rodziny „Bulli” (T6.1 i Multivan)? Ekipa telewizyjna Volkswagen Samochody Dostawcze towarzyszyła zaangażowanym w projekt osobom w pokonywaniu wszystkich tych wyzwań i dokumentowaniu ich tajnej pracy. W rezultacie powstał obszerny reportaż, który został właśnie opublikowany, można go zobaczyć tu: https://youtu.be/AG-cTPRXle4.