Strategia ACCELERATE systematycznie napędza dążenie Volkswagena do przemiany w dostawcą mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Oprogramowanie ma również kluczowe znaczenie w opracowywaniu nowych platform podwoziowych i układu kierowniczego przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy w przyszłości. Volkswagen opracowuje już następną generację regulowanego podwozia i układu kierowniczego typu steer-by-wire.
Światowa premiera nowego T-Roca: dzięki nowoczesnej stylistyce i innowacyjnym systemom asystującym oraz dostępowi do licznych usług cyfrowych, Volkswagen kontynuuje historię sukcesu kompaktowego SUVa. Jeszcze bardziej drapieżnie stylizowane nadwozie nowego T-Roca i T-Roca R definiuje jego niepowtarzalny wygląd. Za sprawą wysokiej jakości materiałów, przeprojektowanego wyświetlacza systemu multimedialnego oraz cyfrowych wskaźników Digital Cockpit oferowanych w standardzie, wnętrze jest teraz bardziej wyrafinowane. W kompaktowym SUV-ie zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne znane z samochodów wyższych klas – matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz systemy asystujące IQ.Drive z Travel Assist, a także z predykcyjnym aktywnym tempomatem ACC. W ten sposób, w ramach strategii ACCELERATE, Volkswagen robi kolejny postęp w kierunku zostania dostawcą mobilności zorientowanym na oprogramowanie.
Volkswagen ID.5 wyróżnia się zaawansowanymi systemami asystującymi, a także nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie obsługi i multimediów. ID.5 jest doskonale skomunikowany ze światem zewnętrznym i umożliwia zdalną aktualizację pokładowego oprogramowania. Na pokładzie najnowszego elektrycznego modelu Volkswagena debiutują nowe dla marki rozwiązania.
Żeby znaleźć uznanie w oczach ankietowanych, nowe technologie w aucie muszą być przede wszystkim praktyczne. Tak jest z diagnostyką auta w czasie rzeczywistym i korzyściami z elektromobilności. Ważne jest również, aby mieć nad nimi kontrolę. Inaczej badani nabierają wobec nich dystansu.
Poznań, 12 listopada 2021 r. Rok temu, z fabryki Volkswagen Poznań wyjechały pierwsze egzemplarze nowej, piątej już generacji modelu Volkswagena Caddy. Od tego momentu, w poznańskich zakładach Volkswagena wyprodukowano ponad 75 500 egzemplarzy nowego Caddy w kilku wersjach nadwozia.
Poznań, 12 listopada 2021 r. - Rok temu, z fabryki Volkswagen Poznań wyjechały pierwsze egzemplarze nowej, piątej już generacji modelu Volkswagena Caddy. Od tego momentu, w poznańskich zakładach Volkswagena wyprodukowano ponad 75 500 egzemplarzy nowego Caddy w kilku wersjach nadwozia.
Na potrzeby tegorocznego raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku. W tym 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych. Ranking przygotowany przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów odzwierciedla wizerunek marek w publikacjach prasowych i cyfrowych oraz w mediach społecznościowych. W badaniu uwzględniono aż 500 marek, które reprezentują 50 branż – Volkswagen po raz kolejny okazał się najlepszą marką w kategorii „Samochody popularne”.
Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej. Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.
W trzydziestym czwartym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk ustalają fakty na temat komponentu, który budzi największe emocje wśród przeciwników elektromobilności, czyli akumulatora w samochodach elektrycznych. Gościem tego odcinka jest Robert Chryc-Gawrychowski, prezes firmy Northvolt Poland, która zajmuję się produkcją systemów bateryjnych, wykorzystywanych m.in. w autach elektrycznych. Northvolt to strategiczny partner marki Volkswagen w tym zakresie.
„Dla błękitnego nieba” – to nazwa wspólnego programu edukacji klimatycznej popularyzującego wiedzę z zakresu zmian klimatycznych, zainagurowanego przez Volkswagen Poznań oraz Poznański Park Naukowo-Technologiczny. W jego ramach, uczniowie z 21 wybranych szkół z Wielkopolski, przez cały rok szkolny będą badać jakość powietrza. W tym celu, każda zaangażowana w projekt szkoła otrzyma zestaw badawczy, który umożliwi terenowy pomiar wybranych wskaźników jakości powietrza oraz warunków atmosferycznych. Organizatorzy ogłosili właśnie listę szkół z Wielkopolski zakwalifikowanych do programu.