Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
29.06.2015
Szósta generacja serii T

Szósta generacja serii T

- Większy komfort – elektrycznie regulowany fotel kierowcy i elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika, bardzo dobra widoczność z wnętrza
- Nowe silniki TDI i TSI – mniejsze zużycie paliwa, seryjny system start-stop
- Systemy asystujące kierowcy – większe bezpieczeństwo np. dzięki systemom Front Assist i ACC
- Infotainment – pokładowa elektronika współpracująca z urządzeniami zewnętrznymi
- Multivan Generation SIX – przestronny model specjalny dostępny w chwili rozpoczęcia sprzedaży
- Caravelle Highline – topowy model na potrzeby transportu osobowego

W Niemczech seria T od lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży w swojej klasie. Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowa seria T ma wszelkie predyspozycje, by kontynuować ten sukces. Tak jak dotychczas, modele T są dostępne w trzech wersjach – jako samochody użytkowe (furgon, model z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), jako przestronne osobowe limuzyny do użytku służbowego oraz prywatnego (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California). Modele te można dopasować do konkretnych potrzeb, wybierając jedną z dwóch wersji różniących się rozstawem osi lub jedną z trzech wysokości nadwozia (Furgon). Jeśli dodać do tego bogaty wybór silników, okaże się, że auto jest dostępne w ponad 500 odmianach. Model nowej generacji można rozpoznać przede wszystkim po całkowicie zmienionej przedniej części nadwozia. Przód auta wyróżnia się prostotą stylu, a jednocześnie sprawia, że Transporter wydaje się masywny. Proste linie i przetłocznia nadwozia to ważny element współczesnej stylistyki – nowoczesnej, ale też ponadczasowej. Nowy model zyskał na wyrazistości, emanując przy tym elegancją i dynamiką. Poziome przetłoczenia nadwozia z tyłu podkreślają szerokość auta. Cechę tę podkreśla też szeroka szyba w pokrywie bagażnika oraz osadzone nisko wyprofilowanie na tablicę rejestracyjną, podświetlaną diodami LED. W oczy rzucają się też niżej osadzone lusterka zewnętrzne i umieszczone w przetłoczeniu karoserii, a przez to nadające dynamicznego wyrazu, boczne kierunkowskazy. Poza tym, urody autu dodają obręcze kół dostępne w wielu nowych wzorach. Tak jak w poprzednich modelach, tak i w nowym modelu T o funkcjonalności wnętrza świadczą liczne, ergonomicznie rozplanowane, półki i schowki oraz bardzo dobra widoczność z wnętrza kabiny – obserwować można wszystko, co dzieje się dookoła auta. Zależnie od modelu, można zamówić (jako opcję) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Liczne ustawienia foteli reguluje się pokrętłem bądź suwakiem. Ogromną zaletą jest możliwość zapamiętania ustawień wygodnych dla kierowcy. Ponadto, elektrycznie regulowane fotele są seryjnie wyposażane w funkcję podgrzewania; w opcji jest też dostępna ogrzewana przednia szyba, która w błyskawicznym czasie potrafi uporać się ze szronem i lodem, nie dopuszczając do przymarznięcia wycieraczek. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje deski rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli. W modelach użytkowych konsola jest wąska, w autach osobowych znacznie szersza, więc mieszczą się w niej dwa uchwyty na kubki z napojami, skrytka na urządzenia multimedialne (w tym opcjonalny schowek z funkcją ładowania telefonu – Comfort), uchwyt na butelkę oraz schowek, którego wnętrze może być schładzane przez klimatyzację. Silniki. W ofercie znajduje się łącznie sześć silników – cztery nowe TDI i dwa TSI. Zależnie od mocy współpracują z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi albo z 7-biegową DSG. Ponadto, wiele wersji modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION. Wszystkie silniki są bardzo oszczędne. W porównaniu z jednostkami napędowymi poprzedniej generacji, zużywają średnio o około litr paliwa mniej. Wszystkie silniki są seryjnie wyposażane w funkcję Start-Stop. Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter będzie oferowany z zupełnie nowymi silnikami TDI, oznaczonymi symbolem EA288 Nutz. Silniki te opracowano specjalnie pod kątem wyjątkowo twardych wymogów stawianych samochodom użytkowym. Trwałość i niezawodność to ich podstawowe cechy. Montowany poprzecznie do osi pojazdu i nachylony ku przodowi o 8 stopni silnik TDI (1.968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy 62 kW/84 KM, 75 kW/102 KM, 110 kW/150 KM oraz 150 kW/204 KM. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 110 kW/150 KM lub 150 kW/204 KM. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system Start-Stop. Zawieszenie Transportera stało się jeszcze lepsze dzięki funkcji DCC dostępnej do aut z zabudową zamkniętą. Dzięki DCC elektronicznie regulowana charakterystyka pracy amortyzatorów pozwala dostosować siłę tłumienia do jednego z trzech trybów – komfortowego, normalnego lub sportowego. DCC wpływa na polepszenie już i tak bardzo dobrych właściwości jezdnych oraz efektywności hamowania samochodu. Transporter ma przy każdym kole hamulce tarczowe, zapewniające bardzo skuteczne hamowanie i reagujące już przy najlżejszym naciśnięciu na pedał. Systemy asystujące kierowcy i systemy bezpieczeństwa. Wiele systemów montuje się dziś w autach, ponieważ wymagają tego przepisy, ale jest też duża liczba elektronicznych „pomocników”, ułatwiających kierowcy prowadzenie pojazdu w coraz gęstszym ruchu i zwiększających jego bezpieczeństwo. Opcjonalny w Transporterze i seryjny w Multivanie Business system Front Assist obserwujący otoczenie wokół auta pozwala, dzięki radarowi, rozpoznać kiedy samochód za bardzo zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu oraz skrócić drogę hamowania. W razie niebezpieczeństwa Front Assist ostrzega kierowcę sygnałami – wizualnym i dźwiękowym, ponadto powoduje lekkie przyhamowanie auta. Z kolei automatyczny system regulacji odstępu (ACC) przy pomocy czujnika mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu i różnicę w prędkości samochodów. Kierowca sam wyznacza „czasowy odstęp” między autami oraz prędkość samochodu korzystając z przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. Czujnik stale monitoruje (w obrębie swojego zasięgu) przestrzeń przed samochodem. W autach z przekładnią DSG system ACC powoduje przyhamowanie samochodu, np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, doprowadza także do całkowitego zatrzymania pojazdu, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Zależnie od sytuacji, ACC – po upływie zaprogramowanego czasu – ponownie rozpędza auto. Elementem systemów Front Assist oraz ACC jest funkcja City, czyli funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Działa ona przy prędkościach do 30 km/h. Gdy kierowca przeoczy przeszkodę na drodze, system spowoduje automatyczne hamowanie i zmniejszenie siły uderzenia. 22% wypadków, w których obrażenia odnoszą ludzie to kolizje z kilkoma przeszkodami. Aby zmniejszyć ryzyko tego typu zdarzeń, Transportera wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji. Za dopłatą można dokupić Light Assist, który korzystając z kamery automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe. W opcji znajduje się też system monitorujący zmęczenie kierowcy – rozpoznaje on różnice w stosunku do zwykłego sposobu, w jaki kierowca prowadzi auto i zaleca zrobienie przerwy w podróży jeśli wydaje się to konieczne. Kolejny opcjonalny system pozwala kierowcy skoncentrować się w pełni na kierowaniu pojazdem – wzmacniacz głosu wykorzystuje głośniki radiowe i umożliwia swobodne porozumiewanie się kierowcy z pasażerami bez konieczności odchylania głowy w ich kierunku. Do modeli z systemami radiowymi Composition Colour, Composition Media i z systemem nawigacyjnym Discover Media oraz Discover Media Plus można zamówić (opcjonalnie) kamerę umieszczoną z tyłu auta - Rear View. Uruchamia się ona w chwili włączenia przez kierowcę wstecznego biegu i wyświetla na ekranie obraz tego, co znajduje się