W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europie, zgodnie z oczekiwaniami – po szczególnie dobrych wynikach w sierpniu 2018 roku – dostawy w ubiegłym miesiącu po raz kolejny spadły (-9,9 procent). W Chinach Volkswagen nieznacznie zwiększył swój udział, a w Brazylii i USA marka odnotowała wyraźny wzrost o – odpowiednio – 15,4 i 9,8 procent.
2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji.
Poznań, 11 września 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zamknął sierpień tego roku z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. W porównaniu z sierpniem roku ubiegłego, rejestracje całej gamy modelowej wzrosły o 16 procent i wyniosły 1256 aut. Licząc od początku tego roku, w Polsce zarejestrowano już 9213 dostawczych Volkswagenów.
Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, zaprezentował model ID.3*: „Dla Volkswagena ID.3 oznacza początek wielkiej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych”.
Auta elektryczne, które są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA we Frankfurcie oraz nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo pokazują, jak bardzo zmienia się Volkswagen. W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki poszerzy się o ponad 20 samochodów elektrycznych.
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Zmiany w Volkswagenie odzwierciedla wprowadzenie do oferty aut elektrycznych nowej generacji – modeli z rodziny ID. Do 2025 roku marka z siedzibą w Wolfsburgu będzie miała w ofercie ponad 20 nowych modeli elektrycznych.
Poznań, 10 września 2019 r. Nowe logo i nowe, cyfrowe doświadczenia klientów: Volkswagen Samochody Użytkowe wdraża w życie nową identyfikację wizualną marki idącą w zgodzie z podobnymi zmianami, które zachodzą w marce Volkswagen Samochody Osobowe. Idąc krok dalej zmianie ulega także nazwa marki na rynku polskim, która brzmieć będzie Volkswagen Samochody Dostawcze.
Poznań, 10 września 2019 r. Nowe logo i nowe, cyfrowe doświadczenia klientów: Volkswagen Samochody Użytkowe wdraża w życie nową identyfikację wizualną marki idącą w zgodzie z podobnymi zmianami, które zachodzą w marce Volkswagen Samochody Osobowe. Idąc krok dalej zmianie ulega także nazwa marki na rynku polskim, która brzmieć będzie Volkswagen Samochody Dostawcze.
ID.3 jak żaden inny model odzwierciedla zmiany, jakim podlega marka Volkswagen. Ten przełomowy samochód jest pierwszym modelem z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Premierowo w pełnej krasie Volkswagen ID.3 został właśnie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Wolfsburg/Poznań, 9. września 2019 – Volkswagen AG i Northvolt AB utworzyły spółkę, w której objęły po 50 procent udziałów, a której celem będzie budowa fabryki akumulatorów litowo-jonowych. Plan przewiduje rozpoczęcie budowy w 2020 roku w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Produkcja ma się rozpocząć na przełomie lat 2023/2024. Roczna wydajność fabryki wyniesie początkowo 16 gigawatogodzin.