Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami przełomowego Volkswagena ID.3, od 3 lipca mogą zapoznać się z ofertą egzemplarzy modelu w limitowanej wersji 1ST dostępnymi za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl.
W siódmym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o różnicach między trzema rodzajami samochodów – hybrydowymi (HEV), hybrydowymi typu plug-in (PHEV) i elektrycznymi (BEV). W dyskusji uczestniczy Michał Baranowski – dziennikarz magazynu „Menadżer Floty” oraz przedsiębiorca z branży elektromobilności.
Volkswagen Tiguan – najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie – został zaprezentowany w nowej odsłonie. Do tej pory wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy tego modelu. W 2019 roku dostarczono klientom około 911.000 sztuk Tiguana, co ponownie zapewniło mu status nie tylko najpopularniejszego modelu marki, ale również całej Grupy Volkswagen.
W piątek z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym. Golfa R Varianta* siódmej generacji, wyposażonego w benzynowy silnik 2.0 i lakierowanego w kolorze białym Oryx wyprodukowano dla klienta w Niemczech. Od teraz w Zwickau będą wytwarzane wyłącznie samochody elektryczne Volkswagena, a w przyszłości również marek Audi i Seat. Rozbieg przed tym skokiem w motoryzacyjną przyszłość był długi: produkcję aut spalinowych rozpoczęto w Zwickau w 1904 roku. Początkowo przez długie lata były to modele marki Horch, w czasach NRD z taśm zjeżdżał tu Trabant. W maju 1990 roku rozpoczęto produkcję Volkswagenów – w ciągu 30 lat w Zwickau powstało dokładnie 6.049.207 samochodów: modeli Polo, Golf, Golf Variant, Passat i Passat Variant.
Poznań, 25 czerwca 2020 r. 180 nowych Volkswagenów Transporter T6.1 trafiło do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Samochody przekazano w ramach przetargu publicznego na usługi flotowe (Car Fleet Management) wygranego i obsługiwanego przez Volkswagen Financial Services.
Awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny – taki w skrócie jest model klasy Gran Turismo marki Volkswagen, czyli Arteon. W ramach światowej premiery nowego Arteona Volkswagen zaprezentował drugą wersję tego samochodu – Shooting Brake, który wyróżnia się niepowtarzalną stylistyką. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.
Poznań, 22 czerwca 2020 r. 30 specjalistycznych Volkswagenów Transporter T6 trafi do jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w całym kraju. Nie będą to jednak typowe auta pożarnicze lecz pojazdy wsparcia jednostek OSP w ich działaniach związanych ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 oraz z zapobieganiem i walką z suszą i zagrożeniem pożarowym. Umowa w sprawie bezpłatnego użytkowania samochodów zawarta została pomiędzy Volkswagen Financial Services a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Poznań, 19 czerwca 2020 r. Z dniem 1 lipca br. Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu, obejmie dodatkowo funkcję prezesa zarządu spółki Volkswagen Poznań. Zastąpi na tym stanowisku Jensa Ocksena, który po 35 latach pracy w koncernie Volkswagen oraz blisko 10 latach pracy w Poznaniu przechodzi na emeryturę.
Gośćmi szóstego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są dr inż. Piotr Piórkowski z Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Volkswagen Group Polska. Razem z prowadzącymi – Katarzyną Frendl i Pawłem Pilarczykiem – dyskutują o tzw. „śladzie węglowym” samochodów elektrycznych.
Produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Oznacza to, że każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki Marki Volkswagen Samochody Osobowe, powiedział: „Ponowne uruchomienie produkcji przy zachowaniu wszelkich środków zapewniających ochronę zdrowia pracowników przebiegło pomyślnie. Nie zabrakło żadnego elementu niezbędnego do produkcji. Bardzo dziękuję załodze, a także dostawcom i logistykom”. Tylko do produkcji samochodów w swoich europejskich fabrykach marka Volkswagen potrzebuje 100.000 różnych komponentów dostarczanych przez kooperantów.