GTX w elektrycznych Volkswagenach oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. ID.4 GTX 4MOTION i ID.5 GTX 4MOTION z napędem na cztery koła zyskają teraz bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynaja się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.
Volkswagen dodaje kolejną odmianę z napędem na cztery koła do linii modeli ID.4. – ID.4 Pro 4MOTION. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM i oferuje lepszą trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję ID.4 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 233 590 zł.
Poznań, 8 sierpnia 2022 r. Salt Wave Festival to organizowane od kilku lat wydarzenie muzyczne odbywające się w Jastarni na Półwyspie Helskim. To butikowy festiwal powstały z myślą o tych, którzy cenią sobie nieśpieszny, kameralny klimat i czas przepełniony chilloutowymi brzmieniami i najnowszymi trendami. Partnerem Salt Wave Festival 2022, który w tym roku odbywa się w dniach od 19 do 20 sierpnia, jest marka Volkswagen Samochody Dostawcze. Z myślą o uczestnikach, VWSD przygotował specjalny konkurs instagramowy, w którym wygrać można karnety wejściowe na festiwal i nocleg w Volkswagenie California 6.1
Podwyżki na stacjach benzynowych to numer jeden wśród czynników, które wpływają dziś na rozważanie zakupu auta elektrycznego przez Polaków. Wyższe ceny benzyny i oleju napędowego mogą budzić zainteresowanie używanymi autami elektrycznymi. Czy i o jakich używanych autach na prąd myślą Polacy? Odpowiedź znajdziemy w najnowszym raporcie InsightOut Lab i marki Volkswagen.
Poznań, 02 sierpnia 2022 r. – Volkswagen Group China zaprezentowała w minionym tygodniu pierwszy prototyp elektrycznego drona pasażerskiego. To element strategii badania i przełamywania barier w zrównoważonych koncepcjach indywidualnej elektromobilności. W 2020 roku Grupa Volkswagen w Chinach uruchomiła projekt Vertical Mobility, którego celem jest kolejna generacja rozwiązań mobilności, w tym rynku miejskiej mobilności lotniczej i rozszerzenia ruchu miejskiego na przestrzeń powietrzną. Po intensywnych badaniach, pracach koncepcyjnych i rozwoju, zespół projektowy zbudował pierwszy prototyp – V.MO. Twórcy nadali mu przydomek „Latający Tygrys” ze względu na jego charakterystyczne czarno-złote kolory, które wybrano ze względu na premierę w Roku Tygrysa.
Marka Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku jeszcze bardziej wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy. Skuteczne zarządzanie sprzedażą, poprawa efektywności kosztowej i konsekwentna realizacja strategii ACCELERATE doprowadziły do osiągnięcia dobrego wyniku finansowego. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł do 1,9 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 1,2 mld euro). Operacyjna rentowność sprzedaży przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrosła do 5,6 procent (w pierwszym półroczu 2021 było to 3,4 procent). Dobry wynik to zasługa drugiego kwartału. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach 569 mln euro. W wyniku optymalizacji cen i portfolio modeli firma wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości nieco poniżej 33 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 36 mld euro) – i to mimo znacznego spadku dostaw pojazdów w ujęciu rok do roku.
Marka Volkswagen w Polsce aktywnie wspiera rozwój elektromobilności, m.in. poprzez poszerzanie ogólnodostępnej sieci ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki sukcesywnemu udostępnianiu stacji ładowania zrealizowanych w salonach i serwisach Volkswagena, polscy użytkownicy samochodów elektrycznych mogą już dziś korzystać z 76 punktów ładowania w 36 lokalizacjach sieci Volkswagena (docelowo będzie to ok. 170 punktów AC i DC w 89 lokalizacjach) w całym kraju.
Poznań, 29.07.2022 r. – Grupa Volkswagen odnotowała solidne wyniki w pierwszej połowie roku, co umożliwi dalsze inwestycje w przyszłe źródła przychodów i nowe platformy. W II kwartale Grupa kontynuowała postępy w strategicznych dziedzinach, udało się zrealizować cele w ramach platform technologicznych – usług mobilności, akumulatorów i oprogramowania.
Volkswagen rozpoczął produkcję w pełni elektrycznego modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy samochód z takim napędem, który będzie zjeżdżać z taśmy fabryki Volkswagena w Stanach Zjednoczonych.
Volkswagen uzupełnił gamę odmian Touarega o wersję specjalną, która powstała, by uczcić 20-lecie debiutu tego modelu na rynku. Edition 20, bo tak nazywa się ta odmiana, możliwa jest już do zamawiania. Ceny Touarega Edition 20 zaczynają się od 386 780 zł – tyle kosztuje auto z silnikiem V6 TDI o mocy 231 KM.