Grupa Volkswagen za pośrednictwem należącej do niego firmy Elli, zajmującej się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, rozpoczęła sprzedaż wallboxów ID. Charger. To urządzenia umożliwiające sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd plug-in. Najtańsza wersja produktu dostępna jest w niezwykle przystępnej cenie, wynoszącej 1729 złotych. Urządzenie zainstalowano już w Volkswagen Home, nowatorskim salonie marki w Warszawie.
Volkswagen opracował szeroki wachlarz rozwiązań, znacząco podnoszących atrakcyjność finansową swojej oferty. Zdecydowana większość (około 75%) przedsiębiorców kupujących nowe samochody marki Volkswagen, korzysta z leasingu oferowanego przez Volkswagen Financial Services. Od teraz warunki, na których oferowany jest leasing EasyDrive stają się korzystne, jak nigdy dotąd: Volkswagen przejmuje na siebie płatność trzech pierwszych rat, alternatywnie oferując ubezpieczenie komunikacyjne na 1 rok za 1 zł dla pozostałych leasingów i kredytów.
Poznań, 14 maja 2020 r. W sierpniu 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze wraz z ProShare, działem Grupy Volkswagen zajmującym się nowoczesnymi rozwiązaniami mobilności, przy wsparciu Volkswagen Financial Services, nawiązały współpracę z operatorem usług carsharingowych 4Mobility, w ramach której oferowali klientom krótkoterminowy najem samochodów dostawczych. W ramach tej usługi na ulice dwóch polskich miast – Warszawy i Poznania, wyjechało 30 samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Caddy Maxi, Transporterów i Crafterów. Usługa ta umożliwiła klientom łatwy dostęp do samochodu dostawczego w celu m.in. przewiezienia towarów wielkogabarytowych, zakupów czy przeprowadzki.
Nietypowy, bo wirtualny Zlot Fanów Volkswagena odbywać się będzie na Facebook'u. Wydarzenie potrwa od poniedziałku 18 maja do niedzieli 24 maja. Marka będzie zbierać zachęcać fanów do dzielenia się swoimi zdjęciami i historiami, związanymi z najpopularniejszymi modelami Volkswagena, jak Golf, Polo, Beetle, Passat, Tiguan i Touareg.
Po Polsce jeździ 6.056 samochodów elektrycznych (dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – PSPA). W porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć udział samochodów na prąd rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, to tempo prawdopodobnie mogłoby jeszcze wzrosnąć, gdyby nie często powtarzane stereotypy.
„16 lat temu zacząłem z marką Skoda podróż, która teraz dobiega końca. Podróż, która nauczyła mnie jak współpracować z mediami i komunikować się z klientami oraz jak motywować i inspirować importerów marki Skoda w innych krajach. Przez ostanie 7 lat pracowałem z dealerami w Polsce. Bardzo się cieszę, że moją motoryzacyjną przygodę będę kontynuował z Volkswagenem. Jestem gotowy, aby wesprzeć zespół w realizacji zaplanowanych celów i współtworzyć wejście Volkswagena w erę elektromobilności” – mówi Tomasz Piasny, nowy Dyrektor ds. Rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.
Poznań, 8. maja 2020 – w ubiegłym roku Volkswagen Group Polska nawiązał współpracę z Wydziałem Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, której efektem jest kampania reklamowa części z linii Economy Parts w 7 miastach. Podczas zajęć w pracowniach Znaku i Identyfikacji, Grafiki Informacyjnej oraz Grafiki Kinetycznej studenci – we współpracy z pracownikami Działu Części i Akcesoriów Volkswagen Group Polska – przygotowywali prace konkursowe. Do konkursu zgłoszono kreacje 55 autorów – plakaty, infografiki oraz animacje. Główny zwycięzca konkursu, który odbierze dodatkową nagrodę pieniężną, zostanie wyłoniony po 3 miesiącach kampanii reklamowej w internecie. O zwycięstwie zdecyduje efektywność prezentowanych projektów.
Poznań, 7 maja 2020 r. Z dniem 1 czerwca 2020 r., funkcję dyrektora zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni obejmie Stefanie Hegels. Stefanie Hegels zastąpi na tym stanowisku Christiane Engel, która w 2018 roku jako pierwsza kobieta w koncernie Volkswagen objęła funkcję dyrektora zakładu. Christiane Engel pokieruje od 1 czerwca działem zabezpieczania jakości marki Volkswagen Samochody Osobowe w Wolfsburgu.
Poznań, 6 maja 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze wydłuża okresy gwarancyjne na nowe samochody. Odnosi się to do wszystkich wersji modeli Amarok, Caddy, T6/T6.1 oraz Crafter, których dwuletnia Gwarancja Volkswagen lub pakiet gwarancyjny Volkswagen Safe+ wygasają w okresie od 1 marca do 31 maja 2020 r. Przedłużenie gwarancji obowiązuje przez trzy miesiące od dnia wygaśnięcia pierwotnego terminu gwarancyjnego na nowy samochód lub pakietu gwarancyjnego Volkswagen Safe+. Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż podkreśla: „Zawsze staramy się dostarczać naszym klientom elastyczne rozwiązania, dlatego dziś wydłużamy okres gwarancyjny o trzy miesiące.”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe przedłuża o trzy miesiące czas obowiązywania gwarancji na nowe samochody. Dotyczy to wszystkich aut produkowanych w Europie lub z przeznaczeniem na europejski rynek, których dwuletnia gwarancja lub przedłużona opieka pogwarancyjna VolkswagenSafe+ wygasłaby w czasie między 1 marca a 31 maja 2020 roku. Gwarancja zostaje przedłużona o trzy miesiące ponad pierwotny czas trwania.