Wolfsburg/Jerozolima – Grupa Volkswagen zacieśnia partnerstwo z Mobileye w obszarze zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Oznacza to, że koncern przyspiesza swoje wysiłki związane z rozwojem w tej dziedzinie. Wspólnie firmy wdrożą nowe funkcje związane ze zautomatyzowaną jazdą do produkowanych seryjnie samochodów. Mobileye dostarczy technologie do częściowo i wysoce zautomatyzowanej jazdy w oparciu o swoje platformy Mobileye SuperVision i Mobileye Chauffeur. W przyszłości należące do Grupy Volkswagen marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te technologie do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji do swoich modeli o różnych rodzajach napędu. Wśród nowych rozwiązań znajdą się zaawansowane systemy wspomagania jazdy na autostradach i w mieście, takie jak automatyczne wyprzedzanie na autostradach w dozwolonych obszarach i warunkach, a także automatyczne zatrzymywanie się na czerwonym świetle i znakach stopu oraz wsparcie na skrzyżowaniach i rondach. Ponadto Mobileye ma dostarczać rozwiązania technologiczne do zautomatyzowanej jazdy dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W dłuższej perspektywie Grupa Volkswagen zamierza polegać na własnym, kompletnym systemie, który będzie efektem kontynuacji partnerstwa z firmami Bosch i Qualcomm, a także z Horizon Robotics w Chinach. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają być oparte na architekturze oprogramowania opracowanej przez należącą do Volkswagena firmę Cariad.
Poznań, 22 marca 2024 r. Podczas dorocznej konferencji dla mediów, Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował premierowo nowego ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM). "Najmocniejszy Bulli wszech czasów, z dwoma rozstawami osi i dwoma rozmiarami akumulatorów, dostępny jako pojazd 5-, 6- lub 7-miejscowy, a także standardowy napęd na wszystkie koła zapewniający optymalną siłę uciągu i przyczepność w każdej sytuacji na drodze. Tak naprawdę, powinien nazywać się ID. Buzz GTXXL! Rok 2024 dla naszej marki zaczyna się naprawdę dobrze" - mówi Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. ID. Buzz GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi ma na pokładzie nowy akumulator o pojemności 79 kWh (netto). Wersja z wydłużonym rozstawem osi (plus 250 mm) jest zasilana nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (netto). Obie wersje GTX są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION i mogą przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy (prognoza). Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem.
Poznań, 21 marca 2024 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze trzeci rok z rzędu znacząco zwiększyła swój roczny zysk, osiągając rekordową jego wartość w wysokości 873 mln euro (rok wcześniej: 529 mln euro). Przychody ze sprzedaży rok do roku wzrosły o ponad 30 procent, do 15,3 mld euro (w poprzednim roku: 11,5 mld euro). Dzięki konsekwentnemu wdrażaniu strategii korporacyjnej GRIP 2030 wraz z powiązanym z nią Programem Wydajności, dział pojazdów użytkowych z Hanoweru wygenerował rentowność operacyjną ze sprzedaży na poziomie 5,7% (w poprzednim roku: 4,6%) i tym samym znajduje się na strategicznym kursie docelowym. Prezes zarządu marki Carsten Intra, ogłosił ofensywę modelową na bieżący rok: w roku 2024 swoje światowe premiery świętować będą nowy Transporter i nowa California, a prawie wszystkie modele otrzymają znaczące aktualizacje. Podczas dorocznej konferencji medialnej Lars Krause, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, zaprezentował również światową premierę: nowy model Volkswagen ID. Buzz GTX.
Przeglądając publikacje opisujące podróże samochodem elektrycznym spotkać możne wiele skrajnych opinii dotyczących ładowania. Jedne wskazują, że koszty są prawie zerowe, inne, że nawet dwukrotnie wyższe w porównaniu z autem benzynowym. Ile zatem kosztuje ładowanie samochodu? To zależy. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. Niemniej każdy użytkownik auta elektrycznego może ograniczyć wydatki związane z ładowaniem. Samochody Grupy Volkswagen wyposażone są w wiele rozwiązań pozwalających obniżyć koszty i zwiększyć komfort ładowania. Zarówno w miejscu zamieszkania, jak i w podróży.
Poznań, 20 marca 2024 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze kontynuuje swoją ścieżkę wzrostu. Rok 2023 był dla marki rokiem udanym, w którym dostawy do klientów na całym świecie wzrosły o jedną czwartą. Nowe modele, takie jak Amarok i ID. Buzz szybko pojawiły się na rynku, a liczba dostarczonych pojazdów elektrycznych wzrosła prawie czterokrotnie. Zapowiedziane na najbliższe miesiące ID. Buzz z długim rozstawem osi przeznaczony na rynki Ameryki Północnej, California CONCEPT i nowy Transporter, umocnią ofertę marki w bieżącym roku.
Historia Golfa pierwszej generacji zaczęła się jeszcze w latach 60. – pod koniec tej dekady Volkswagen zdecydował, że wysłużonego Garbusa trzeba zastąpić nowoczesnym, niedużym samochodem. Auto miało mieć silnik umieszczony poprzecznie z przodu i przedni napęd. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych samochodów wszech czasów – Golf. Za projekt auta odpowiadało studio Ital Design, a głównym stylistą był słynny Giorgetto Giugiaro. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1974 roku, a z taśmy zjeżdżały Golfy z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. W 1976 roku zadebiutowała odmiana GTI, a od 1979 produkowany był Golf Cabriolet. Przez prawie 10 lat produkcji z taśmy zjechało niemal 7 milionów egzemplarzy świetnie przyjętego przez klientów samochodu.
Poznań, 18 marca 2024 r. Dziś, 18 marca, obchodzony jest Światowy Dzień Recyklingu, który powstał z myślą o edukacji w dziedzinie odzyskiwania surowców z odpadów oraz promocji prawidłowej ich segregacji. To doskonała okazja, by zastanowić się nad odpowiednim wykorzystywaniem surowców wtórnych oraz rozsądnym rozporządzaniem zasobami naturalnymi. Odzyskiwanie odpadów, ich przetworzenie w nowe materiały i wykorzystanie w nowych samochodach, to szczególnie ważny aspekt budowania gospodarki obiegu zamkniętego przez całą Grupę Volkswagen, w tym przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze. Najlepszym przykładem wdrażania tych założeń w życie jest Volkswagen ID. Buzz, w którego produkcji wykorzystano wiele materiałów z recyklingu.
Volkswagen przyspiesza swoją ofensywę produktową w klasie średniej i właśnie uruchomił przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer. Po wprowadzonych w ostatnim czasie takich auta jak ID.7, nowy Passat i nowy Tiguan, pierwsze elektryczne kombi Volkswagena jest już czwartym modelem klasy średniej, który debiutuje w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Wszechstronny samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z zaledwie kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.
Poznań, 14 marca 2024 r. Pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze oferują swoim klientom przemyślane rozwiązania wspomagające ich w codziennej pracy. Przykładem modelu, który powstał właśnie w odpowiedzi na różnorodne zapotrzebowania klientów biznesowych, jest najnowszy ID. Buzz Cargo MIXT. To zbudowana na bazie dostawczego ID. Buzza Cargo wersja z dodatkowymi fotelami drugiego rzędu oraz sporą przestrzenią ładunkową. Dzięki temu rozwiązaniu ID. Buzz Cargo MIXT przewozić może 5 osób i 620 kg. ładunku. Samochód ten, nawet mimo większej ilości miejsc siedzących, nadal ma homologację N1, co daje możliwość pozyskania na niego dopłaty z programu Mój Elektryk sięgającej nawet 70 tysięcy złotych.
Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX. Swoją premierę świętują właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.