Poznań, 16. września 2021 r. – na początku tygodnia Volkswagen Group Components otworzył w Salzgitter jedno z najnowocześniejszych laboratoriów zajmujące się badaniami i rozwojem ogniw akumulatorowych w Europie. W ten sposób firma dalej poszerza swoje doświadczenie w technologii i konstrukcji akumulatorów oraz robi kolejny krok w kierunku rozwoju i produkcji własnych ogniw akumulatorowych na potrzeby elektromobilności. Od 2025 roku na linii produkcyjnej w Salzgitter będą powstawać zunifikowane ogniwa akumulatorowe Volkswagena. W przyszłości około 250 ekspertów będzie prowadzić badania w zakresie ich rozwoju, analizy procesów i testy w łącznie czterech laboratoriach. Volkswagen zainwestuje w tę fabrykę około 70 milionów euro.
Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium Volkswagen zaprezentował studyjny model samochodu elektrycznego do miasta – ID.LIFE. Nieco ponad 4-metrowe auto jest nośnikiem wielu nowych technologii oraz rozwiązań z dziedziny funkcjonalności wnętrza.
Ankietowani uważają, że auta z napędem elektrycznym są tak samo bezpieczne jak samochody z napędami konwencjonalnymi. Poprawnie wskazują też, że główną przyczyną wypadków są błędy kierowców, a nie czynniki techniczne, związane z pojazdem.
Warszawa/Poznań, 14 września 2021 r. Volkswagen Financial Services, w ramach kontynuacji wsparcia dla Ochotniczych Straży Pożarnych, przekazał kolejnym jednostkom OSP do bezpłatnego użytku dwadzieścia samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze: są to modele Volkswagen Transporter oraz Volkswagen Caddy. W niedawno zakończonym pierwszym roku współpracy, strażacy ochotnicy użyczonymi samochodami pokonali łącznie prawie 250 tys. km i uczestniczyli w 3,5 tys. akcji.
Jak będziemy ładować samochody w przyszłości? Na to pytanie odpowiada Martin Roemheld – dyrektor ds. rozwoju biznesu i zarządzania inwestycjami w firmie Elli, spółce zależnej Volkswagena. Przedstawia prognozę, jak w przyszłości będą kształtować się opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych.
Hanower/Monachium/Poznań, 7 września 2021 r. W czarno-białym kamuflażu i z dodatkową, wysoką konstrukcją na dachu, wjeżdża cicho do hali, w której w przeddzień rozpoczęcia targów IAA Mobility 2021 odbywa się „New Auto Night” - event Grupy Volkswagen: Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja seryjna tego samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostarczyciel usług mobilności. Do powstania tego modelu przyczyniła się również firma Argo AI, globalne przedsiębiorstwo zajmujące się technologią autonomicznej jazdy, które opracowało system autonomicznej jazdy (SDS) ID. BUZZ AD1, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze. Począwszy od roku 2025, autonomiczny ID.BUZZ AD1 w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez MOIA, będzie woził pasażerów na terenie Hamburga. „Grupa Volkswagen jest w trakcie transformacji od producenta samochodów, do globalnego dostawcy usług mobilności opartych na oprogramowaniu” - wyjaśniał podczas eventu prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess. „Jesteśmy firmą, która na nowo definiuje mobilność jako zrównoważone, połączone w sieci i bezpieczne rozwiązania dla przyszłych pokoleń.”
Poznań, 7 września 2021 r. Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się dwa razy w tygodniu w kierunku obecności w organizmie wirusa SARS-CoV-2 . To kolejna akcja spółki mająca na celu pomoc zatrudnionym w wykryciu ewentualnego zachorowania oraz stworzenie na terenie firmy jak najbardziej bezpiecznych pod względem sanitarnym warunków pracy. Przeprowadzenie testów jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne.
Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen po raz kolejny przyspiesza ofensywę w dziedzinie elektryfikacji i zamierza udostępnić zrównoważoną mobilność jeszcze większej liczbie osób. Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje ID.LIFE, którego światowy debiut ma miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium.
Spośród osób, które deklarują rozważanie zakupu samochodu elektrycznego, niemal połowa wybiera auto do 150 tys. zł. Według badania tańsze auta częściej wzbudzają zainteresowanie mężczyzn, niż kobiet.
Volkswagen w Polsce prowadzi kompleksowe doradztwo dla klientów flotowych w zakresie zastosowania samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w firmowej flocie. Specjalnie opracowane narzędzie e-consultingowe pozwala dostarczyć klientom niezbędnych informacji i pozwala ocenić gotowość do zmiany floty samochodów na elektryczne.