Większość badanych wyobraża sobie, że przerwy w trasie na ładowanie auta elektrycznego budzą negatywne emocje u podróżujących, a na swoją kolej przy ładowarce często trzeba czekać. Tymczasem doświadczenia użytkowników „elektryków” pokazują zgoła inny obraz – wynika z badania, przeprowadzonego wśród polskich kierowców przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Poznań, 5 stycznia 2023 r. – według instytutu SAMAR w minionym roku zarejestrowano w Polsce 419 765 nowych, osobowych samochodów (-6 procent w porównaniu z 2021 r.), z czego 102 818 (-6,9 procent) przypada na auta siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Udział w rynku Grupy VW był porównywalny z minionym rokiem i wyniósł 24,5 procent. Oznacza to, że blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton – takich aut zarejestrowano w minionym roku 4 357 (-17 procent). Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji. Na uwagę zasługuje istotny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 11 293 elektrycznych pojazdów osobowych (+59 procent), 2 292 z nich to auta Grupy Volkswagen (+69 procent).
Volkswagen Group of America wraca na CES (Consumer Electronics Show) – największe na świecie targi elektroniki po sześcioletniej przerwie. Właśnie podczas tej imprezy, między 5 a 8 stycznia, Volkswagen pokaże swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).
Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.
7 na 10 polskich właścicieli elektrycznych Volkswagenów ID. deklaruje, że podczas przyszłych zakupów również zdecyduje się na auto na prąd. Zwłaszcza, jeśli „elektryk” jest jedynym pojazdem w ich gospodarstwie domowym.
Poznań/Wolfsburg, 19 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen i zajmująca się elektromobilnością firma Enel X Way powołały spółkę Ewiva, której zadaniem będzie przyspieszenie rozwoju elektromobilności we Włoszech poprzez budowę stacji szybkiego ładowania w tym kraju. Niedawno otwarta pierwsza stacja sieci w Rzymie to kolejny krok na drodze ścisłej współpracy Grupy Enel i Grupy Volkswagen w celu rozbudowy ekosystemu dla elektromobilności na Półwyspie Apenińskim.
Poznań, 15 grudnia 2022 r. Produkujące modele Caddy i Crafter marki Volkswagen Samochody Dostawcze zakłady Volkswagen Poznań, podejmują szereg działań wpływających na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla, by do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym z punktu widzenia bilansu CO2. By osiągnąć ten ambitny cel, Volkswagen Poznań regularnie wdraża projekty, których celem jest zmniejszenie oddziaływania na środowisko zakładów produkcyjnych spółki w Poznaniu, Swarzędzu i Wrześni. Celowi temu służyć będzie również farma fotowoltaiczna, której budowa właśnie się rozpoczęła w zakładzie we Wrześni.
Poznań, 15 grudnia 2022 r. Volkswagen Poznań podejmuje szereg działań wpływających na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla, by do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym z punktu widzenia bilansu CO2. By osiągnąć ten ambitny cel, Volkswagen Poznań regularnie wdraża projekty, których celem jest zmniejszenie oddziaływania na środowisko zakładów produkcyjnych spółki w Poznaniu, Swarzędzu i Wrześni. Celowi temu służyć będzie również farma fotowoltaiczna, której budowa właśnie się rozpoczęła w zakładzie we Wrześni.
Poznań/Wolfsburg, 14 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen zmienia strukturę działów jakości i designu. Celem jest bliższe połączenie z głównymi markami Volkswagen Samochody Osobowe, Audi i Porsche, aby skoncentrować się na potrzebach klientów. Zarząd Grupy oczekuje również, że nowa struktura ułatwi bardziej przejrzyste ustalanie priorytetów i szybsze działanie w obliczu gwałtownych zmian w branży i związanych z nimi wyzwań. Od 1 stycznia 2023 roku Michael Neumayer obejmie kierownictwo działu zarządzania jakością, zachowując jednocześnie stanowisko szefa jakości w Audi. Zastąpi on Franka Welscha, który po prawie 30 latach pracy w koncernie przechodzi na emeryturę. Również z dniem 1 stycznia 2023 roku, Michael Mauer zostanie szefem designu Grupy, zachowując jednocześnie swoje stanowisko w Porsche. Zastąpi on Klausa Zyciorę, który opuszcza firmę, aby realizować zadania poza Grupą. Po zakończeniu restrukturyzacji zarządu Grupy, która została zakończona we wrześniu, wszystkie kluczowe działy zostały przypisane do wiodących marek Grupy: produkcja i zaopatrzenie marce Volkswagen Samochody Osobowe, sprzedaż i jakość marce Audi, a design i rozwój – Porsche. Pozwoli to lepiej skoordynować działania i wykorzystać efekt synergii.
Volkswagen przygotowuje fabrykę w Wolfsburgu, by była gotowa na wyzwania przyszłości: do 2025 roku marka zainwestuje ok. 460 milionów euro w główny zakład w tym mieście. Zapowiedział to prezes zarządu Thomas Schäfer podczas spotkania zakładowego w Wolfsburgu. Inwestycja posłuży do przygotowania produkcji nowego modelu ID.3. Ten kompaktowy samochód elektryczny będzie zjeżdżał z taśmy w Wolfsburgu od 2023 roku – początkowo będzie montowany, a od 2024 roku ruszy pełna produkcja. Rozbudowa zakładu ma się zakończyć do końca 2025 roku. Obecnie przygotowywane są niezbędne szkolenia dla pracowników. Po uruchomieniu produkcji ID.3 z taśm w Wolfsburgu będzie zjeżdżał także SUV o napędzie elektrycznym, co pozwoli wykorzystać moce produkcyjne fabryki. Ten model powstanie na zmodernizowanej platformie MEB, oznaczonej kodem MEB+.