Poznań, 13 stycznia 2023 r. – Grupa Volkswagen zrobiła w 2022 roku znaczne postępy w swojej elektrycznej transformacji. Pomimo problemów z dostawami i wynikającymi z tego przerwami w produkcji, na całym świecie przekazano klientom 572 100 samochodów elektrycznych. W porównaniu z rokiem 2021 jest to wzrost o 26 procent. Udział pojazdów z napędem elektrycznym w dostawach ogółem wyniósł tym samym 6,9 procent, co oznacza wzrost z 5,1 procent w roku poprzednim. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku samochodów elektrycznych na rynku europejskim i zajmuje 4. miejsce w tym segmencie w USA. Największy wzrost osiągnięto w Chinach, gdzie dostawy pojazdów elektrycznych wzrosły o 68 procent rok do roku. Z powodu wymienionych wyżej trudności globalne dostawy spadły o 7 proc. rok do roku – do 8,3 mln pojazdów. W drugiej połowie 2022 roku poprawa sytuacji z zaopatrzeniem pozwoliła zwiększyć dostawy do klientów o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Nie zrównoważyło to jednak strat z pierwszej połowy roku. Portfel zamówień Grupy pozostaje wysoki i wynosi 1,8 mln pojazdów tylko w Europie Zachodniej, z czego 310 000 to samochody elektryczne.
Poznań, 12 stycznia 2023 r. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje swoim klientom szeroką gamę modeli zarówno z linii pojazdów użytkowych, jak i z coraz bardziej popularnej i ciągle rozbudowywanej linii samochodów rodzinnych i kempingowych. Warto podkreślić, że większość modeli z portfolio marki produkowana jest w Polsce, w zakładach w Poznaniu i we Wrześni. To w tych dwóch fabrykach powstają Volkswageny Caddy, Crafter, Grand California oraz samochody bazujące na modelu Transporter. Od teraz, wszystkie nowo zamawiane modele z portfolio marki będą posiadać 5-letnią gwarancję, wyróżniającą je na tle konkurencji.
Volkswagen notuje błyskawiczne postępy w swojej transformacji w stronę elektromobilności: dostawy samochodów elektrycznych wyniosły globalnie ok. 330 tysięcy sztuk, co oznacza wzrost o 23,6 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Łączne dostawy pojazdów marki Volkswagen ze wszystkimi rodzajami napędu były nieco niższe niż w roku ubiegłym ze względu na wciąż trudną sytuację z zaopatrzeniem w podzespoły: w 2022 roku klientom na całym świecie dostarczono 4,56 mln pojazdów (spadek o 6,8 procent). Portfel zamówień pozostaje na bardzo wysokim poziomie. W Europie ok. 640 tysięcy klientów złożyło zamówienia na Volkswageny ze wszystkimi rodzajami napędu (wzrost o 18 procent).
Większość badanych wyobraża sobie, że przerwy w trasie na ładowanie auta elektrycznego budzą negatywne emocje u podróżujących, a na swoją kolej przy ładowarce często trzeba czekać. Tymczasem doświadczenia użytkowników „elektryków” pokazują zgoła inny obraz – wynika z badania, przeprowadzonego wśród polskich kierowców przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Poznań, 5 stycznia 2023 r. – według instytutu SAMAR w minionym roku zarejestrowano w Polsce 419 765 nowych, osobowych samochodów (-6 procent w porównaniu z 2021 r.), z czego 102 818 (-6,9 procent) przypada na auta siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Udział w rynku Grupy VW był porównywalny z minionym rokiem i wyniósł 24,5 procent. Oznacza to, że blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton – takich aut zarejestrowano w minionym roku 4 357 (-17 procent). Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji. Na uwagę zasługuje istotny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 11 293 elektrycznych pojazdów osobowych (+59 procent), 2 292 z nich to auta Grupy Volkswagen (+69 procent).
Volkswagen Group of America wraca na CES (Consumer Electronics Show) – największe na świecie targi elektroniki po sześcioletniej przerwie. Właśnie podczas tej imprezy, między 5 a 8 stycznia, Volkswagen pokaże swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).
Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.
7 na 10 polskich właścicieli elektrycznych Volkswagenów ID. deklaruje, że podczas przyszłych zakupów również zdecyduje się na auto na prąd. Zwłaszcza, jeśli „elektryk” jest jedynym pojazdem w ich gospodarstwie domowym.
Poznań/Wolfsburg, 19 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen i zajmująca się elektromobilnością firma Enel X Way powołały spółkę Ewiva, której zadaniem będzie przyspieszenie rozwoju elektromobilności we Włoszech poprzez budowę stacji szybkiego ładowania w tym kraju. Niedawno otwarta pierwsza stacja sieci w Rzymie to kolejny krok na drodze ścisłej współpracy Grupy Enel i Grupy Volkswagen w celu rozbudowy ekosystemu dla elektromobilności na Półwyspie Apenińskim.
Poznań, 15 grudnia 2022 r. Produkujące modele Caddy i Crafter marki Volkswagen Samochody Dostawcze zakłady Volkswagen Poznań, podejmują szereg działań wpływających na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla, by do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym z punktu widzenia bilansu CO2. By osiągnąć ten ambitny cel, Volkswagen Poznań regularnie wdraża projekty, których celem jest zmniejszenie oddziaływania na środowisko zakładów produkcyjnych spółki w Poznaniu, Swarzędzu i Wrześni. Celowi temu służyć będzie również farma fotowoltaiczna, której budowa właśnie się rozpoczęła w zakładzie we Wrześni.