Poznań/Września, 3 września 2020 r. Dziś z hal produkcyjnych fabryki Volkswagena w Białężycach k. Wrześni wyjechała dwuipółtysięczna Grand California. Seryjna produkcja tego komfortowego kampera rozpoczęła się w polskich zakładach Volkswagena wiosną ubiegłego roku. Produkcja bazującej na modelu Crafter Grand Californii od tego czasu dynamicznie przyspiesza – przypomnijmy, że tysięczny egzemplarz tego modelu wyjechał z fabryki w listopadzie ubiegłego roku.
Poznań, 4 września 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza na światową premierę nowego Caddy California. Choć jest to niewątpliwie następca wielofunkcyjnego Caddy Beach, każdy najdrobniejszy szczegół tego samochodu został przemyślany, przeprojektowany i przebudowany na nowo. W ten sposób powstało perfekcyjne połączenie kompaktowego vana i inteligentnie zaprojektowanego kampera. Jego nazwa mówi sama za siebie: California. Oznacza ona innowacyjne, szczegółowe rozwiązania, które z Californii budowanej na bazie Transportera T3, T4, T5, T6 i T6.1 uczyniły najbardziej udany samochód kempingowy na świecie. W roku 2019 Volkswagen Samochody Dostawcze przeniósł prezentowaną w Californii filozofię „wielofunkcyjnego narzędzia” do Grand Californii – dużego kampera zbudowanego na bazie Craftera. Teraz, w roku 2020, w segmencie kompaktowych samochodów kempingowych debiutuje nowy Caddy California, który podobnie jak Grand California w całości powstaje w polskiej fabryce Volkswagen Poznań. Od teraz dostępne są zatem trzy różne modele California - rodzina samochodów kempingowych na każdy budżet, każdą podróż i każdą przygodę.
Moc zamknięta w organicznej formie – tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery – solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.
Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.
Poznań, 27. sierpnia 2020 – Jednym z najważniejszych globalnych wyzwań jest walka z ocieplaniem się klimatu. Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym i konsekwentnie je realizuje. Koncern pracuje nad rozwojem układów napędowych oraz produkcją przyjazną środowisku. Inwestuje miliardy Euro w elektromobilność, która jest kluczem do neutralności pod względem emisji CO2 i do bezemisyjnej motoryzacji.
Modelem ID.3 Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii elektrycznej motoryzacji, zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Pod nadwoziem ID.3 kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Elektryczny silnik o mocy aż 204 KM napędza tylne koła i gwarantuje autu doskonałe osiągi. ID.3 jest już dostępny do zamawiania od 155 890 zł. W późniejszym etapie do oferty dołączy ID.3 Pure, którego akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Dostępny on będzie w cenie wynoszącej mniej niż 130.000 złotych.
Poznań/Września, 3 września 2020 r. Dziś z hal produkcyjnych fabryki Volkswagena w Białężycach k. Wrześni wyjechała dwuipółtysięczna Grand California. Seryjna produkcja tego komfortowego kampera rozpoczęła się w polskich zakładach Volkswagena wiosną ubiegłego roku. Produkcja bazującej na modelu Crafter Grand Californii od tego czasu dynamicznie przyspiesza – przypomnijmy, że tysięczny egzemplarz tego modelu wyjechał z fabryki w listopadzie ubiegłego roku.
Poznań, 24. sierpnia 2020 – Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent.
Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Z powodu pandemii uroczystość inauguracji odbyła się wirtualnie w Internecie, niemniej prominentnych gości nie brakowało – oprócz szefa marki Ralfa Brandstättera oraz członka zarządu ds. elektromobilności Thomasa Ulbricha był wśród nich również premier rządu Saksonii Michael Kretschmer (CDU). ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
Poznań, 21.08.2020. Volkswagen Poznań oferuje bezpłatne, dobrowolne testy na koronawirusa pracownikom firmy mającym objawy chorobowe.