Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.
Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego. Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 500 kW (680 KM) poprawił o 1,7 sekundy rekord obowiązujący od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”. Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 574 kW (780 KM).
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje pierwsze szkice i informacje na temat nowej Californii 6.1. Zmiany w kamperze dotyczą m.in.: wnętrza, które zostało ulepszone; wielofunkcyjnego wyświetlacza, znajdującego się na konsoli pod dachem, który przeprojektowano; nowych systemów wspomagających zwiększających bezpieczeństwo podróżowania i komfort oraz nowej generacji systemów multimedialnych ze zintegrowaną kartą eSIM, które otwierają drogę do świata mobilnych usług online. Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz, w miejscu zegarów jest dostępny po raz pierwszy. Całkowicie przeprojektowano przód Californii 6.1.
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje pierwsze szkice i informacje na temat nowej Californii 6.1. Zmiany w kamperze dotyczą m.in.: wnętrza, które zostało ulepszone; wielofunkcyjnego wyświetlacza, znajdującego się na konsoli pod dachem, który przeprojektowano; nowych systemów wspomagających zwiększających bezpieczeństwo podróżowania i komfort oraz nowej generacji systemów multimedialnych ze zintegrowaną kartą eSIM, które otwierają drogę do świata mobilnych usług online. Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz, w miejscu zegarów jest dostępny po raz pierwszy. Całkowicie przeprojektowano przód Californii 6.1.
Podczas „Goodwood Festival of Speed”, obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii, dojdzie do pojedynku na technologie – samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.
Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ Drive (takich jak: odpowiadający za częściowo autonomiczną jazdę system Travel Assist, adaptacyjny tempomat z wyprzedzającą regulacją prędkości jazdy czy funkcja Emergency Steering Assist zapewniająca większe bezpieczeństwo manewru omijania), Nowy Passat umacniania się na pozycji niedoścignionego lidera w swoim segmencie. Na szczególną uwagę zasługuje także technologia zastosowana w LED-owych reflektorach matrycowych IQ. LIGHT.
Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.
Koncern Volkswagen zwiększa potencjał w zakresie cyfryzacji swoich modeli: udział własny w rozwoju oprogramowania samochodowego ma do 2025 roku wzrosnąć co najmniej do 60 procent. Nowy dział „Car.Software” będzie pracować nad znaczącą częścią oprogramowania oraz tworzyć platformę wymiany informacji w chmurze. Christian Senger, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za Digital Car & Services objaśnia strategię działania w tej dziedzinie.