Poznań, 21.08.2020. Volkswagen Poznań oferuje bezpłatne, dobrowolne testy na koronawirusa pracownikom firmy mającym objawy chorobowe.
Poznań, 20 sierpnia 2020 r. Tegoroczne wakacje są inne od tych, które znamy z minionych lat. Pandemia koronawirusa pomieszała wszystkim urlopowe szyki. Dodatkowo, zmieniająca się sytuacja epidemiologiczna sprawiła, że wielu z nas – mimo, że już prawie koniec wakacji - nie zaplanowało jeszcze tegorocznego urlopu lub zmieniło wcześniejsze plany. Wakacyjną beztroskę zastąpiła ostrożność i poszukiwanie bezpiecznej strefy. Takie bezpieczeństwo zapewnić może kamper – na przykład Volkswagen California lub Volkswagen Grand California.
Najnowszy raport opublikowany przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen ukazuje podejście Polaków do najpopularniejszych tez na temat samochodów elektrycznych. Zdaniem respondentów, auta na prąd są drogie, ale rzadziej trafiają do serwisu, a jazda nimi jest tańsza niż samochodami z silnikiem spalinowym.
W dziesiątym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” prowadzący rozmawiają o różnicach w konstrukcji samochodów elektrycznych w porównaniu z budową aut napędzanych silnikiem spalinowym. W wypadku nie tylko ID.3, którego pierwsze egzemplarze pojawią się na polskich drogach już we wrześniu, ale również kolejnych elektrycznych modeli Volkswagena, zasadniczym elementem konstrukcyjnym pozwalającym wykorzystać wszystkie możliwości techniczne, jakie stwarza elektryczny układ napędowy jest platforma MEB.
Przełomowy ID.3 rozpoczyna trzeci, wielki rozdział w historii marki Volkswagen. Tak jak Garbus czy Golf, ten wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny kompaktowy samochód wyznacza początek nowej epoki. Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami Volkswagena ID.3, od początku lipca mogą zapoznać się z ofertą modelu w limitowanej wersji 1ST, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl. Już 26 sierpnia marka przedstawi polską ofertę seryjnej wersji modelu ID.3.
Poznań, 6 sierpnia 2020 r. Dokładnie 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał van pierwszej generacji (T1) w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Trafił on do fabryki w Hildesheim i miał być przeznaczony do użytku komercyjnego, by służyć do transportu towarów z punktu A do B. Potem jednak zupełnie zniknął, błąkając się po prywatnych kolekcjach, aby ponownie pojawić się na początku lat 90-tych. Przeszedł gruntowny remont i po całkowitej renowacji w 2014 roku wzbogacił kolekcję Pojazdów Klasycznych VWCV. Świętując 70. rocznicę jego powstania cofamy się w czasie, by poznać historię pierwszego egzemplarza Bulli.
Można już zamawiać nowego Arteona oraz Arteona Shooting Brake. Cennik modelu otwiera Arteon z silnikiem 2.0 TSI 190 KM w wersji Essence dostępy od 158 390 zł. Aktualnie dostępne w sprzedaży są trzy jednostki napędowe (2 benzynowe i 1 turbodiesel) o mocy od 150 do 272 KM. Arteon i Arteon Shooting Brake w późniejszym okresie będą oferowane także z silnikami TSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz TDI o mocy 147 kW (200 KM). Bogate wyposażenie seryjne wersji podstawowej obejmuje m.in. system monitorowania przestrzeni przed autem z funkcjami wykrywania pieszych na jezdni i awaryjnego hamowania w mieście; aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, który uwzględnia dane z systemu nawigacji; system monitorujący zmęczenie kierowcy; trzystrefową automatyczną klimatyzację; cyfrowe zegary; światła z przodu i z tyłu wykonane w technologii LED czy asystenta świateł drogowych.
Światowa pandemia Covid-19 miała wyraźny negatywny wpływ na działalność marki Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu 2020 roku. Dzięki skutecznym działaniom udało się jednak zmniejszyć skutki kryzysu. Restrykcyjna polityka w zakresie kosztów pozwoliła na znaczne – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmniejszenie kosztów rzeczowych, nakładów na badania i rozwój oraz na inwestycje. Produkcję ściśle dopasowano do popytu w znacznym stopniu zmniejszając zapasy. Dostawy aut marki Volkswagen dla klientów zmniejszyły się w pierwszym półroczu 2020 roku o 26,7 procent do 2,2 milionów egzemplarzy. Przychody ze sprzedaży zmalały o 16 miliardów euro (-35,3 procent) do 29 miliardów euro. Z tego powodu zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zmniejszył się do -1,5 (rok wcześniej: 2,3) miliarda euro.
Trzyetapowy konkurs na najlepszego dealera 2019 roku marki Volkswagen Samochody Osobowe został rozstrzygnięty. Zwycięzcą został dealer Zimny Auto Piotrków Trybunalski.
Wolfsburg/Poznań, 31. lipca 2020 – Na działalność koncernu Volkswagen i należących do niego marek w pierwszym półroczu 2020 roku znaczny wpływ miała pandemia Covid-19. Podjęte w porę środki przeciwdziałające jej skutkom, służące zmniejszeniu kosztów i zapewnieniu płynności przyniosły efekty. Dzięki ścisłemu dopasowaniu produkcji do popytu skutecznie zarządzano zapasami, co pozwoliło na znaczne odciążenie kapitału obrotowego. W sumie płynność netto w dziale samochodów udało się zwiększyć w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku – m.in. poprzez emisję obligacji hybrydowych w wysokości 3,0 miliardów euro – o 0,9 miliarda euro do 18,7 miliarda euro. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku dostawy dla klientów zmniejszyły się o 27,4 procent do 3,9 (5,4) miliona samochodów. Na skutek tego przychody ze sprzedaży zmalały o 23,2 procent do 96,1 (125,2) miliarda euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wyniósł -0,8 (10,0) miliarda euro. Głównym powodem był spadek sprzedaży na skutek mocnego zmniejszenia się popytu. Wynik pozostałej działalności operacyjnej, do której nie jest stosowana rachunkowość zabezpieczeń (w szczególności – zabezpieczeń towarowych) i której nie dotyczy ryzyko kursowe w wysokości -0,9 miliarda euro, jest w praktyce kompensowany przez zysk w wysokości 0,8 miliarda euro z tytułu wkładu AID (Autonomous Intelligent Driving) w spółkę joint venture z firmą Ford. Zdarzenia nadzwyczajne związane ze sprawą silników Diesla obciążyły zysk operacyjny kwotą -0,7 (-1,0) miliarda euro. Wynik finansowy przed opodatkowaniem zmniejszył się do -1,4 (9,6) miliarda euro.