Poznań, 2 marca 2020 r. Coraz większa liczba posiadaczy historycznych Volkswagenów Transporter znanych także jak Bulli, Combi, czy Mikrobus, chciałaby poruszać się swoimi klasycznymi autami bezemisyjnie – z wykorzystaniem nowoczesnego, elektrycznego układu napędowego. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw, marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia model e-BULLI i pokazuje, jak może w przyszłości wyglądać takie zabytkowe auto. Łączy w ten sposób przyjemność z poruszania się „klasykiem”, z czystą, bezemisyjną jazdą. Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter powstał w roku 1972. Zbudowano go na bazie modelu T2. e-BULLI z roku 2020 bazuje natomiast na T1 „Samba Bus” wyprodukowanym w roku 1966. Ten konkretny egzemplarz trafił najpierw do Los Angeles, ale po latach wrócił znów do Europy. Teraz został odbudowany i wyposażony w nowoczesny, elektryczny układ napędowy. Szerokiej publiczności Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże e-BULLI po raz pierwszy podczas targów Techno Classica w Essen, w dniach od 25 do 29 marca.
Zgodnie z decyzją Rady Kantonu Genewskiego, tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie został odwołany. Marka Volkswagen – zamiast pierwotnie zaplanowanej konferencji prasowej, która miała odbyć się we wtorek, 3 marca, o godz. 9:10 – zaprezentuje swoje nowości w Internecie.
Trzy wersje Golfa, trzy różne charaktery i trzy wydajne układy napędowe, ale jedna filozofia jeśli chodzi o dynamiczny wygląd i bogate wyposażenie. Zbliża się światowa premiera nowego Golfa GTE, Golfa GTI i Golfa GTD podczas Salonu Samochodowego w Genewie (5–15 marca 2020 r.). 44 lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, który szybko zyskał miano kultowego samochodu sportowego. W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD, a w 2014 – pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in.
Pojawienie się aut zasilanych energią elektryczną wymusiło zmiany konstrukcyjne w układach przeniesienia napędu. Moment obrotowy elektrycznej jednostki napędowej APP310 jest przenoszony na koła samochodu za pośrednictwem bardzo niewielkiej skrzyni biegów. Ma ona tylko jedno przełożenie, ale doskonale spisuje się we wszystkich sytuacjach drogowych. Nowy mechanizm zawiera też mniejszą liczbę kół zębatych. Ta jednobiegowa przekładnia jest elementem modułowej platformy do budowy samochodów elektrycznych (MEB), produkuje ją Volkswagen Group Components w fabryce w Kassel. Jak to się dzieje, że silnikowi elektrycznemu wystarcza tylko jeden bieg?
Poznań, 27.02.2020 - Program Szkoła Małego Inżyniera realizowany jest wspólnie przez firmę Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera od września 2016. „Głównym celem programu jest promocja nauk ścisłych, a zwłaszcza robotyki, automatyki i podstaw programowania wśród uczniów szkół podstawowych...
Nowy flagowy model Volkswagena – Touareg R – zadebiutuje podczas 90. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 340 kW (462 KM). Potężny SUV z wystarczająco naładowanym akumulatorem zawsze rusza w trybie elektrycznym E-MODE, który zapewnia zerową emisję dwutlenku węgla. Jak wszystkie Touaregi także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Hannover, 25 lutego 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zelektryzuje odbywającą się od 15 do 29 marca br. wystawę Techno Classica 2020 w Essen, w Niemczech. Marka rodem z Hanoweru pokaże tam prekursora przyszłego modelu ID.BUZZ - w pełni sprawną, elektryczną furgonetkę Volkswagena, bazującą na modelu T2. Zarejestrowany po raz pierwszy w roku 1978 samochód, należał do berlińskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego, a dziś jest częścią kolekcji samochodów historycznych marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Ten Bulli to coś więcej niż samochód zabytkowy – to jeden z niewielu zachowanych na całym świecie historycznych pojazdów zeroemisyjnych.
Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI ósmej generacji. To wielki debiut inteligentnego, sportowego autaz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.
Poznań / Düsseldorf, 20 lutego 2020 r. Może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach: Caddy. Jak dotąd wyprodukowano go w ilości ponad trzech milionów egzemplarzy. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą generację Caddy. Każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa, a całość została zbudowana na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB, w gamie modelowej tego samochodu zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Nowa technika podwójnego dozowania - Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej. Bryła zewnętrzna została zaprojektowana zupełnie od nowa i nabrała sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Caddy jest pojazdem uniwersalnym – „szwajcarskim scyzorykiem” wśród samochodów dostawczych i rodzinnych vanów.
Poznań / Düsseldorf, 20 lutego 2020 r. Może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach: Caddy. Jak dotąd wyprodukowano go w ilości ponad trzech milionów egzemplarzy. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą generację Caddy. Każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa, a całość została zbudowana na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB, w gamie modelowej tego samochodu zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Nowa technika podwójnego dozowania - Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej. Bryła zewnętrzna została zaprojektowana zupełnie od nowa i nabrała sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Caddy jest pojazdem uniwersalnym – „szwajcarskim scyzorykiem” wśród samochodów dostawczych i rodzinnych vanów.