Wolfsburg/Poznań, 30. kwietnia 2020 – Po pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku koncern Volkswagen odnotował znaczne pogorszenie sytuacji biznesowej na skutek pandemii Covid-19. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku dostawy dla klientów zmniejszyły się o 23,0 procent do 2,0 milionów pojazdów (w 2019 roku: 2,6). Przychód ze sprzedaży zmalał od stycznia do marca o 8,3 procent do 55,1 (2019: 60,0) miliarda euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zmniejszył się znacznie, bo o 81,4 procent do 0,9 (2019: 4,8) miliarda euro. W zeszłym roku zdarzenia specjalne wynikające z kryzysu wokół silników Diesla obciążyły zysk kwotą jednego miliarda euro. W pierwszym kwartale 2020 roku nie odnotowano żadnych zdarzeń specjalnych. Operacyjna stopa zwrotu w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1,6 procent (2019: 6,4 procent, względnie 8,1 procent przed zdarzeniami specjalnymi). Oprócz spadku sprzedaży będącego wynikiem zmniejszenia popytu, zawirowania na rynkach surowcowych i kapitałowych spowodowały negatywne skutki w zakresie oceny Fair Value surowców oraz w zakresie kursów walut. Wynik finansowy przed opodatkowaniem zmniejszył się do 0,7 (4,1) miliarda euro.
Poznań, 27 kwietnia 2020 r. Po trwającej od 20 marca przerwie w produkcji, pracownicy Volkswagen Poznań wracają do pracy. Rozruch następuje stopniowo, a produkcja zacznie się od jednej zmiany. Także organizacja czasu pracy oraz tempo pracy linii produkcyjnych zostało dostosowane do nowych warunków. Do zakładów po przerwie produkcyjnej wywołanej epidemią koronawirusa powróciło ok. 25% pracowników z jedenastotysięcznej załogi. Wdrożony przez przedsiębiorstwo katalog środków zaradczych ma zwiększyć bezpieczeństwo zatrudnionych.
Fabryka Volkswagena w Zwickau stopniowo wznawia produkcję samochodów elektrycznych. W czwartek ruszyła produkcja modelu ID.3 – na razie w mniejszej liczbie egzemplarzy i w dużo wolniejszym rytmie pracy. Wdrożono przy tym wiele dodatkowych środków służących ochronie zdrowia pracowników. Produkcja jest podejmowana stosownie do normalizowania się sytuacji w firmach dostawczych. „Wszyscy musimy teraz sprostać historycznemu zadaniu. Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-Mobilności i rzecznik kierownictwa Volkswagen Sachsen.
Poznań, 23 kwietnia 2020 r. Autoryzowane salony i serwisy marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Polsce są otwarte. Stosuje się w nich procedury, dzięki którym zachowane są dodatkowe środki bezpieczeństwa. Podobnie bez przeszkód funkcjonuje łańcuch dostaw części zamiennych i akcesoriów. W trudnym dla wszystkich czasie pandemii, Volkswagen Samochody Dostawcze traktując priorytetowo bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników, wychodzi naprzeciw z takimi usługami jak: serwis door to door, możliwość bezkontaktowego pozostawienia pojazdu w serwisie w ramach wytyczonej strefy oraz możliwość pozyskania oferty i dodatkowych informacji online.
Głównym tematem drugiego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są auta elektryczne napędzane ogniwami paliwowymizasilanymi wodorem. Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk porównują je z „klasycznymi” samochodami elektrycznymi wyposażonymi w silnik lub silniki elektryczne i akumulator. Prowadzący podcast opierają się na liczbach i faktach, a gość specjalny odcinka – Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, którego teksty można przeczytać m.in. na portalu moto.pl opowiada o tym, jak produkuje się wodór, dlaczego na świecie tak mało jest aut wodorowych, a także jakie są wady i zalety wodoru jako paliwa alternatywnego. Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź – w drugim odcinku podcastu napędzanego przez markę Volkswagen.
Poznań, 21. kwietnia 2020 – „Pandemia koronawirusa stawia przed nami ekstremalne wyzwania. Znaleźliśmy się w trudnej sytuacji, z którą nie mieliśmy do czynienia nigdy wcześniej. Na olbrzymie słowa uznania zasługuje służba zdrowia, która pracuje na najwyższych obrotach. Uwagę należy zwrócić także na organizacje charytatywne i wolontariuszy, którzy każdego dnia stają się bohaterami, bezinteresownie niosąc pomoc innym. Volkswagen Group Polska przede wszystkim wspiera te grupy i instytucje, które bezpośrednio pomagają potrzebującym, zwłaszcza chorym i osobom starszym, które są najbardziej narażone na zakażenie koronawirusem. W pomoc angażują się również dealerzy w wielu rejonach kraju, za co bardzo im dziękuję.” – mówi Prezes Volkswagen Group Polska, dr Wolf-Stefan Specht.
W obliczu obecnej, niezwykle trudnej sytuacji, Volkswagen przekazał samochody organizatorom inicjatyw, które wspierają osoby znajdujące się obecnie w szczególnie trudnym położeniu (mowa o warszawskich akcjach „Paczka Dobra” i #PosiłekDlaSeniora oraz poznańskiej usłudze „Zakupy dla seniorów”). Także autoryzowani dealerzy marki przekazują swoje pojazdy, aby usprawnić działania wolontariuszy, pomagających w ramach licznych innych akcji.
Nowy rekord światowego bestsellera – tej wiosny Volkswagen wyprodukował sześciomilionowy egzemplarz Tiguana. W samym 2019 roku powstało 910.926 sztuk popularnego SUV-a. Tiguan stał się najchętniej kupowanym samochodem marki i koncernu Volkswagen, ten wszechstronny pojazd jest oferowany w 80 procentach krajów świata. W Europie Tiguan cieszy się największą popularnością wśród modeli typu SUV, w skali całego świata należy do grona trzech najchętniej kupowanych aut tej klasy. Volkswagen produkuje ten samochód na trzech kontynentach, w krajach należących do czterech stref czasowych.
Zatrzymana produkcja, zamknięte porty, chorzy marynarze – w czasach pandemii Nina Cordes-Klasing i jej współpracownicy z działu logistyki Volkswagena mają pełne ręce roboty.
Poznań, 16 kwietnia 2020 r. Po pięciotygodniowej przerwie produkcyjnej, zakłady Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze, w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni, od poniedziałku, 27 kwietnia, będą z ograniczoną mocą stopniowo uruchamiać produkcję. Rozruch następować będzie etapami, a wielkość produkcji uzależniona będzie od dostępności części, rozporządzeń administracyjnych, rozwoju sytuacji na rynkach zbytu i związanych z nią kalendarzy produkcyjnych. Wznowienie pracy w fabrykach nastąpi przy zachowaniu najwyższych środków bezpieczeństwa w zakresie ochrony zdrowia pracowników.