za samochodem. Grafika przedstawia tor jazdy (w postaci linii umieszczonym na obrazie z kamery), którym będzie podążał samochód. Parkowanie ułatwia także system ParkPilot, który wydając akustyczne sygnały pomaga kierowcy ustawić pojazd w oznaczonym miejscu. Do modeli wyposażonych w napęd 4MOTION Volkswagen oferuje za dopłatą system wspomagający zjazd ze wzniesienia. Przyhamowuje on każde koło osobno (czego kierowca nie jest w stanie wykonać operując pedałem hamulca) i dobiera odpowiednie obroty silnika, by umożliwić bezpieczny i kontrolowany zjazd auta ze wzniesienia. Elektroniczny system sterowania samochodem ciągnącym przyczepę zwiększa bezpieczeństwo jazdy; system ten także wykorzystuje elementy układu ESP. W regionach z dużymi opadami śniegu przydaje się z kolei ogrzewanie przedniej szyby – wraz z nadmuchem ciepłego powietrza sprawia, że z szyby błyskawicznie znikają szron i lód. Za dopłatą, przednie reflektory Transportera oraz jego tylne lampy można wyposażyć w diody LED. Infotainment. Volkswagen Samochody Użytkowe wyposaża Transportera w urządzenia radiowe i radiowo-nawigacyjne nowej generacji. Aby zapewnić bezpieczne prowadzenie auta, wszystkie urządzenia wyposażono w system głośnomówiący Bluetooth. Ekran o przekątnej 6,33 cala reaguje na zbliżenie ręki – z monitora znikają wtedy wskaźniki, a pojawia możliwość wybrania konkretnych funkcji przez kierowcę. Poza tym, ekran – po wykonaniu odpowiedniego gestu – ma funkcję umożliwiającą przeglądanie list czy okładek płyt CD (np. znajdujących się na karcie SD). Zależnie od rodzaju wyposażenia auta, kierowca ma do dyspozycji funkcję Comfort – gdy odłoży telefon komórkowy w przewidzianym do tego miejscu na konsoli środkowej, zostanie on sprzężony z zewnętrzną anteną samochodu. Do wyboru w nowym Transporterze są w sumie cztery systemy radiowe lub radiowo-nawigacyjne. Podstawowym jest Composition Audio. Bardziej rozbudowany to Composition Colour z mocą wyjściową 2x40 W. Jeszcze bogatsze wyposażenie kierowca znajdzie w systemie radiowym Composition Media – ma on 6,33-calowy kolorowy ekran, który można obsługiwać odpowiednimi gestami rąk (np. przesuwając palce po ekranie), podobnie jak dzieje się to w wypadku nowoczesnych smartfonów. Radio Composition Media można wzbogacić o moduł nawigacji (Discover Media). Wyposażenie i zakres funkcji obydwu systemów są takie same, jednak ten drugi ma funkcję nawigacji z mapami Europy oraz dodatkowy czytnik kart SD umożliwiający korzystanie z map, które są aktualizowane bezpłatnie. Do dyspozycji kierowcy oddano poza tym opcjonalny system APP-Connect, który umożliwia wyświetlanie i obsługę wybranych aplikacji telefonicznych na dotykowym ekranie, znajdującym się na tablicy rozdzielczej auta. To samo dotyczy systemu Volkswagen Media Control – pozwala on np. bezprzewodowo obsługiwać radio poprzez tablet, sprzężony z samochodowym systemem multimedialnym. Najbardziej rozbudowany jest system Discover Media Plus. W ostatnich latach coraz więcej osób korzysta w samochodach z Internetu, używając do tego przenośnych urządzeń, jak np. smartfony czy tablety. Pokazuje to, że użytkownicy aut chcą mieć dostęp do informacji zawsze i wszędzie. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu urządzenia nawigacyjne Discover Media i Discover Media Plus wyposażono w funkcję Guide & Inform z platformy Car-Net. Furgon. Dostęp do przedziału ładunkowego furgona jest możliwy zarówno z tyłu, jak i z boku nadwozia. Powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 4,3 m2. Furgon w wersji ze standardowym dachem jest seryjnie wyposażany w unoszoną ku górze pokrywę bagażnika, w opcji natomiast są dostępne symetrycznie dzielone drzwi, otwierające się na boki. Kąt otwarcia dwuskrzydłowych drzwi wynosi 90 stopni – gdy wykorzystuje się blokadę oraz 180 lub 270 stopni – przy zwolnionej blokadzie. Seryjnie przesuwane drzwi z prawej strony nadwozia zapewniają łatwy dostęp do towaru przewożonego w głębi przedziału ładunkowego. Jeśli miałoby się to okazać niewystarczające, można zamówić wersję z drugimi przesuwanymi drzwiami – po lewej stronie. Ponadto, dostępne są nadwozia z przegrodami wewnątrz przedziału ładunkowego, z oknami lub bez. Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3.W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3. Za dopłatą można wyposażyć samochód w rozsuwane drzwi o zwiększonej wysokości, natomiast dwuskrzydłowe tylne drzwi bagażnika sięgają aż do dachu - seryjnie. Kombi. Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie. Zależnie od rozstawu osi maksymalną liczbę foteli można, stosownie do życzenia klienta, umieścić w trzech lub w czterech rzędach. Pojedyncze fotele Transportera kombi są wyposażane w system Easy-Entry – fotel można przechylić w przód, co ułatwia zajmowanie miejsc na siedzeniach w tylnych rzędach. Fotele z funkcją Easy-Entry są dostępne zarówno po lewej, jak i po prawej stronie, co jest nowością w tego typu samochodach. Doka Plus to specjalna wersja Transportera kombi. Jest to model pośredni między wersją użytkową, a pojazdem osobowym dla sześciu podróżnych. Z tyłu tej wersji znajdują się 3-miejscowa kanapa oraz przegroda z oknem na wysokości słupka dachowego C. Auto ma więc jasno wydzielone przestrzenie – do ładunkowej można się dostać przez tylne drzwi, do pasażerskiej zaś przez drzwi przesuwane (może ich być dwoje) z boku nadwozia. Zależnie od rozstawu osi, maksymalna pojemność przedziału ładunkowego Transportera kombi może wynosić 3,5 lub 4,4 m3. Auto jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia, można też wybrać wersję z dwoma niezależnymi fotelami z przodu, albo z pojedynczym dla kierowcy i podwójnym dla pasażera. Wersja z zabudową skrzyniową i inne. Obok licznych odmian kombi i furgona dostępne są też wersje z otwartą skrzynią oraz podwozia z kabiną. W zależności od rozstawu osi auta, kabina może być pojedyncza lub podwójna. Multivan. Multivan jak zawsze zaskakuje niezwykle przestronnym wnętrzem. W drugim rzędzie, zależnie od wersji wyposażenia, mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. Są one umocowane do podłogi na specjalnych szynach, po których (dzięki rolkom) można je lekko przesuwać; fotele te mogą się też obracać. Fotele i kanapę można wymontować z auta, by powiększyć przedział ładunkowy. Każdy pojedynczy fotel oraz zewnętrzne siedziska 3-miejscowej kanapy mają mocowania Isofix. Można także zamówić pojedynczy fotel ze zintegrowanym fotelikiem dla dziecka, z kolei zamiast kanapy – wybrać pojedyncze fotele (opcja). Kanapa z funkcją umożliwiającą przyjęcie pozycji leżącej, także spoczywa na rolkach poruszających się po szynach; można ją zakotwiczyć w dowolnym miejscu we wnętrzu auta. Zmiana miejsca kanapy jest bardzo prosta. Można to zrobić i z wnętrza samochodu i od strony bagażnika – po pociągnięciu dźwigni lub uchwytu, kanapę (bez konieczności jej składania) można płynnie przesuwać. Aby dało się na niej leżeć, należy zwolnić kolejną blokadę, potem wystarczy popchnąć oparcie i z tyłu auta powstaje równe miejsce do leżenia. Dla kierowców, którzy zamierzają wykorzystywać Multivana w roli kampera przygotowano zestaw pozwalający zwiększyć długość łóżka (także kotwiczony w szynach na podłodze). W sumie więc, w zestawie z pojedynczymi fotelami, powstaje przestronne i funkcjonalne wnętrze, jakiego próżno szukać w innych samochodach. Multivan w podstawowej wersji Trendline jest tradycyjnie wyposażony w przesuwane drzwi po prawej stronie. W przypadku wersji Comfortline drugie drzwi są dostępne za dopłatą, a dla Highline dwoje przesuwanych drzwi jest wyposażeniem seryjnym. Do obydwu tych wersji można zamówić bardzo funkcjonalny stolik. W Multivanie Highline przesuwane drzwi otwierają się i zamykają po naciśnięciu przycisku (seryjnie), a także zdalnie przy pomocy kluczyka. Jedne lub dwoje przesuwanych drzwi z funkcją otwierania elektrycznego można zamówić także do innych wersji wyposażeniowych Multivana. Dzięki możliwości składania i przesuwania foteli wnętrze pojazdu można