Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.
Poznań/Września, 18 listopada 2019 r. Seryjna produkcja modelu Volkswagen Grand California rozpoczęła się wiosną tego roku. Od tego czasu pracownicy wrzesińskiego zakładu wyprodukowali już 1000 takich pojazdów.
Poznań/Września, 18 listopada 2019 r. Seryjna produkcja modelu Volkswagen Grand California rozpoczęła się wiosną tego roku. Od tego czasu pracownicy wrzesińskiego zakładu wyprodukowali już 1000 takich pojazdów.
ID.3 jest dla Volkswagena początkiem nowej epoki, epoki samochodów elektrycznych. Silnik tego modelu, będący jednym z komponentów modułowej platformy MEB, jest produkowany przez Volkswagen Group Components. Elektryczna jednostka napędowa jest – w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i Diesla – mniej skomplikowana, a przez to na tyle mała, że mieści się w sportowej torbie. Jak działa elektryczny układ napędowy produkowany w fabryce w Kassel?
Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.
Volkswagen rozpoczął budowę linii produkcyjnej samochodów elektrycznych skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. Istniejąca fabryka w Chattanooga w 2022 roku stanie się miejscem produkcji aut elektrycznych Volkswagena przeznaczonych do sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej. Poza tym w Chattanooga ma powstać linia montażu akumulatorów.
Realizacja nowych pomysłów stylistycznych wymaga odwagi i swobody twórczej. O tym, dlaczego kabina nowego ID.3 nie jest typowym wnętrzem samochodowym, lecz przypomina nowoczesny, zdolny do przemieszczania się pokój mówi Alex Gebel – projektant wnętrz, który brał udział w projektowaniu kabiny Volkswagena ID.3.
Rozpoczęcie produkcji modelu ID.3 sprawia, że pytanie o to, który rodzaj napędu ma przed sobą większą przyszłość staje się znowu aktualne. Wyjaśniamy na czym, według dzisiejszego stanu wiedzy, polegają najważniejsze zalety napędu elektrycznego w porównaniu z ogniwem paliwowym wykorzystującym wodór. I dlaczego decyzja Volkswagena, aby inwestować w rozwój elektrycznej mobilności jest słuszna.
Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy sposób myślenia o mobilności. ID. SPACE VIZZION to nowatorskie kombi, które aerodynamiczną sylwetkę typową dla aut klasy Gran Turismo łączy z przestronnością SUV-a. Design ID. SPACE VIZZION nawiązuje do stylistyki pozostałych modeli z rodziny ID., auto ma jednak własny charakter.
W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowanyw Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.