Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
27.03.2020

Wolfsburg/Poznań, 27. marca 2020 – Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze i Volkswagen Group Components przedłużają zawieszenie produkcji w niemieckich zakładach o cztery dni robocze, co jest odpowiedzią na spadek popytu na samochody i na wyzwania, które stoją przed łańcuchem dostawców. Złożono wniosek o przedłużenie krótkiego czasu pracy dla łącznie 80.000 pracowników koncernu Volkswagen. Zakończenie pracy w niepełnym wymiarze godzin jest planowane na nocnej zmianie z 9 na 10 kwietnia. Dotyczy to zakładów w Dreźnie, Emden, Osnabrück, Wolfsburgu i Zwickau, a także zakładu Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze, zakładów Volkswagen Group Components w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter, Chemnitz i Hanowerze oraz zakładu SITECH. Jednocześnie koncern intensywnie przygotowuje się do wznowienia produkcji. W tym kontekście, ochrona pracowników ponownie zostanie zdecydowanie wzmocniona.

Więcej Pobierz PDF
27.03.2020

Poznań, 27 marca 2020 – W tym trudnym czasie każdy dzieli się z potrzebującymi tym co ma. W minionym tygodniu 1000 kombinezonów lakierniczych, spełniających także normy medyczne i 7000 sztuk rękawiczek trafiło do Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Józefa Strusia w Poznaniu. Na tym jednak nie poprzestajemy. Razem z Polskim Czerwonym Krzyżem chcemy dostarczać potrzebującym żywność. PCK na co dzień dociera z pomocą do 113 000 osób, w tym 10 000 seniorów. W ciężkiej pracy pracownikom PCK, ratownikom i wolontariuszom pomogą w najbliższych tygodniach 4 wyprodukowane w Poznaniu samochody: 2 VW Caddy i 2 VW T6.1

Więcej Pobierz DOC

Poznań, 23 marca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze (VWSD) prezentuje model e-BULLI: w pełni elektryczny, bezemisyjny samochód. Auto koncepcyjne, wyposażone w najnowsze, pochodzące z elektrycznych samochodów marki Volkswagen systemy napędowe, zbudowane zostało na bazie wyprodukowanego w roku 1966 i od podstaw odrestaurowanego modelu T1 Samba Bus. Idealną sceną do pokazania szerszej publiczności tego niezwykłego pojazdu miały być targi Techno Classica 2020. Jednak z racji tego, że zostały one przełożone, VWSD już dziś prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o e-BULLI – opis słowny i zdjęcia - w formie elektronicznej. Przy okazji ważna informacja dla wszystkich fanów modelu Bulli i mobilności elektrycznej: to czerpiące z klasyki, a jednocześnie wyposażone w najnowsze rozwiązania dotyczące elektrycznego napędu auto, będzie można naprawdę kupić. Partner marki Volkswagen Samochody Dostawcze, firma eClassics planuje wprowadzić do swej oferty przebudowy modelu T1 oraz kompletne T1 w stylu nowego e-BULLI.

Więcej Pobierz PDF

Za sprawą innowacyjnej technologii Car2X nowy Golf może pomóc kierowcom zapobiegać wypadkom dzięki bezprzewodowemu łączeniu się z innymi pojazdami i z infrastrukturą drogową. Organizacja Euro NCAP wyraziła swoje uznanie dla funkcji ostrzegania o zbliżaniu się pojazdów uprzywilejowanych i uhonorowała ją nagrodą „Advanced Award” za przełomowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa. Niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC przetestowało nową technologię i uznało ją za „techniczny kamień milowy”.

Więcej Pobierz PDF

Marka Volkswagen Samochody Osobowe wchodzi wzmocniona w kolejną fazę transformacji. Mimo kurczącego się rynku główna marka koncernu Volkswagen dostarczyła klientom w ubiegłym roku 6,3 miliona samochodów – najwięcej w swojej historii. Volkswagen zwiększył udział na wszystkich ważnych rynkach. Sukces zawdzięcza w dużej mierze ofensywie w dziedzinie nowych modeli, w tym zwłaszcza wzrostowi sprzedaży aut typu SUV, jak T-Cross, T-Roc i Atlas. Bestsellerem marki ponownie okazał się Tiguan, którego sprzedano na świecie ponad 700.000 egzemplarzy. Podobnie jak Golf, Tiguan należy do 10 najchętniej kupowanych modeli na świecie.

Więcej Pobierz PDF
18.03.2020

Wolfsburg/Poznań, 18. marca 2020 – Niemal wszystkie marki koncernu Volkswagen zamknęły rok obrachunkowy 2019 lepszymi wynikami finansowymi niż poprzedni. Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, stwierdził: „Rok 2019 był dla koncernu Volkswagen bardzo udany. Przygotowaliśmy fundament dla wszystkich ważnych zmian. Rok 2020 jest bardzo trudny. Pandemia koronawirusa stawia nas przed nieznanymi dotąd wyzwaniami finansowymi. Należy się również obawiać trwałych zmian koniunktury. Koncentracja wszystkich sił, ścisła współpraca i wysokie morale w koncernie sprawią, że pokonamy kryzys związany z wirusem”.

Więcej Pobierz PDF
18.03.2020

Marka Volkswagen Samochody Osobowe stopniowo zawiesza produkcję w swoich europejskich fabrykach. Dotyczy to również zakładów Volkswagena wytwarzających komponenty. W ten sposób marka reaguje na spadek popytu na rynkach samochodowych. Pojawiają się również zagrożenia dostaw z firm wytwarzających podzespoły do produkcji. Przyczyną tych zjawisk jest znacznie szybsze rozprzestrzenianie się infekcji spowodowanej koronawirusem i wynikające z tego zarządzenia władz. Właśnie dlatego, a także wdrażając zalecenia dotyczące ochrony zdrowia, zgodnie z aktualnymi założeniami na prawdopodobnie dwa tygodnie zostaną zamknięte fabryki. Zakłady zlokalizowane w Niemczech przerwą produkcję w czwartek po zakończeniu drugiej zmiany.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 18 marca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze reaguje na pandemię wywołaną koronawirusem i wstrzymuje produkcję samochodów. Regulacje w tym zakresie wejdą w życie od czwartku (19 marca 2020 r.) i będą obowiązywać wstępnie przez dwa tygodnie. Decyzja dotyczy fabryk w Hanowerze (T6.1, Amarok i eCrafter), Poznaniu i Swarzędzu ( Caddy i T6.1) oraz we Wrześni (Crafter). Powodem wstrzymania produkcji jest ochrona zdrowia wszystkich zatrudnionych osób, niepewna sytuacja na rynkach zbytu lekkich samochodów dostawczych oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw u poddostawców.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 12 marca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze świętuje niezwykłą rocznicę. Model Transporter — znany również jako Bulli, Kombi, VW bus lub mikrobus, jest najdłużej na świecie produkowanym samochodem dostawczym. 70 lat temu, 8 marca 1950 r., pierwszy Transporter – wtedy jeszcze pod nazwą Typ 2 - zjechał z linii montażowej w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu. Na przestrzeni lat stał się on drugim po „Garbusie” (Typ 1) bestsellerem marki VW. Do dziś wyprodukowano ponad 13 milionów pojazdów tej serii modelowej. Historia kultowego klasyka obejmuje sześć generacji pojazdów. Globtroterzy podróżują nim po świecie, wykorzystując go jako kamper. Firmy od zawsze uznają Transportera za zaufanego towarzysza pracy. Rodziny bezpiecznie poruszają się Bullim w natłoku codziennych spraw. Dzisiejsza restrospektywa to początek dalszej historii ikony.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.