Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
27.01.2022

Poznań, 27 stycznia 2022 r. Ostatnie dwa burzliwe lata zmieniły wiele nawyków i przyzwyczajeń Polaków. Uległy zmianie również utarte sposoby spędzania urlopów i wakacji. I to nie tylko letnich, ale również zimowych. Szukając spokoju, unikając gwarnych, dużych hoteli i skupisk ludzkich, wielu klientów zaczęło poszukiwać samochodów będących synonimem niezależności i elastycznych możliwości spędzania wolnego czasu – kamperów. Ich sprzedaż niezwykle dynamicznie wzrosła i wiele wskazuje na to, że rok obecny pobije kolejny rekord rejestracji tego typu pojazdów w Polsce. Jak wskazują dane CEPiK, najpopularniejszą i najczęściej rejestrowaną marką kamperów w Polsce w roku 2021 była marka Volkswagen Samochody Dostawcze, oferująca trzy uniwersalne, różnej wielkości kampery: Caddy Californię, Californię 6.1 i Grand Californię.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX
26.01.2022

Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.

Więcej Pobierz PDF
24.01.2022

Wolfsburg, 24 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w dekarbonizacji swojej floty pojazdów, a jej celem jest pozostanie zrównoważoną, zorientowaną na oprogramowaniu grupą, zajmującą się mobilnością. W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent. Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie, dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.

Więcej Pobierz PDF
21.01.2022

Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.

Więcej Pobierz PDF
20.01.2022

Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 18 stycznia 2022 r. – Mimo ograniczonej dostępności samochodów, także na rynku aut używanych, program Das WeltAuto odnotował wzrost sprzedaży. Do klientów trafiło 23 613 samochodów, najwięcej od momentu powstania programu, o 1,5 procent więcej niż rok wcześniej. Z tej liczby aż 83,5 procent stanowiły samochody w wieku do 5 lat. Średni wiek samochodu sprzedanego w ramach Das WeltAuto to 3,9 roku.

Więcej Pobierz PDF
18.01.2022

Do gamy w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. dołącza trzeci model: jest nim stylowy SUV coupe, ID.5 – samochód naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, dostępny także w dynamicznej wersji GTX z napędem na cztery koła. Ceny ID.5 zaczynają się od 209 690 zł, a w przypadku skorzystania z oferty Volkswagen Financial Services i dopłaty w programie „Mój Elektryk”, ID.5 można użytkować już od 1553 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 10%). Pełną ofertę ID.5 Volkswagen zaprezentował najpierw w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, na kilka godzin przed pojawieniem się cennika na stronie internetowej marki.

Więcej Pobierz PDF
17.01.2022

Hannover/Melbourne/Johannesburg/Poznań - 14 stycznia 2022 r. Duże i niestandardowe ładunki, trudne drogi i przejazdy w terenie – nowy Amarok marki Volkswagen Samochody Dostawcze sprawdza się w wielu różnych sytuacjach. Ilość wykorzystanych w nim rozwiązań jest tak duża, jak różnorodne są jego możliwości zastosowania jako pick-upa. Premiera tego nowego, imponującego samochodu odbędzie się latem, a pod koniec roku 2022 będzie go można zamówić na kilku pierwszych rynkach.

Więcej Pobierz DOCX Pobierz PDF
13.01.2022

„Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.

Więcej Pobierz PDF Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.