Marka Volkswagen wzmocniła swoją efektywność ekonomiczną w utrzymującym się trudnym otoczeniu. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych za pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku wyniósł prawie 2,5 mld euro i był dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie 2021 roku (1,2 mld euro), a przychody ze sprzedaży wzrosły do 52 mld euro (poprzednio 49 mld euro). Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły poziom miliarda euro (poprzednio -0,3 mld euro). Mimo że wiele zamówień klientów nie mogło zostać zrealizowanych zgodnie z planem ze względu na utrzymujące się problemy z dostępnością części, na poprawę wyniku wpłynął przemyślany miks modelowy i zwiększenie dostaw w trzecim kwartale: 1,26 mln pojazdów dostarczonych na całym świecie od lipca do września 2022 r. to o 15,3 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Niemal 2/3 użytkowników modeli ID. deklaruje, że ładuje swoje samochody tylko w miejscu zamieszkania – wynika z badania przeprowadzonego przez Volkswagena w Polsce. Natomiast 7 procent ankietowanych korzysta wyłącznie z ładowarek poza domem. Pozostali stosują mieszany model uzupełniania energii w bateriach.
Wolfsburg/Poznań, 24 października 2022 – Grupa Volkswagen i Xanadu, kanadyjska firma zajmująca się technologiami kwantowymi stworzyły wieloletni program badawczy, którego celem jest poprawa wydajności algorytmów kwantowych do symulacji materiałów do produkcji akumulatorów. Partnerzy chcą obniżyć koszty obliczeń i przyspieszyć przejście Volkswagena na komputery kwantowe w celu opracowania materiałów do produkcji akumulatorów, które będą bezpieczniejsze, lżejsze i bardziej ekonomiczne.
Wolfsburg/Poznań, 17 października 2022 – Grupa Volkswagen kontynuuje swoją globalną ofensywę elektryczną. Dostawy pojazdów z napędem elektrycznym zwiększyły się o 25 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Pomimo trwających ograniczeń w zaopatrzeniu, do końca września przekazano klientom 366 400 pojazdów elektrycznych, podczas gdy w ubiegłym roku w tym czasie dostarczono 293 000 samochodów. Udział aut elektrycznych w dostawach ogółem wzrósł w tym okresie do 6 procent (z 4,2 procent w tym samym czasie w 2021 roku). Chiny pozostają motorem napędowym z dostawami samochodów zasilanych akumulatorami na poziomie 112 700 – to ponad dwa razy więcej niż na koniec III kwartału 2021 r.
Volkswagen Golf kolejny raz uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Europejska organizacja przyznała mu bardzo dobre oceny we wszystkich kategoriach. Kompaktowy model Volkswagena zdobył wysokie noty za poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także za systemy wspomagające. W wyposażeniu standardowym Golfa jest teraz także centralna poduszka powietrzna – umieszczona między przednimi fotelami. Najnowsza odsłona kompaktowego auta z Wolfsburga jest więc zaprojektowana w taki sposób, by spełniać wymogi nowej, bardziej rygorystycznej procedury testowej i nadal zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tym samym Golf pozostaje jednym z najlepszych aut w swojej klasie.
Poznań, 14 października 2022 r. Zmieniający się model spędzania wakacji, czasu wolnego, czy nawet krótkich weekendowych wyjazdów sprawił, że na przestrzeni ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosło zainteresowanie klientów kamperami. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała znacznie większą sprzedaż tego typu modeli ze swojej gamy: Caddy California, California 6.1 i Grand California. Obserwując rynkowe trendy, z myślą o klientach marka uruchomiła nowy projekt – California Center. To ogólnopolska sieć autoryzowanych stacji dealerskich i serwisowych Volkswagen Samochody Dostawcze, specjalizujących się w kamperach.
Wolfsburg/Poznań, 14 października 2022 – Grupa Volkswagen wzmacnia swoje kompetencje w zakresie rozwoju „w Chinach, dla Chin”, aby przyspieszyć tempo innowacji, promować lokalne rozwiązania technologiczne i wzmocnić swoje ukierunkowanie na klienta na tym ważnym rynku. Nowe partnerstwo spółki Grupy Volkswagen zajmującej się oprogramowaniem CARIAD z Horizon Robotics, jednym z wiodących dostawców rozwiązań obliczeniowych do inteligentnych pojazdów w Chinach, przyspieszy regionalny rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i jazdy autonomicznej (AD) na rynku chińskim. W ramach współpracy CARIAD i Horizon Robotics planują również utworzenie spółki joint venture, której większościowym udziałowcem będzie CARIAD. Grupa Volkswagen zainwestuje w tę współpracę około 2,4 mld euro. Zakończenie transakcji spodziewane jest w pierwszej połowie 2023 roku. CARIAD i Horizon Robotics planują wspólnie opracować najnowocześniejsze, wysoce zoptymalizowane rozwiązania typu full stack ADAS/AD w celu przyspieszenia integracji wielu funkcji w jednym układzie scalonym, zwiększając stabilność systemu, ograniczając koszty i zmniejszając zużycie energii. W pełni zintegrowana technologia oprogramowania i sprzętu daje wiele możliwości i zapewnia skalowalne, a także ekonomiczne rozwiązania ADAS/AD do samochodów elektrycznych Grupy w Chinach. Zamknięcie transakcji jest uzależnione od ostatecznego podpisania dokumentów transakcyjnych pomiędzy zaangażowanymi stronami oraz od zwyczajowych zgód rządowych, a także od zgody organów kontroli fuzji i inwestycji zagranicznych.
Poznań, 14 października 2022 r. Po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią, ponownie zwiedzać można dwie fabryki Volkswagen Poznań – w Poznaniu Antoninku i we Wrześni. Zwiedzanie fabryk możliwe jest obecnie w maksymalnie 20 osobowych grupach, a przewodnikami po zakładach są pracownicy Volkswagen Poznań m.in. działów Sterowania Fabryką i Logistyką, Zapewnienia Jakości, Kontroli Jakości i Produkcji Samochodów.
Poznań, 12 października 2022 r. Volkswagen Samochody Dostawcze i piłkarz Lukas Podolski rozpoczynają bliską współpracę. Na sam jej początek Podolski – obecnie zawodnik Górnika Zabrze, a dawniej również reprezentant Niemiec, pojawi się jako nowa twarz marki w centralnych materiałach wideo na kanałach social media Volkswagen Samochody Dostawcze.
Najem samochodu to sposób używania auta bez konieczności jego zakupu. Volkswagen w Polsce w październiku wprowadził taką możliwość do swojej oferty. „Chcemy, aby klienci w łatwy sposób korzystali z nowych samochodów. Dlatego dzięki atrakcyjnej ofercie najmu, liczne formalności i obowiązki związane z użytkowaniem auta bierzemy na siebie. Najem to prosta i wygodna usługa, która ułatwia zaplanowanie wydatków. Opłaty miesięczne są niezmienne przez cały okres trwania umowy, ponieważ oparte są o stałe stopy procentowe” – mówi Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu marki Volkswagen.