Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Modyfikacje objęły m.in. nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i zaktualizowane wnętrze. Poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Wzbogacono wyposażenie standardowe, ale mimo tego udało się nieco obniżyć cenę w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
Poznań, 25 kwietnia 2023 r. Na polskim rynku pojawiła się darmowa aplikacja California on Tour, przeznaczona dla właścicieli i użytkowników Volkswagenów Caddy California, California 6.1 oraz Grand California, ale nie tylko. Z aplikacji mogą korzystać również osoby, które dopiero rozważają zakup kampera marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Pośród wielu funkcjonalności, aplikacja umożliwia m.in. planowanie podróży, dostarcza informacji o kampingach na trasie, a także zawiera filmy instruktażowe szczegółowo pokazujące zalety i sposób użytkowania kamperów marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Aplikacja jest już dostępna w Google Play i w App Store.
Poznań, 24 kwietnia 2023 roku – Grupa Volkswagen odnotowała duży wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Do końca marca dostawy pojazdów z takim napędem wzrosły o 42 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, w którym mocniej odczuwalne były problemy z łańcuchami dostaw. Łącznie przekazano klientom 141 000 aut elektrycznych, w pierwszym kwartale 2022 było to 99 200 samochodów. Pojazdy elektryczne stanowiły 6,9 procent wszystkich dostaw w tym okresie, w porównaniu z 5,2 procent w pierwszych trzech miesiącach poprzedniego roku. W Europie Grupa odnotowała największy wzrost, o 68 procent – do 98 300 pojazdów. Portfel zamówień na auta elektryczne w Europie Zachodniej utrzymuje się na wysokim poziomie – ponad 260 000 pojazdów.
Poznań, 21 kwietnia 2023 r. Spółka Volkswagen Poznań świętuje swoje trzydziestolecie. Firma, która od samego początku swoją główną siedzibę ma w Poznaniu, oficjalnie została zarejestrowana w roku 1993. Zaczynała w budynkach dawnej fabryki Polmo Poznań od zatrudnienia 48 osób i prostego montażu modeli Volkswagen Transporter. Przez trzy dekady Volkswagen Poznań rozwijał się dynamicznie i dziś w skład spółki wchodzą aż cztery zakłady produkcyjne w trzech lokalizacjach – w Poznaniu, Swarzędzu i w Białężycach k. Wrześni, w których zatrudnienie znajduje 9500 osób.
Poznań, 20 kwietnia 2023 r. Wszystkie fabryki spółki Volkswagen Poznań zasilane są w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, dostarczaną przez zewnętrznych dostawców. By zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa, a jednocześnie by zwiększyć udział energii wytwarzanej samodzielnie w bilansie energetycznym spółki, na terenie zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni powstała farma fotowoltaiczna. Prace objęte pierwszym etapem budowy obejmują instalację o mocy 2MW.
Poznań, 20 kwietnia 2023 roku – Grupa Volkswagen systematycznie rozszerza swój program „w Chinach, dla Chin”. Firma zainwestuje około 1 mld euro w stworzenie najnowocześniejszego centrum rozwoju, innowacji i zaopatrzenia z myślą o samochodach elektrycznych w południowochińskim mieście Hefei. Tę decyzję ogłoszono podczas odbywającego się właśnie salonu samochodowego Shanghai Auto Show. Nowa spółka, o nazwie „100%TechCo”, łączy zespoły badawczo-rozwojowe pojazdów i komponentów z zakupami. Pozwoli to na wykorzystanie synergii w procesie rozwoju i włączenie najnowocześniejszych lokalnych technologii do rozwoju produktu na wczesnym etapie. Celem jest jeszcze szybsze dostosowanie pojazdów Grupy do oczekiwań chińskich klientów i skrócenie czasu wprowadzania na rynek. Wraz z uruchomieniem 100%TechCo w 2024 roku, czas rozwoju nowych produktów i technologii zostanie stopniowo skrócony o około 30 procent.
Poznań, 18 kwietnia 2023 roku – Elli, lider rynku wśród europejskich dostawców stacji ładowania, dysponuje imponującą liczbą 500 000 punktów ładowania. Tylko w ciągu ostatnich czterech miesięcy ta należąca do Grupy Volkswagen marka, zajmująca się ładowaniem i mobilnością, dodała do swojej sieci 100 000 punktów ładowania. Elli zapewnia klientom dostęp do komfortowego ładowania w sieci około 950 dostawców w 28 krajach. Duża liczba punktów ładowania i łatwe w obsłudze stacje są kluczem do szybkiego rozwoju elektromobilności.
W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.
Volkswagen zaprezentował swój nowy model: ID.7. To pierwsza elektryczna limuzyna marki z Wolfsburga. Połączenie zasięgu wynoszącego do 700 kilometrów (wg WLTP), dopracowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i technologii topowej klasy, rysuje fascynujące perspektywy przed nowym, elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się także udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.