W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa drugiej generacji. Podobnie jak poprzednia, także ta generacja kompaktowego modelu Volkswagena okazała się światowym sukcesem: w ciągu 8 lat wyprodukowano 6,3 miliona egzemplarzy Golfa II. Golfa III Volkswagen produkował o aż 3 lata krócej niż poprzednika, ale z taśm produkcyjnych zjechało o niecałe 1,5 milina egzemplarzy mniej. Trzecia generacja popularnego hatchbacka zapisała się na kartach historii jako pierwszy Golf, który był wyposażony w m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, tempomat, jednostkę napędową Diesla z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i który pod pokrywą silnika mógł zmieścić benzynowego 6-cylindrowca VR6. Golf III był produkowany w latach 1991-1996. W 1997 roku z taśm zaczął zjeżdżać Golf IV – pierwszy, który mógł być wyposażony w nawigację z dużym ekranem i w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Od początku produkcji do 2003 roku wyprodukowano łącznie ponad 23 miliony Golfów.
Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podpisały dzisiaj list intencyjny, zgodnie z którym strony wyrażają chęć współpracy i wypracowania propozycji innowacyjnych rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej dla miasta Poznania. Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań mówi: „Jak będzie wyglądał Poznań za 20 lat? Czym, w jaki sposób i dokąd transportowane będą towary w przyszłości? Na te pytania każda ze stron do tej pory szukała odpowiedzi samodzielnie. Od dzisiaj, dzięki nawiązanej współpracy biznesu, nauki i miasta, rozwiązań dla zrównoważonej mobilności szukać będziemy wspólnie. Jedno jest pewne: w przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.”
Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podpisały dzisiaj list intencyjny, zgodnie z którym strony wyrażają chęć współpracy i wypracowania propozycji innowacyjnych rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej dla miasta Poznania. Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań mówi: „Jak będzie wyglądał Poznań za 20 lat? Czym, w jaki sposób i dokąd transportowane będą towary w przyszłości? Na te pytania każda ze stron do tej pory szukała odpowiedzi samodzielnie. Od dzisiaj, dzięki nawiązanej współpracy biznesu, nauki i miasta, rozwiązań dla zrównoważonej mobilności szukać będziemy wspólnie. Jedno jest pewne: w przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.”
Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.
Przez pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 9844 pojazdy. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – IX 2018: 7873 szt.). Na całym świecie w tym samym czasie sprzedano 369 850 dostawczych aut Volkswagen. Biorąc pod uwagę wyłącznie rejestracje z września 2019, na rynku polskim odnotowano niestety spadek o 20 procent, choć sprzedaż modelu Caddy wzrosła aż o 83 procent.
W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworzenie flot ekologicznych samochodów. Podczas Targów wręczono statuetki dla najbardziej proekologicznych aut i rozwiązań. Nagrodę w kategorii „Dostawczy Samochód Ekologiczny Roku” otrzymał Volkswagen e-Crafter.
Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. T-Roc R bez problemu osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, wynoszącą 250 km/h.
W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworzenie flot ekologicznych samochodów. Podczas Targów wręczono statuetki dla najbardziej proekologicznych aut i rozwiązań. Nagrodę w kategorii „Dostawczy Samochód Ekologiczny Roku” otrzymał Volkswagen e-Crafter.
Poznań, 11. października 2019 – „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej, ekspertów i polityków. Na 4 scenach zorganizowano 6 ścieżek tematycznych – E-Mobility, Mobility as a Service, Clean & Sustainable Mobility, Financing, Insurance and PPPs oraz Green Factory. Partnerami wydarzenia były spółki Volkswagen Group Polska oraz Volkswagen Financial Services.
ID.3 – pierwszy model z całkowicie nowej rodziny elektrycznych samochodów z ID. w nazwie – wyznacza przyszłość marki Volkswagen. Do rodziny ID. będą należały modele różnych segmentów, ale wszystkie będą imponować dynamiką, nowoczesnym designem i innowacyjnymi reflektorami ID. Light. Nowatorska koncepcja oświetlenia wnętrza wizualnie wspomaga obsługę auta i sprawia, że komunikacja z ID.3 jest bardziej emocjonalna.