kształtować na różne sposoby i mieć np. bagażnik jak w aucie osobowym, albo przedział ładunkowy tak duży jak w samochodzie dostawczym. Między przedziałem pasażerskim a towarowym znajduje się przegroda, z kolei roleta w bagażniku chroni jego zawartość przed spojrzeniami ciekawskich. Zamykanie i otwieranie klapy bagażnika jest bardzo łatwe. Funkcja automatycznego domykania pokrywy pozwala zamknąć bagażnik nie używając siły, a przy tym cicho. Jeszcze wygodniejsza w obsłudze jest elektrycznie sterowana pokrywa. Można ją otworzyć korzystając z klamki, zamknąć pociągając za rączkę albo obie te czynności wykonać naciskając przycisk w kluczyku. Ułatwia to przede wszystkim zamykanie pokrywy, która – gdy bagażnik jest otwarty – znajduje się na wysokości dwóch metrów. Obok modeli z różnym wyposażeniem standardowym, w chwili rozpoczęcia sprzedaży Multivana będzie oferowana także wersja specjalna Generation SIX. Skonfigurowano ją w oparciu o Multivana Comfortline i doposażono w ekskluzywne dodatki, mocno odróżniające tę wersję od modeli z wyposażeniem standardowym. Generation SIX ma m.in. przyciemniane szyby, reflektory i tylne lampy wykonane w technice LED, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz pakiet elementów chromowanych – wszystko to seryjnie. Ponadto, jako wyposażenie dodatkowe, można wybrać jedno z czterech zestawień kolorystycznych nadwozia z dopasowanymi pod względem barwy elementami dekoracyjnymi na desce rozdzielczej oraz 18-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich – Disc, utrzymane w stylu retro i dostępne w dwóch kolorach. Bardzo bogaty jest zestaw elektronicznych systemów wspomagających. Z przodu i z tyłu Generation SIX ma czujniki parkowania, ponadto system Side Assist z elektrycznie składanymi lusterkami, aktywny tempomat (ACC) – to tylko niektóre z seryjnych systemów na pokładzie tego Multivana. Poza tym, auto wyposażono w system radiowy Composition Media. Fotele pokryto tapicerką z materiału alcantara, wielofunkcyjną kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów zdobią szwy w kontrastowym kolorze, a krawędzie dywaników podłogowych mają kontrastowe obramowanie. Przyjemną temperaturę we wnętrzu zapewniają ogrzewane fotele oraz klimatyzacja Climatronic. Caravelle. Liczbę foteli we wnętrzu Caravelle można dostosować do chwilowych potrzeb transportowych. Wszystkie siedzenia da się wymontować z auta bez używania narzędzi. Zależnie od tego, jaki rozstaw osi ma dany model, na pokładzie może być do czterech rzędów siedzeń. W każdym z trzech tylnych rzędów może znajdować się trzymiejscowa składana kanapa. Poza tym, zarówno oparcie kanapy, jak i oparcia pojedynczych foteli składają się na płasko z siedziskiem. To samo dotyczy oparcia opcjonalnej kanapy pasażera siedzącego obok kierowcy. Skrajne fotele przy przesuwanych drzwiach z prawej i z lewej strony auta można wyposażyć w funkcję Easy-Entry (opcja) – po ich odchyleniu w przód łatwiej zajmuje się miejsca na kanapie z tyłu. Wersje wyposażeniowe VW Caravelle są podobne do tych z Multivana i również noszą nazwy Trendline, Comfortline i Highline. Nowością w ofercie jest Caravelle w wersji Highline.. Podobnie jak Multivana, także Caravelle Highline można z zewnątrz rozpoznać po 17-calowych obręczach kół ze stopów metali lekkich Cascavel w kolorze srebrnym, po reflektorach przeciwmgłowych i po chromowanych elementach wokół nadwozia. We wnętrzu do dłuższych podróży zachęcają 3-strefowa klimatyzacja Climatronic, skórzana tapicerka oraz podświetlane progi ułatwiające wsiadanie. Niemniej reprezentacyjnie wygląda miejsce pracy kierowcy, urządzone w sposób znany z Multivana Highline. Ponadto, na pokładzie najelegantszej Caravelle znajdują się radio Composition Colour, m.in. z 5-calowym kolorowym dotykowym ekranem oraz zestaw głośnomówiący z Bluetoothem, a także system elektrycznego domykania pokrywy bagażnika. Dalsza część tekstu dostępna jest w plikach word/pdf
Pobierz
Wyszukaj w działach:









Materiały:


Za okres:
Od:
Do: