Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
18.10.2021

Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

  • mimo niedoboru półprzewodników, odnotowano rekord dostaw – w III. kwartale klientom dostarczono 122.100 samochodów typu BEV (o 109 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku)
  • wzrost rynku w Chinach znacznie przyspieszył: w III. kwartale dostarczono 28.900 aut typu BEV (H1: 18.300 egzemplarzy)
  • udział samochodów typu BEV w całkowitych dostawach wzrósł w III. kwartale do ponad 6 procent
  • po dziewięciu miesiącach dostawy samochodów elektrycznych BEV wzrosły na świecie o 138 procent, do 293.100 samochodów
  • Christian Dahlheim, szef koncernu ds. sprzedaży: „Nasza ofensywa samochodów elektrycznych na świecie toczy się na pełnych obrotach – jesteśmy zdecydowanym numerem 1 wśród producentów aut elektrycznych w Europie i numerem 2 w Stanach Zjednoczonych Ameryki. W Chinach wystartowaliśmy z produkcją w trzecim kwartale i dostawy samochodów typu BEV wzrosły o prawie 60 procent w porównaniu z dostawami w pierwszym półroczu.”

Wolfsburg/Poznań, 18. października 2021 – w trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen z powodzeniem kontynuowała ofensywę samochodów elektrycznych na świecie. Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczono klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku. W ostatnim kwartale szczególnie przyspieszył wzrost rynku w Chinach, gdzie dostarczono 28.900 samochodów typu BEV (w porównaniu z 18.300 egzemplarzami w pierwszej połowie roku). Udział aut typu BEV w dostawach wzrósł do ponad 6 procent w III. kwartale. Do końca września na świecie dostarczono łącznie 293.100 samochody typu BEV, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+138 procent). Utrzymywał się również duży popyt na auta hybrydowe typu plug-in (PHEV). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono ich łącznie 246.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+133 procent).

Pod względem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209.800 samochodami (udział wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udział wynosi około 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyła 27.300 samochodów typu BEV, co stanowił 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na świecie. Zapewnia to Grupie udział w rynku na poziomie około 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje ją na drugiej pozycji. W Chinach, do końca września, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na świecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodował, że udział Chin wyniósł 24 procent. Christian Dahlheim: „Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliśmy rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu – dostarczenia tam od 80.000 do 100.000 modeli z rodziny ID.”.

Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 167.800 aut typu BEV (udział – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Audi z 52.800 samochodami (udział 18 procent), ŠKODA z 32.100 autami (udział 11 procent), Porsche z 28.600 samochodami (udział 10 procent) i SEAT z 8.800 autami (udział 3 procent).

5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku:
- Volkswagen ID.4 – 72.700 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 52. 700 egzemplarzy,
- Audi e-tron (w tym Sportback) – 36.100 egzemplarzy,
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28.600 egzemplarzy,
- ŠKODA Enyaq iV – 28.200 egzemplarzy.



Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.