Przeglądając publikacje opisujące podróże samochodem elektrycznym spotkać możne wiele skrajnych opinii dotyczących ładowania. Jedne wskazują, że koszty są prawie zerowe, inne, że nawet dwukrotnie wyższe w porównaniu z autem benzynowym. Ile zatem kosztuje ładowanie samochodu? To zależy. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. Niemniej każdy użytkownik auta elektrycznego może ograniczyć wydatki związane z ładowaniem. Samochody Grupy Volkswagen wyposażone są w wiele rozwiązań pozwalających obniżyć koszty i zwiększyć komfort ładowania. Zarówno w miejscu zamieszkania, jak i w podróży.
Poznań, 20 marca 2024 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze kontynuuje swoją ścieżkę wzrostu. Rok 2023 był dla marki rokiem udanym, w którym dostawy do klientów na całym świecie wzrosły o jedną czwartą. Nowe modele, takie jak Amarok i ID. Buzz szybko pojawiły się na rynku, a liczba dostarczonych pojazdów elektrycznych wzrosła prawie czterokrotnie. Zapowiedziane na najbliższe miesiące ID. Buzz z długim rozstawem osi przeznaczony na rynki Ameryki Północnej, California CONCEPT i nowy Transporter, umocnią ofertę marki w bieżącym roku.
Historia Golfa pierwszej generacji zaczęła się jeszcze w latach 60. – pod koniec tej dekady Volkswagen zdecydował, że wysłużonego Garbusa trzeba zastąpić nowoczesnym, niedużym samochodem. Auto miało mieć silnik umieszczony poprzecznie z przodu i przedni napęd. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych samochodów wszech czasów – Golf. Za projekt auta odpowiadało studio Ital Design, a głównym stylistą był słynny Giorgetto Giugiaro. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1974 roku, a z taśmy zjeżdżały Golfy z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. W 1976 roku zadebiutowała odmiana GTI, a od 1979 produkowany był Golf Cabriolet. Przez prawie 10 lat produkcji z taśmy zjechało niemal 7 milionów egzemplarzy świetnie przyjętego przez klientów samochodu.
Poznań, 18 marca 2024 r. Dziś, 18 marca, obchodzony jest Światowy Dzień Recyklingu, który powstał z myślą o edukacji w dziedzinie odzyskiwania surowców z odpadów oraz promocji prawidłowej ich segregacji. To doskonała okazja, by zastanowić się nad odpowiednim wykorzystywaniem surowców wtórnych oraz rozsądnym rozporządzaniem zasobami naturalnymi. Odzyskiwanie odpadów, ich przetworzenie w nowe materiały i wykorzystanie w nowych samochodach, to szczególnie ważny aspekt budowania gospodarki obiegu zamkniętego przez całą Grupę Volkswagen, w tym przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze. Najlepszym przykładem wdrażania tych założeń w życie jest Volkswagen ID. Buzz, w którego produkcji wykorzystano wiele materiałów z recyklingu.
Volkswagen przyspiesza swoją ofensywę produktową w klasie średniej i właśnie uruchomił przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer. Po wprowadzonych w ostatnim czasie takich auta jak ID.7, nowy Passat i nowy Tiguan, pierwsze elektryczne kombi Volkswagena jest już czwartym modelem klasy średniej, który debiutuje w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Wszechstronny samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z zaledwie kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.
Poznań, 14 marca 2024 r. Pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze oferują swoim klientom przemyślane rozwiązania wspomagające ich w codziennej pracy. Przykładem modelu, który powstał właśnie w odpowiedzi na różnorodne zapotrzebowania klientów biznesowych, jest najnowszy ID. Buzz Cargo MIXT. To zbudowana na bazie dostawczego ID. Buzza Cargo wersja z dodatkowymi fotelami drugiego rzędu oraz sporą przestrzenią ładunkową. Dzięki temu rozwiązaniu ID. Buzz Cargo MIXT przewozić może 5 osób i 620 kg. ładunku. Samochód ten, nawet mimo większej ilości miejsc siedzących, nadal ma homologację N1, co daje możliwość pozyskania na niego dopłaty z programu Mój Elektryk sięgającej nawet 70 tysięcy złotych.
Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX. Swoją premierę świętują właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.
Wolfsburg/Poznań, 13 marca 2024 r. – Grupa Volkswagen osiągnęła w 2023 r. solidne wyniki, mimo wielu wyzwań rynkowych. Dzięki postępom w elektryfikacji i elastycznej strategii produktowej Grupa jest w stanie spełniać życzenia klientów na całym świecie. Jednocześnie rok 2023 był dla Grupy Volkswagen rokiem restrukturyzacji. W wielu obszarach programu TOP 10 Grupa poczyniła szybsze postępy niż planowano. Rok 2024 będzie rokiem światowych premier – najważniejszymi z ponad 30 nowych modeli będą samochody elektryczne oparte na nowej platformie premium PPE. Grupa Volkswagen z ufnością spogląda zatem na bieżący rok i przyspieszony wzrost od 2025 r. Nadrzędnym celem Grupy pozostaje zrównoważony, tworzący wartość wzrost.
Co roku z taśm fabryk Volkswagena zjeżdża ponad pół miliona egzemplarzy Tiguana – to jeden z najpopularniejszych dziś modeli marki z Wolfsburga. Właśnie wchodzi na rynek jego najnowsza generacja. Od kilku miesięcy można było zamawiać tego SUV-a z silnikami TDI i eTSI mHEV, a teraz do oferty dołączają wersje hybrydowe plug-in o mocy 204 i 272 KM. Ceny zaczynają się od 212 290 zł – tyle kosztuje hybrydowy Tiguan plug-in w wersji Elegance z napędem o mocy systemowej 204 KM.
Doroczna konferencja prasowa Grupy Volkswagen rozpocznie się 13 marca 2024 r. o godz. 9:00 i transmitowana będzie na żywo w internecie. Podczas wydarzenia prezes zarządu Oliver Blume oraz dyrektor finansowy i operacyjny Arno Antlitz podsumują miniony rok i przedstawią perspektywy na przyszłość.