Poznań, 25 lipca 2022 – Rada nadzorcza Grupy Volkswagen na ostatnim posiedzeniu powołała Olivera Blume na nowego prezesa zarządu Grupy. Obejmie on to stanowisko pierwszego września 2022 r., łącząc je z funkcją prezesa zarządu Porsche. Herbert Diess w tym samym czasie zrezygnuje z funkcji prezesa zarządu za porozumieniem stron. Przewodniczący rady nadzorczej, Hans Dieter Pötsch, podziękował Herbertowi Diessowi w imieniu całej rady: „Podczas swojej kadencji Herbert Diess jako prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe oraz prezes zarządu Grupy odegrał kluczową rolę w przyspieszeniu transformacji firmy. Koncern i jego marki mogą patrzeć z optymizmem w przyszłość, a zdolności do innowacji i znajdowania źródeł przychodów zostały wzmocnione. Herbert Diess w imponujący sposób pokazał, że szybko i konsekwentnie potrafi przeprowadzić daleko idące procesy transformacyjne. Nie tylko przeprowadził firmę przez bardzo burzliwe wody, lecz także wdrożył zupełnie nową strategię.”
Poznań, 22 lipca 2022 r. 25 lat temu ruszyła umiejscowiona w poznańskiej dzielnicy Wilda Odlewnia Volkswagen Poznań. Przez ćwierć wieku zakład przeszedł ogromną metamorfozę, rozwijając się od małego wydziału z jednym piecem i trzema maszynami z kokilami wypożyczonymi od zakładu w Hanowerze, do zatrudniającej ponad 1000 osób jednej z największych i najnowocześniejszych odlewni w Europie, drugiej w koncernie pod kątem zużycia aluminium rocznie, produkującej podzespoły do najnowszych, w pełni elektrycznych samochodów różnych marek koncernu Volkswagen, m.in. modeli rodziny VW ID.
Wyższa wydajność i niższa emisja spalin: Volkswagen ulepszył swój najlepiej sprzedający się silnik benzynowy 1.5 TSI. Najnowsza odmiana, nazwana TSI evo2, już wkrótce trafi do pierwszych samochodów w Europie. Jednostka umożliwia zmniejszenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Kompaktowy, ultranowoczesny, czterocylindrowy silnik będzie początkowo dostępny w wersji o mocy 150 KM, a wkrótce pojawią się kolejne warianty 1.5 TSI evo2. Pierwszym modelem, w którym pojawi się nowa jednostka będzie T-Roc. Do końca roku silnik TSI evo2 będzie wprowadzany również w innych modelach.
Wolfsburg/Poznań, 18 lipca 2022 – Grupa Volkswagen w pierwszym półroczu br. zwiększyła dostawy w pełni elektrycznych samochodów o 27 procent w porównaniu do tego samego okresu z 2021 roku. Mimo problemów z dostawami podzespołów, przerw w produkcji w Europie oraz obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 w Chinach do odbiorców w pierwszych sześciu miesiącach trafiło 217 100 samochodów elektrycznych – to znacząco więcej niż w tym samym okresie w 2021 roku (170 900 sztuk). Udział aut z napędem elektrycznym w dostawach osiągnął 5,6 procent, podczas gdy rok wcześniej było to 3,4 procent. Największy wzrost zanotowano w Chinach – w tym kraju dostarczono 63 500 samochodów elektrycznych – ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.
W fabryce w Zwickau Volkswagen uruchomił pierwszy w Saksonii park szybkiego ładowania, który jest zasilany energią pochodzącą głównie z magazynu energii PSC (power storage container). PSC to rodzaj ogromnego magazynu energii elektrycznej, składającego się z 96 modułów ogniw akumulatorów z modeli ID. i ID.4 o łącznej pojemności netto 570 kWh. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość zbudowania infrastruktury szybkiego ładowania niemal wszędzie, także w miejscach, w których budowa stacji o dużej mocy jest niemożliwa. Takie magazyny można wykorzystać np. na osiedlach mieszkaniowych. Wykorzystane w nich moduły ogniw były wcześniej używane jako akumulatory w przedprodukcyjnych egzemplarzach modeli ID.3 i ID.4, a teraz zyskały drugie życie. W ramach pilotażowego projektu Volkswagena w Saksonii marka zaprezentowała swoje możliwości, które – jaki widać – znacząco wykraczają poza produkcję pojazdów elektrycznych. W realizację projektu zaangażowane były również dwie firmy z centralnych Niemiec – AW Automotive i Automotive Research.
Poznań, 15 lipca 2022 r. Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza swą ofertę modelową o atrakcyjną, specjalną edycję Volkswagena Caddy – „Dark Label”. Elegancka, wzbogacona stylistycznie wersja dostępna będzie w sieci salonów marki już w sierpniu tego roku.
Poznań, 15 lipca 2022 r. W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 – z napędem na gaz ziemny CNG. W związku z wdrożeniem nowej wersji do produkcji, odpowiednio dostosowano linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska montażowe. W ramach przygotowania do produkcji seryjnej został zorganizowany również szereg szkoleń dla pracowników produkcji oraz jakości.
Nowe laboratorium, otwarte przez Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee jest ważnym ośrodkiem testowym akumulatorów samochodów elektrycznych. Obiekt jest jednym z elementów elektrycznej ofensywy koncernu na rynku amerykańskim.
Volkswagen wprowadził Phaetona na rynek 20 lat temu. To był samochód dla koneserów, indywidualistów i entuzjastów. Od 2002 roku luksusowa limuzyna fascynowała miłośników motoryzacji swoim charakterem, doskonałym komfortem, zaawansowanymi technologiami i jakością wykończenia. Volkswagen właśnie modelem Phaeton wszedł do segmentu samochodów luksusowych i udowodnił, że czuje się w nim jak u siebie. Phaeton przetarł szlaki, przyniósł korzyści całej marce i utorował drogę takim autom jak Touareg i Arteon. Pożegnanie z nim nastąpiło w 2016 roku, gdy zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji limuzyny na rzecz transformacji w kierunku elektromobilności, choć następca o nazwie Phaeton D2 już czekał w blokach startowych.
Poznań, 11 lipca 2022 - Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię rozwoju elektromobilności: w obecności kanclerza Niemiec Olafa Scholza 7 lipca wmurowano kamień węgielny pod pierwszą fabrykę ogniw Grupy Volkswagen w Salzgitter. Produkcja rozpocznie się w 2025 roku. Za wszystkie działania Grupy związane z akumulatorami opowiadać będzie nowo utworzona spółka PowerCo. Oprócz produkcji ogniw, nowa firma będzie odpowiedzialna za wszystkie działania w całym łańcuchu wartości akumulatorów. Do 2030 roku PowerCo zainwestuje wraz z partnerami ponad 20 mld euro, tyle samo wyniesie szacowana roczna sprzedaż. Spółka zatrudni nawet 20 tys. osób tylko w Europie.