Poznań, 20 marca 2023 r. – Spółka PowerCo robi kolejny krok w rozwoju globalnej działalności w obszarze akumulatorów. W obecności króla Filipa VI, premiera Hiszpanii Pedro Sancheza oraz Ximo Puiga, prezydenta Walencji firma dała zielone światło do rozpoczęcia budowy swojej drugiej fabryki ogniw, w okolicy Walencji. Nowa gigafabryka rozpocznie produkcję zunifikowanych ogniw w 2026 roku i zatrudni ponad 3 tys. osób, a kolejne 30 000 miejsc pracy powstanie u dostawców i partnerów w Hiszpanii. Grupa Volkswagen uczyniła z technologii akumulatorów kluczowy element swojej strategii NEW AUTO i utworzyła PowerCo, oddzielną spółkę, zajmującą się kompleksowo ich produkcją. Od lipca 2022 roku, kiedy spółka PowerCo rozpoczęła działalność wybrano trzy lokalizacje dla fabryk ogniw: w Salzgitter, Walencji i St. Thomas w Kanadzie, z których dwie pierwsze są już w budowie.
Marka Volkswagen poszerza rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 000 euro. Najważniejsze cechy samochodu to napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów, innowacyjne funkcje, takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT czy planer podróży. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.
Poznań, 15 marca 2023 – Grupa Volkswagen intensyfikuje swoje działania w Ameryce Północnej, chcąc zająć silną pozycję na tym ważnym dla pojazdów elektrycznych rynku. Grupa i jej zajmująca się akumulatorami spółka PowerCo wybrały St. Thomas w Ontario w Kanadzie, aby zbudować pierwszą za oceanem gigafabrykę, która będzie produkować zrównoważone, zunifikowane ogniwa. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2027 rok. Decyzja o lokalizacji nowej fabryki PowerCo w Kanadzie jest kolejnym dowodem na ambitną strategię wzrostu Grupy w Ameryce Północnej.
W roku obrotowym 2022 marka Volkswagen Samochody Osobowe jeszcze bardziej wzmocniła rentowność. Efektem optymalizacji zarządzania sprzedażą i kosztami jest solidny wynik finansowy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i niespokojnego otoczenia geopolitycznego zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 2,6 mld euro, a rentowność operacyjna do 3,6 procent (w roku obrotowym 2021 było to odpowiednio 2,2 mld euro i 3,2 procent). Ograniczenia w dostawach i wynikająca z nich niższa produkcja miały negatywny wpływ na zyski, zwłaszcza w drugiej połowie roku. Duży wkład w dobry wynik w 2022 roku wniosły regiony Ameryki Północnej i Południowej, przy czym udział w rynku w obu Amerykach ma być w przyszłości znacząco zwiększany. Volkswagen zamierza również jeszcze bardziej przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności. Marka przewiduje, że do 2030 roku udział pojazdów w pełni elektrycznych w Europie wyniesie około 80 procent. W tym celu do 2026 roku na rynek ma trafić dziesięć nowych modeli z napędem elektrycznym, w tym całkowicie elektryczny Volkswagen w cenie poniżej 25 000 euro, który 12 marca debiutuje na świecie jako prototyp ID. 2all.
Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2023 – Grupa Volkswagen opublikowała wyniki za rok 2022, które – pomimo globalnych zawirowań gospodarczych – okazały się bardzo dobre. Grupa ma więc solidne podstawy finansowe, na których może w 2023 roku uzyskać dobre marże i solidną płynność netto w dziale motoryzacyjnym. W 2022 roku strategia Grupy związana z samochodami elektrycznymi była kontynuowana, a gama modeli cieszyła się wielką popularnością, co przełożyło się na dobre wyniki we wszystkich regionach. Grupa pozostaje liderem rynku segmentu samochodów elektrycznych w Europie i kontynuuje wzrost w Chinach. Nowe modele, które pojawią się w 2023 roku, jeszcze poprawią tę sytuację i pozycję rynkową Grupy.
Doroczna konferencja prasowa marki Volkswagen odbędzie się w formie online 15 marca 2023 roku, a rozpocznie się o godz. 10:00. Tego samego dnia będzie mieć miejsce wydarzenie, podczas którego zostanie zaprezentowany nowy w pełni elektryczny model koncepcyjny Volkswagena.
Poznań, 10 marca 2023 r. Wzorowany wizualnie na Volkswagenie T1 tzw. "Bulli", Volkswagen ID. Buzz Cargo jest pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem transportowym marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Samochód ten spełnia wszystkie wymagania, które stawia się przed nowoczesnym, ekologicznym pojazdem będącym narzędziem codziennej pracy, bez względu czy realizuje się nim tzw. dostawy ostatniej mili, świadczy usługi serwisowe, czy transportowe.
Wolfsburg/Poznań, 9 marca 2023 – Grupa Volkswagen osiągnęła dobre wyniki w 2022 r. –pomimo trwających zakłóceń w dostawach oraz wyższych kosztów surowców i energii rentowność się poprawiła. Było to możliwe dzięki utrzymaniu dyscypliny cenowej, postępom w zakresie ograniczania kosztów oraz lepszemu dopasowaniu miksu modelowego, który pomógł zwiększyć zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych o 2,5 mld euro – do 22,5 mld euro. Grupa poczyniła znaczące postępy w realizacji swojej strategii, w szczególności dzięki udanemu debiutowi Porsche na giełdzie, uruchomieniu spółki PowerCo, zajmującej się produkcją akumulatorów i budowie pierwszej gigafabryki ogniw w Salzgitter. Równie ważne były także uruchomienie produkcji elektrycznego Volkswagena ID.4 w USA oraz partnerstwo z Horizon Robotics w celu wzmocnienia przewagi konkurencyjnej w Chinach.
W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny jest wykorzystywana energia zgromadzona w akumulatorze. W głównej mierze właśnie to, w połączeniu z systemem podgrzewania ogniw akumulatora odpowiada za spadek zasięgu zimą. Dlatego warto zmienić nieco sposób korzystania z samochodu zimą, co pozwoli znacząco ograniczyć spadek zasięgu o tej porze roku. Wystarczy stosować się do kilku prostych porad.
Volkswagen przenosi jedną z najważniejszych imprez dla fanów marki – GTI Treffen znad jeziora Wörthersee. Od 2024 roku będzie się ona odbywała w sercu marki, w Wolfsburgu. W pobliżu fabryki Volkswagena impreza pod hasłem „GTI wraca do domu” zgromadzi entuzjastów i fanów sportowych modeli Volkswagena.