Volkswagen systematycznie poszerza gamę oferowanych samochodów elektrycznych – do modeli ID.3 i ID.4 dołączył niedawno ID.5. Wszystkie one są dostępne w finansowaniu Volkswagen Financial Services, które pozwala użytkować samochód płacąc niską miesięczną ratę. Modele z rodziny ID. oferują wysokie zasięgi, możliwość szybkiego ładowania i podlegają zdalnym aktualizacjom oprogramowania, przez co zyskują nowe rozwiązania bez konieczności wizyty w serwisie. Oferta Volkswagena obejmuje także wallboxy wraz z profesjonalnym montażem oraz dostęp do sieci liczącej ponad 270 000 punktów ładowania.
Volkswagen w Polsce podchodzi kompleksowo do elektromobilności – nie tylko oferuje coraz szerszą gamę aut elektrycznych i hybryd plug-in, lecz także myśli o tym, jak ułatwić ich ładowanie. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.
Volkswagen kontynuuje proces przestawiania swoich fabryk na produkcję pojazdów elektrycznych w ramach strategii ACCELERATE. Oficjalne rozpoczęcie produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX oznacza zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ten od dawna działający zakład w zachodniej Saksonii jest pierwszą dużą fabryką aut na świecie, która przestawiła całą produkcję z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryczne. Do fabryki w Zwickau dołączą jeszcze w tym roku zakłady w Emden, Hanowerze i Chattanooga, one również zostaną przestawione na produkcję aut elektrycznych. Dzięki temu uda się zrealizować plan, który zakłada wyprodukowanie w tym roku 1,2 mln samochodów elektrycznych w zakładach Volkswagena w Europie, USA i Chinach.
Poznań, Września 28 stycznia 2022 r. Volkswagen Poznań od lat angażuje się w coroczne finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Nie inaczej będzie i w tym roku. Już w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, podczas jubileuszowego, trzydziestego finału WOŚP, aż sześć udostępnionych przez Volkswagen Poznań samochodów: cztery T6.1, Caddy oraz Grand California, wspomogą działania lokalnych sztabów WOŚP w Poznaniu i we Wrześni. Ponadto spółka w ramach tradycyjnej aukcji internetowej WOŚP wystawiła w tym roku zaproszenie do zwiedzenia Odlewni Volkswagen Poznań z możliwością własnoręcznego odlania w niej serduszka WOŚP. Druga realizowana przez firmę licytacja obejmuje natomiast udostępnienie dla celów sesji fotograficznej i dostarczenie w wybrane miejsce na terenie Wielkopolski kultowego, historycznego Volkswagena T1 z 1964 roku.
Poznań, 28 stycznia 2022 r. Volkswagen Poznań od lat angażuje się w coroczne finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Nie inaczej będzie i w tym roku. Już w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, podczas jubileuszowego, trzydziestego finału WOŚP, aż sześć udostępnionych przez Volkswagen Poznań samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze: cztery T6.1, Caddy 5 oraz Grand California, wspomoże działania lokalnych sztabów WOŚP w Poznaniu i we Wrześni. Ponadto spółka w ramach tradycyjnej aukcji internetowej WOŚP wystawiła w tym roku zaproszenie do zwiedzenia Odlewni Volkswagen Poznań z możliwością własnoręcznego odlania w niej serduszka WOŚP. Druga realizowana przez firmę licytacja obejmuje natomiast udostępnienie dla celów sesji fotograficznej i dostarczenie w wybrane miejsce na terenie Wielkopolski kultowego, historycznego Volkswagena T1 z 1964 roku.
Poznań, 27 stycznia 2022 r. Ostatnie dwa burzliwe lata zmieniły wiele nawyków i przyzwyczajeń Polaków. Uległy zmianie również utarte sposoby spędzania urlopów i wakacji. I to nie tylko letnich, ale również zimowych. Szukając spokoju, unikając gwarnych, dużych hoteli i skupisk ludzkich, wielu klientów zaczęło poszukiwać samochodów będących synonimem niezależności i elastycznych możliwości spędzania wolnego czasu – kamperów. Ich sprzedaż niezwykle dynamicznie wzrosła i wiele wskazuje na to, że rok obecny pobije kolejny rekord rejestracji tego typu pojazdów w Polsce. Jak wskazują dane CEPiK, najpopularniejszą i najczęściej rejestrowaną marką kamperów w Polsce w roku 2021 była marka Volkswagen Samochody Dostawcze, oferująca trzy uniwersalne, różnej wielkości kampery: Caddy Californię, Californię 6.1 i Grand Californię.
Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.
W Meklemburgii-Pomorzu Przednim powstaje imponujący projekt – elektrownia słoneczna Tramm-Göthen. Volkswagen wspiera tę inicjatywę, by samochody elektryczne marki z Wolfsburga mogły jeździć wykorzystując odnawialną energię.
Wolfsburg, 24 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w dekarbonizacji swojej floty pojazdów, a jej celem jest pozostanie zrównoważoną, zorientowaną na oprogramowaniu grupą, zajmującą się mobilnością. W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent. Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie, dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.
Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.