Volkswagen wreszcie zaprezentował w pełnej krasie swój nowy model: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Dwie w pełni elektryczne wersje modelu ID. Buzz czerpią garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1. ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla – po raz pierwszy w segmencie minivanów i aut dostawczych. Do produkcji zostaną wykorzystane materiały z recyklingu, a we wnętrzu zrezygnowano ze skóry – to dopełnia obrazu strategii zrównoważonego rozwoju, którą obrały marki Volkswagen Samochody Osobowe i Volkswagen Samochody Dostawcze.
Światowa premiera elektrycznego Volkswagena ID. Buzz odbędzie się 9 marca o godzinie 19:00. Auto zadebiutuje w dwóch odmianach: osobowej i cargo. Choć na pierwszy rzut oka widać nawiązania do legendarnego poprzednika, modelu T1, auto jest naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami. Przestronne i dające się łatwo modyfikować wnętrze zaskoczy kolorami, ekologicznymi materiałami i nieszablonowymi rozwiązaniami.
Poznań, 7 marca 2022 r. Oferta jednostek napędowych Nowego Multivana została poszerzona o wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym (TDI) o wysokim momencie obrotowym i o niskiej emisji spalin.
Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.
Wolfsburg, 4 marca 2022 r. Grupa Volkswagen jest zszokowana i przerażona wiadomościami o wojnie w Ukrainie. Koncern z Wolfsburga mimo to ma nadzieję na zaprzestanie działań wojennych i powrót do dyplomacji. Przedstawiciele koncernu są przekonani, że trwałe rozwiązanie konfliktu może nastąpić tylko w oparciu o prawo międzynarodowe.
Na drodze do przekształcenia w markę technologiczną Volkswagen zmienia strukturę swojego działu rozwoju technicznego w Wolfsburgu. Wiąże się to z przekształceniem największej jednostki inżynieryjnej grupy, zatrudniającej 11 500 pracowników, w dział wyznaczający tempo transformacji marki Volkswagen w firmę technologiczną. Proces rozwoju zostanie całkowicie zmieniony, a nacisk będzie położony na oprogramowaniu, wymaganiach klienta i nowej, elektrycznej platformie SSP, a coraz większe znaczenie będą mieć funkcje, a nie – jak do tej pory – poszczególne komponenty. Powinno to skrócić czas opracowywania oprogramowania o około 25 procent, pozwoli zwiększyć częstotliwość wydawania nowych wersji oprogramowania, a także znacząco przyspieszy procesy produkcyjne. Dział rozwoju technicznego stanie się w ten sposób filarem transformacji grupy.
Poznań, 3 marca 2022 r. Od 10 marca zakłady spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni czasowo wstrzymują produkcję wytwarzanych tam modeli. Powodem zawieszenia produkcji są zakłócenia w łańcuchu dostaw spowodowane wojną na Ukrainie. W związku z sytuacją, w Koncernie VW, Marce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze oraz w spółce Volkswagen Poznań sztaby kryzysowe pracują nad znalezieniem alternatywnych źródeł zaopatrzenia. Volkswagen Poznań we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem włącza się w ogólnopolską akcję pomocy uchodźcom wojennym z Ukrainy.
Volkswagen wspólnie z InsightOut Lab od dwóch lat bada opinie Polaków na temat samochodów elektrycznych (BEV) i ich stosunek do elektromobilności. W tym czasie przeprowadzono 20 badań, każde z nich zakończone raportem. Wraz z analizami, które również są efektem działań obu firm, tworzą one największą w Polsce publicznie dostępną bazę wiedzy na temat postaw polskich kierowców wobec aut elektrycznych, ich właścicieli i innych tematów związanych z elektromobilnością. Obszerny raport „Elektromobilność oczami Polaków w latach 2020-2022” zawiera najważniejsze i najciekawsze wyniki, uporządkowane według kluczowych dla elektromobilności tematów.
Hanower/Poznań, 21 lutego 2022 r. Nowy Amarok, z bogatym pakietem zupełnie nowych funkcji, na światowych rynkach zadebiutuje jeszcze w tym roku. Na jego pokładzie znajdziemy wiele będących nowością w tym segmencie systemów wspomagających kierowcę, które sprawią, że codzienna jazda nowym Amarokiem stanie się znacznie bardziej komfortowa. Co więcej, zupełnie nowa architektura pojazdu, z wieloma funkcjami zwiększającymi komfort jazdy sprawi, że nowy "wilk", dzięki większemu prześwitowi, będzie miał jeszcze lepsze właściwości terenowe niż poprzednie jego generacje.
Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID. BUZZ, podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku wywołała poruszenie w całym motoryzacyjnym świecie. Pozytywny odbiór prototypu nie dał wyboru szefom Volkswagena – koncept musiał trafić do seryjnej produkcji. Właśnie minęło pięć lat wytężonej pracy przy opracowywaniu wersji produkcyjnej tego modelu. W końcu nadszedł czas: ID. Buzz, w pełni elektryczny samochód Volkswagena, jest już gotowy do debiutu. Uruchomiono odliczanie do podwójnej premiery: 9 marca w pełni elektryczny ID. Buzz zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i van, nazwany ID.Buzz Cargo.