Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
04.10.2024
Elektryczny Volkswagen ID.7 Pro S pokonał na jednym ładowaniu akumulatora dystans 794 km

Elektryczny Volkswagen ID.7 Pro S pokonał na jednym ładowaniu akumulatora dystans 794 km

  • Udało się znacząco przekroczyć zasięg deklarowany przez producenta, który wynosi wg cyklu WLTP do 709 km
  • Test odbył się w ciągu dnia, w normalnym ruchu drogowym, auto jeździło zarówno po autostradzie, jak i drogach podmiejskich
  • Volkswagen ID.7 Pro S z akumulatorem o pojemności netto 86 kWh został zaprojektowany z myślą o jak największej wydajności i jest jednym z pojazdów elektrycznych o największym zasięgu w swojej klasie

Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu. Pokonanie tej odległości zajęło ekipie Volkswagen Team Switzerland 15 godzin i 42 minuty (czas netto). Udało się więc znacząco przekroczyć podawany przez producenta maksymalny zasięg modelu wg WLTP wynoszący w cyklu mieszanym 709 kilometrów. W czasie testu flagowy model rodziny ID. poruszał się po drogach publicznych i w normalnym ruchu drogowym.

Podczas testu Volkswagen ID.7 pokonywał liczącą ok. 81 km trasę w kantonie Zug na południe od Zurychu. Profil trasy był zgodny z codzienną jazdą i obejmował drogi między miastami, autostrady i drogi niższej kategorii, większość w pagórkowatym terenie. Ośmiu różnych kierowców w ciągu dwóch kolejnych dni pokonało łącznie 794 kilometry na jednym ładowaniu akumulatora. Odpowiada to mniej więcej trasie z Bazylei do Emden w północnych Niemczech, gdzie ID.7 jest produkowany. Średnie zużycie energii podczas testu wyniosło imponujące 10,3 kWh/100 km. Dla porównania, najniższa wartość wg WLTP dla tego modelu wynosi 13,6 kWh/100 km. W przeliczeniu na olej napędowy osiągnięte średnie zużycie odpowiada zaledwie około 1,1 litra na 100 km.

Dystans 794 km został pokonany przy normalnym natężeniu ruchu w połowie ubiegłego tygodnia – ze średnią prędkością 51 km/h. Na mecie wyświetlacz komputera pokładowego wskazywał dwa kilometry zasięgu. Co ciekawe, wybrany do testu model wcale nie jest najbardziej oszczędnym wariantem ID.7 Pro S. Zgodnie z szacunkami WLTP, testowy egzemplarz, z opcjonalnym wyposażeniem, takim jak pakiet Comfort, pakiet systemów wspomagających IQ.DRIVE, pakiet zewnętrzny Plus i pompa ciepła, osiągnąłby maksymalnie 700 km.

Specjalista od oszczędnej jazdy. Felix Egolf specjalizuje się w niezwykle energooszczędnej jeździe, jest tzw. hipermilerem. W 2020 i 2021 r. szwajcarski kierowca ukończył dwa takie przejazdy w ID.3: raz znacznie przekroczył teoretyczny zasięg ID.3 w wersji 1st z Zwickau w Saksonii (Niemcy) do Schaffhausen (Szwajcaria), pokonując 531 km. W drugiej próbie jechał pojazdem z większym akumulatorem, a ID.3 Pro S pokonał na jednym ładowaniu łącznie 602 km – przez 15 alpejskich przełęczy z łącznymi przewyższeniami na poziomie 13 000 metrów.

ID.7 Pro S – mistrz wydajności w rodzinie ID. Dzięki nowemu, wydajnemu napędowi i doskonałej aerodynamice (współczynnik oporu powietrza 0,23 w zależności od wyposażenia), ID.7 Pro S jest niezwykle ekonomicznym pojazdem. W zależności od wyposażenia opcjonalnego, łączne zużycie energii wg WLTP dla ID.7 Pro S wynosi od 16,2 do 13,6 kWh/100 km. W optymalnej pod tym względem wersji zasięg wg WLTP wynosi do 709 km. Równie ważne jest szybkie uzupełnianie energii – przy mocy ładowania na poziomie 200 kW w ciągu 10 minut (czas potrzebny na szybką przerwę na kawę) – zasięg wzrasta o ok. 244 km. Ładowanie od 10 do 80 procent zajmuje ok. 26 minut.

Swój wkład w wysoką wydajność energetyczną ma także opcjonalny w elektrycznych Volkswagenach planer podróży – oblicza on optymalną trasę, biorąc pod uwagę aktualny poziom naładowania akumulatora i dostępne stacje ładowania na trasie. Pokazuje kierowcy optymalne punkty ładowania i planuje niezbędne przystanki, aby podróż była jak najbardziej efektywna. Bierze również pod uwagę dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby znaleźć najszybszą i najwygodniejszą trasę.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.