Volkswagen planuje najpóźniej do 2050 roku stać się firmą z neutralnym bilansem emisji CO2. By było to możliwe, konieczne są działania na wielu polach, począwszy od ograniczenia emisji CO2 przy wydobyciu i przetwarzaniu surowców, służących do produkcji samochodów, samej produkcji, dostaw aut do dealerów, a także eksploatacji i serwisowania samochodu aż po jego utylizację. Ale nie mniej ważne są inne działania, np. przejście na zasilanie energią odnawialną czy… rezygnacja z papierowych katalogów.
Volkswagen w Brazylii stworzył platformę dla fanów, która pozwala przechowywać, wymieniać i sprzedawać kolekcjonerskie karty NFT. Na początek cyfrowy garaż będzie dostępny dla miłośników marki w Brazylii. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek cyfrowe karty, przeznaczone dla miłośników motoryzacji z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Karty są dostępne w dwóch kolekcjach: GT i Pen&Paper.
Poznań, 29 czerwca 2022 r. Nowy pick-up klasy premium marki Volkswagen Samochody Dostawcze, już 7 lipca będzie świętować swoją światową premierę online. Tymczasem dziś, na dwóch krótkich filmach zobaczyć możemy kontury boczne nowego Amaroka, jego owalne nadkola i opony terenowe, które sprawdzą się podczas jazdy w każdych warunkach.
Światowy bestseller Volkswagena – modułowa platforma MQB – świętuje dziesięciolecie. Od 2012 roku stanowi ona podstawę dla wielu modeli. Na tej platformie wyprodukowano ponad 32 miliony pojazdów w całym koncernie. Marka Volkswagen wyprodukowała do tej pory ponad 20 milionów aut na bazie MQB – od miejskiego Polo po duże SUV-y, takie jak Atlas (USA) i Teramont (Chiny). Podobne rozwiązanie jest dziś wykorzystywane także w samochodach elektrycznych – modele rodziny ID. bazują na modułowej platformie MEB. Kolejna generacja aut elektrycznych będzie wykorzystywać nową, skalowalną platformę SSP. Umożliwia ona całkowite połączenie pojazdu z jego ekosystemem, a tym umożliwi autonomiczną jazdę (poziom 4).
Dynamiczna linia świetnie dopracowanego pod kątem aerodynamicznym nadwozia: dzisiejsza premiera studyjnego modelu ID. AERO w Chinach daje przedsmak tego, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena – kolejne globalne auto marki z Wolfsburga. Przyszły model będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej. Progresywny styl aerodynamicznego nadwozia łączy się z niezwykle przestronnym wnętrzem. Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. AERO na rynek europejski.
Poznań, 27 czerwca 2022 r. Już 7 lipca swoją cyfrową premierę świętować będzie nowy Amarok - nowy pick-up segmentu premium marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Obok wielu ciekawych rozwiązań i innowacji technicznych, takich jak światła LED, czy pionowy wyświetlacz dotykowy, we wnętrzu na nowo zinterpretowano stylistycznie klasyczne przyciski, pokrętła i przełączniki.
Poznań, 24 czerwca 2022 r. Nowy pick-up segmentu premium marki Volkswagen Samochody Dostawcze już 7 lipca będzie świętował swoją cyfrową premierę. Podczas transmisji na żywo, po raz pierwszy zaprezentuje się światu w pełnej krasie. Oprócz wyjątkowego wyglądu, nowy Amarok wyróżnia się licznymi ciekawymi rozwiązaniami i wprowadza wiele innowacji technicznych do pick-upów segmentu B.
Uroczysta gala wręczenia nagród w ramach ogólnopolskiego plebiscytu Fleet Derby 2022 odbyła się 21 czerwca. Podczas uroczystości wręczono 42 statuetki. Głosowanie w plebiscycie trwało ponad pół roku i odbywało się za pośrednictwem strony internetowej www.fleetderby.pl. Organizatorem plebiscytu jest redakcja miesięcznika „Fleet. Auto w firmie”.
Volkswagen patrzy w przyszłość i publikuje szkice projektowe modelu ID. AERO, pierwszej w pełni elektrycznej limuzyny na chińskim rynku motoryzacyjnym. Już na pierwszy rzut oka widać, że koncepcyjny samochód wyróżnia się znakomitą aerodynamiką, jest elegancki, a pod nadwoziem kryje się mnóstwo miejsca. Wirtualna premiera przedprodukcyjnego konceptu odbędzie się w poniedziałek, 27 czerwca, o godz. 14:00.
Zakłady Volkswagena rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów technologicznych dla nowego modelu – ID. Buzz. Zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze dostarczają obecnie systemy akumulatorów, elementy napędu i podwozia. To kolejny krok w zapoczątkowanym w 2015 roku procesie transformacji, który przekształci firmę w dostawcę systemów elektromobilności. Volkswagen Group Components zainwestuje 2,3 mld euro w elektryfikację swoich zakładów w Niemczech do 2026 roku – to znacznie więcej niż połowa wszystkich inwestycji spółki.