Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
08.07.2002

Volkswagen Phaeton

Phaeton zachwyca dynamicznym wyglądem i technologią High End.

Nowa luksusowa limuzyna Volkswagena wprowadza świeży powiew do segmentu samochodów wyższej klasy.

Długi na 5,06 metra, szeroki na 1,90 metra i wysoki na 1,45 metra Phaeton w momencie wprowadzenia na rynek oferowany jest z dwoma mocnymi silnikami benzynowymi. Na szczególną uwagę zasługuje nowa jednostka napędowa W12 – komfortowy i niezwykle dynamiczny silnik dwunastocylindrowy o pojemności 6,0 l i mocy 309 kW / 420 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (3.000 obr/min). Równolegle do Phaetona W12 debiutuje Phaeton V6, którego sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra osiąga moc 177 kW/ 241 KM. Jego maksymalny moment obrotowy 315 Nm jest do dyspozycji już przy bardzo niskiej prędkości obrotowej 2.400 obr/min. Wkrótce dostępna będzie także nowa jednostka napędowa V10 TDI, która ze swoją mocą 230 kW/ 313 KM będzie najmocniejszym na świecie silnikiem wysokoprężnym stosowanym w samochodach osobowych. Już przy 2.000 obr/min ten wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem biturbo osiąga niezwykły wprost moment obrotowy 750 Nm. Zarówno w Phaetonie W12, jak i w Phaetonie V10 TDI napęd przenoszony jest na cztery koła. Nie ma limuzyny o wyższej sztywności nadwozia Do wyjątkowego rozwiązania napędu Phaetona należy ponadto montowane seryjnie nowe zawieszenie pneumatyczne wszystkich kół, które jest częścią nowoczesnego podwozia, złożonego z wielowahaczowej osi przedniej i osi tylnej z wahaczami trapezowymi. ESP, asystent hamowania, najskuteczniejszy w tym segmencie układ hamulcowy, osiem poduszek powietrznych i aktywne przednie zagłówki (AKS) w połączeniu z niezwykle sztywną karoserią (najlepszą w tej klasie) gwarantują optymalny poziom bezpieczeństwa. Elementy stalowe nadwozia są w pełni ocynkowane; drzwi, maskę przednią i pokrywę bagażnika wykonano z aluminium. Podobnie jak podwozie i układ napędowy, także wszystkie elementy karoserii zostały dostosowane do możliwej do osiągnięcia prędkości maksymalnej 300 km/h. Tak wysokie wymagania postawione konstruktorom wpłynęły z pewnością na niespotykaną wprost „solidność” Phaetona. Stylistyka jest odbiciem nowej, świadomej swojej wartości generacji Nowej limuzynie Volkswagena nadano absolutnie niepowtarzalny wygląd; wszystkie formy mają innowacyjny charakter. Harmonijne, mocne linie nadwozia podkreślają dynamikę Phaetona. We wnętrzu dominuje świeża i nowoczesna elegancja, która również podkreśla wyjątkowy charakter tego samochodu. Niepowtarzalne koncepcje technologiczne i stylistyczne są zauważalne na pierwszy rzut oka. Każdy, kto otworzy po raz pierwszy drzwi Phaetona nie znajdzie – za wyjątkiem logo VW na kierownicy – żadnego detalu znanego z innych modeli z Wolfsburga. Mimo to Phaeton wygląda znajomo, ponieważ wszystko jest w nim „na swoim miejscu”. Jedna z najlepszych na świecie klimatyzacji i funkcjonalne rozwiązanie elementów obsługi W górnej części konsoli środkowej, na oddzielnej listwie przycisków, znajdują się elementy służące do obsługi jednej z najlepszych na świecie klimatyzacji: nowej, 4-strefowej klimatyzacji Climatronic. Nie tylko kierowca i siedzący obok niego pasażer, lecz również pasażerowie z tyłu mają możliwość indywidualnego ustawienia temperatury. Kolejna zaleta Climatronic, niespotykana w samochodach innych marek - chłodne lub ciepłe powietrze napływa do wnętrza pojazdu bez odczuwalnego podmuchu powietrza przez automatycznie otwierające się i zamykające wyloty dmuchaw. Ponadto zastosowano bardzo skuteczną kontrolę wilgotności powietrza, zapobiegającą automatycznie parowaniu szyb. Jednym z najważniejszych elementów kokpitu jest duża, pionowa konsola środkowa. W jej centrum umieszczono Infotaiment-Center z 7-calowym monitorem kolorowym w formacie 16:9. Monitor ten posiada wiele możliwości. Przy użyciu ośmiu dużych przycisków podstawowych, których funkcja może być zmieniana przez wyświetlacz, oraz sześciu dalszych przycisków funkcyjnych i centralnego regulatora menu można sterować prawie wszystkimi urządzeniami wpływającymi na komfort podróżowania, m.in.: systemem audio, TV i nawigacji, komputerem pokładowym i telefonem. Aby nie przeciążać menu, umieszczono pod Infotaiment Center listwę przycisków służących do obsługi systemu audio. Wszystkie funkcje podstawowe Phaetona, takie jak na przykład montowany seryjnie układ regulacji prędkości jazdy (GRA), mogą być również aktywowane pojedynczymi przyciskami. Fotele z elektryczną, 12-punktową regulacją Tak jak każdy detal, także fotele Phaetona zostały na nowo skonstruowane. Przednie fotele wyposażone są seryjnie w elektryczną, 12-punktową regulację. W Phaetonie W12 na życzenie montowane są fotele z 18-punktową regulacją, pamięcią oraz funkcją klimatyzacji i masażu. Z tyłu do wyboru są dwie konfiguracje siedzeń. W najbardziej ekskluzywnej wersji Volkswagen oferuje w Phaetonie dwa pojedyncze fotele regulowane w 10 punktach (wraz z pamięcią i systemem Easy Entry). Niezwykle bogaty jest wybór elementów wyposażenia dodatkowego, takich jak: systemy nawigacji, telefony, TV, automatyczna kontrola odległości od przeszkody ADR, różne konfiguracje skórzanych foteli, ogrzewanie kierownicy oraz system zamykania i uruchamiania pojazdu Keyless-Access. Volkswagen stworzył jednak nie tylko godny uwagi samochód; równolegle do niego powstała także wyjątkowa koncepcja produkcji i serwisu. Niepowtarzalnym miejscem produkcji jest Szklana Manufaktura w Dreźnie z dokładnym systemem zapewnienia jakości i wyjątkową opieką nad każdym kierowcą Phaetona, który zechce osobiście odebrać swoją limuzynę. Specjalnie dla tego modelu stworzono nową koncepcję serwisu. Gwarantuje ona mobilność o niespotykanym nigdzie zakresie - przez cały okres eksploatacji. Wszystkie naprawy są koordynowane przez centralne serwisowe centrum techniczne (TCS), które indywidualnie kieruje każdą naprawą i konserwacją. 12.06.2002
Pobierz
Wyszukaj w działach:









Materiały:


Za okres:
Od:
Do: