Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
29.10.2021

Poznań, 29. października 2021 r. – Globalny kryzys na rynku półprzewodników szczególnie mocno wpłynął na działalność biznesową koncernu Volkswagen w trzecim kwartale bieżącego roku. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi w okresie od lipca do września wyniósł 2,8 (3,2) miliarda euro i był niższy niż w dwóch pierwszych kwartałach roku, a także niższy niż w słabym z powodu pandemii trzecim kwartale ubiegłego roku. Operacyjna stopa zwrotu ze sprzedaży przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła w trzecim kwartale 4,9 (5,4) procent. W tym okresie najmocniej dotknięte zostały marki wolumenowe, które mimo wielu zamówień odnotowały straty operacyjne. W Chinach z powodu braku półprzewodników również nie zdołano zaspokoić wysokiego popytu ze strony klientów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku dostawy marek koncernu do klientów wzrosły o 6,9 procent do 7,0 (6,5) milionów samochodów. Bardziej zwiększył się w tym czasie przychód ze sprzedaży – o 20,0 procent do 187 (155) miliardów euro. Dzięki dobrym wynikom w pierwszym półroczu bieżącego roku zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wyniósł po dziewięciu miesiącach 14,2 (2,4) miliarda euro i był większy niż po słabych z powodu pandemii dziewięciu miesiącach ubiegłego roku. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi osiągnęła 7,6 (1,5) procent. W Dziale Samochodów przepływ gotówki netto wyniósł do końca września 12,4 (4,5) miliarda euro mocno przyczyniając się do finansowania transformacji koncernu. Pomimo wpływu na kapitał obrotowy spowodowany niedoborem półprzewodników w trzecim kwartale uzyskano nieznacznie pozytywną wartość przepływu gotówki netto wynoszącą 33 miliony euro. Płynność netto w Dziale Samochodów zmniejszyła się w stosunku do pierwszego półrocza o 9,4 miliarda euro do nadal dobrego poziomu 25,6 miliarda euro. Znaczący wpływ miał na to zakończony w lipcu zakup za 6 miliardów euro firmy Navistar, ponadto w trzecim kwartale akcjonariuszom Volkswagena wypłacono dywidendę w wysokości 2,4 miliarda euro. Koncern Volkswagen potwierdza swoje prognozy dotyczące wysokości operacyjnej stopy zwrotu w całym 2021 roku, która ma wynieść od 6,0 do 7,5 procent.

Więcej Pobierz PDF
26.10.2021

Poznań, 26 października 2021 r. Zarząd Volkswagen Poznań oraz partner społeczny OM NSZZ Solidarność, w toku negocjacji zawarły porozumienie dotyczące dwóch istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa obszarów: czasu pracy i wynagrodzeń na lata 2022 - 2023. To zrównoważony pakiet rozwiązań zabezpieczający miejsca pracy, plan produkcyjny, umożliwiający dopasowanie wynagrodzeń do rynku oraz zapewniający dalszy rozwój pracowników i ich kompetencji.

Więcej
26.10.2021

Volkswagen robi kolejny krok w kierunku cyfrowej transformacji. Lokalna sieć 5G jest od teraz dostępna w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Początkowo zasięgiem sieci 5G objęte są główne centrum rozwoju produkcji i hala montażowa. W ramach projektu pilotażowego Volkswagen sprawdza, czy technologia 5G spełnia surowe wymagania produkcji pojazdów, mając na uwadze rozwój tej technologii w przyszłości i wykorzystanie jej zalet do przemysłowej produkcji seryjnej. W celu zapewnienia bezpiecznej, pozbawionej opóźnień transmisji danych wykorzystana zostanie częstotliwość radiowa 5G. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie uruchomiono również tak zwaną „wyspę 5G”. Volkswagen sam zajmuje się konfiguracją i obsługą infrastruktury sieci 5G, aby zdobyć wiedzę w zakresie wykorzystania tej nowoczesnej technologii w przyszłości i zapewnić bezpieczeństwo danych.

Więcej Pobierz PDF
25.10.2021

Poznań, 25 października 2021 r. W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni. Wzniesiony kosztem blisko miliarda euro zakład jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu i jedynym na świecie, w którym produkowany jest Volkswagen Crafter oraz jego w pełni elektryczna wersja eCrafter.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX
25.10.2021

Poznań, 25 października 2021 r. W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni, produkująca dziś modele Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym także ich wersje elektryczne. Wzniesiony kosztem blisko miliarda euro zakład jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu.

Więcej
25.10.2021

Volkswagen Home został otwarty w 2017 roku jako pierwszy concept store marki na świecie. Prezentowane są w nim najnowsze modele marki, klienci mogą je nie tylko obejrzeć, skonfigurować czy zamówić, ale również umówić się na nocną jazdę testową. Komfortowe i przytulnie urządzone wnętrza Volkswagen Home w niczym nie przypominają tradycyjnego salonu samochodowego. Zmiany, które zaszły w ostatnich tygodniach w Volkswagen Home odzwierciedlają dążenia marki, chcącej napędzać przekształcenia na rynku motoryzacyjnym, związane z elektromobilnością.

Więcej Pobierz PDF
21.10.2021

W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?

Więcej Pobierz PDF
19.10.2021

Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: „Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach” – mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem – wynika z badań zleconych przez Volkswagena. „ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze” – dodaje Zellmer.

Więcej Pobierz PDF
18.10.2021

Wolfsburg/Poznań, 18. października 2021 – w trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen z powodzeniem kontynuowała ofensywę samochodów elektrycznych na świecie. Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczono klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku. W ostatnim kwartale szczególnie przyspieszył wzrost rynku w Chinach, gdzie dostarczono 28.900 samochodów typu BEV (w porównaniu z 18.300 egzemplarzami w pierwszej połowie roku). Udział aut typu BEV w dostawach wzrósł do ponad 6 procent w III. kwartale. Do końca września na świecie dostarczono łącznie 293.100 samochody typu BEV, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+138 procent). Utrzymywał się również duży popyt na auta hybrydowe typu plug-in (PHEV). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono ich łącznie 246.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+133 procent).

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.