Od lipca 2019 roku obowiązują przepisy, według których wszystkie nowo homologowane modele elektryczne w sprecyzowanych okolicznościach muszą emitować sztuczny dźwięk. Podczas wydarzenia o nazwie „Future Sounds”, które odbyło się w ramach Drive Forum w Berlinie zaprezentowano brzmienie elektrycznego Volkswagena ID.3. Ponieważ napęd elektryczny sam w sobie nie wytwarza prawie żadnych odgłosów, powstaje szerokie pole do opracowania dźwięku typowego nie tylko dla konkretnego modelu, lecz także dla marki. Elektryczne samochody Volkswagena będzie można przez to rozpoznać również dzięki ich specyficznemu brzmieniu.
W listopadzie marka Volkswagen dostarczyła na świecie 586.400 samochodów, czyli o 3,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2018 r. Volkswagen po raz kolejny zwiększył udział w kurczącym się globalnym rynku. Dotyczy to także Chin, największego rynku dla Volkswagena, gdzie dostawy wzrosły o 4,0 procent, pomimo kurczenia się rynku. Znaczący wzrost dostaw odnotowano również w USA (+9,1 procent) i Brazylii (+12,3 procent). Wzrost dostaw w Niemczech był jeszcze wyższy i wyniósł aż 20,2 procent.
Poznań, 12 grudnia 2019 r. Od początku roku do końca listopada 2019 r., marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 11 634 samochody. To o 16% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – XI 2018: 10 019 szt.). W ten sposób, po jedenastu miesiącach tego roku, Volkswagen Samochody Dostawcze jest liderem polskiego rynku w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Nawet 550 kilometrów przejechanych po jednokrotnym naładowaniu akumulatora – Volkswagen ID.3 wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny robi wrażenie zarówno pod względem dynamiki jazdy, jak i zasięgu. Jest to pierwszy z serii modeli skonstruowanych w oparciu o modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy 100 kW akumulator Volkswagena ID.3 można w ciągu 30 minut zasilić do poziomu wystarczającego do przejechania 290 km (WLTP). Jest to możliwe dzięki najważniejszemu elementowi elektrycznego samochodu – akumulatorowi. W nowym ID.3 zastosowano akumulator wysokiego napięcia, przypominający kształtem tabliczkę czekolady. Wewnątrz akumulatora znajduje się nawet 12 połączonych ze sobą modułów. Fabryka w Brunszwiku należąca do Volkswagen Group Components będzie wytwarzać w przyszłości do 500.000 akumulatorów rocznie. Jak działa akumulator?
O tym jak działa nowa środkowa poduszka powietrzna w ID.3, która jest umieszczona między fotelami i zapobiega kolizji głów kierowcy i pasażera opowiada Stefan Hagen, odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych.
Wolfsburg, grudzień 2019 r. Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach; model ten jest dostępny w pięciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie nowoczesne rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.
Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kabaň, będzie pełnił obydwie funkcje. Michael Mauer, który obecnie jednocześnie pełni funkcje Szefa Designu Grupy i głównego stylisty Porsche, od połowy przyszłego roku skoncentruje się na obowiązkach głównego stylisty Porsche.
Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiązań świetlnych w nowym ID.3.
Poznań, 4. grudnia 2019 – 20-tysięczne auto w programie Das WeltAuto sprzedano w listopadzie w nowym punkcie samochodów używanych Rzepecki-Mroczkowski przy ulicy Sanockiej 92 w Poznaniu. „Zakup samochodu tutaj polecił mi brat, który był już klientem Das WeltAuto” – powiedziała pani Karolina, nowa właścicielka Volkswagena Polo z 2016 r. z certyfikatem Das WeltAuto. „Najważniejsza była dla mnie pewna historia auta i świadomość, że kupuję bezpiecznie” – podsumowała. Bezpieczny zakup nie oznaczał wyższych wydatków – jak zapewnia pan Mateusz, mąż właścicielki, auto miało konkurencyjną cenę. Auto zostało sprzedane i przekazane 15 listopada, a Pani Karolina wraz z mężem prosto z poznańskiego salonu pojechali do Gdańska, więc ich auto chrzest bojowy ma już za sobą.
Września/Polska, Hanower/Niemcy, 3 grudnia 2019 r. 200 000 wybudowanych samochodów w 39 miesięcy. W zakładzie marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z linii produkcyjnej zjechał jubileuszowy Crafter. Samochód z numerem 200 000 to pojazd z zabudową zamkniętą typu furgon, w kolorze Deep Ocean Blue, z silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI o mocy 177 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Jubileuszowe auto pozostanie w Polsce i trafi do klienta prowadzącego małą firmę w Zielonej Górze.