Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju
- Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland
- Dążenia Hilti Poland i Volkswagen Samochody Dostawcze do pełnej zeroemisyjności i zrównoważonego rozwoju
- Przemyślane rozwiązania ułatwiające eksploatację ID. Buzza jako samochodu firmowego
Poznań, 21 czerwca 2023 r. W pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze – ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie – samochodem serwisowym, pojazdem do realizacji dostaw ostatniej mili – ale również świetną wizytówką podkreślającą zrównoważony rozwój firmy będącej użytkownikiem tego modelu. Przykładem jest tu firma Hilti Poland, używająca w swej pracy z Volkswagena ID. Buzz. Wykorzystując w pełni wysoką funkcjonalność ID. Buzza, Hilti podkreśla swoje dążenie do równowagi środowiskowej i do dalszego ograniczania emisji CO2. Te same cele stawia przed sobą Grupa Volkswagen.
Volkswagen ID. Buzz zarówno w wersji osobowej, jak i w wersji Cargo, może być świetną wizytówką nowoczesnej firmy, dbającej o środowisko i zachowującej standardy zrównoważonego rozwoju. Flota w pełni elektrycznych ID. Buzz’ów może też być stosunkowo łatwym sposobem realizacji strategii ESG dla przedsiębiorstw, zwłaszcza tych specjalizujących się w tzw. dostawach ostatniej mili, czy tych z branży serwisowej. Jednym z takich przedsiębiorstw wykorzystujących Volkswageny ID. Buzz w swej codziennej pracy, jest firma Hilti Poland. Używa ona obecnie dwóch egzemplarzy ID. Buzza. Jeden, w wersji osobowej, jest na stałe we flocie Hilti Poland. Drugi, w wersji Cargo, sprawdzany jest przez firmę jako potencjalny samochód demonstracyjny.
Dlaczego Hilti zdecydowało się włączyć do swej floty właśnie Volkswageny ID. Buzz? Mówi Anna Pańkowska, członek Zarządu i dyrektorka marketingu w Hilti Poland: „Jednym z kluczowych elementów długofalowej strategii biznesowej Grupy Hilti jest zrównoważony rozwój. Zdając sobie sprawę z powagi zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz związanych z nimi wyzwań społecznych, już kilka lat temu postanowiliśmy przenieść nasze działania na kolejny poziom, tworząc dedykowaną strategię zrównoważonego rozwoju i wyznaczając jasne cele. Jednym z nich jest neutralność pod względem emisji CO2. Będąc świadomymi naszych emisji, Grupa Hilti zdecydowała się na wiele rozwiązań prowadzących do wyznaczonego celu, w tym na elektryfikację floty samochodowej. Aktywnie szukamy najlepszych rozwiązań i przygotowujemy naszą infrastrukturę do kolejnych kroków, co doprowadziło do włączenia do naszej floty samochodowej modelu ID. Buzz, który jest naszym pierwszym samochodem elektrycznym wykorzystywanym do demonstracji naszych elektronarzędzi i usług u klientów.”
ID. Buzz jest wykorzystywany w głównej mierze przez obszar sprzedaży bezpośredniej. Korzystają z niego rzeczoznawcy techniczni Hilti podczas pracy z klientami. Obecnie samochód jeździ po całej Polsce w ramach pokazów najnowszych rozwiązań w obszarze oferowanych przez Hilti narzędzi NURON.
„Volkswagen ID. Buzz może być doskonałą wizytówką działań każdej firmy. Na przykładzie Hilti Poland widać, że stanowi świetny przykład realnych działań podejmowanych w ramach zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Jest też przykładem działań zmierzających do redukcji emisji CO2. Podobnie jak oferowana przez Hilti Poland platforma akumulatorowa NURON, ID. Buzz jest synonimem inteligentnych i nowoczesnych rozwiązań. Uzmysławia nowe możliwości dla użytkowników oraz obrazuje obraną przez Volkswagen Samochody Dostawcze i przez Hilti Poland drogę do pełnej elektromobilności” – mówi Andrzej Krawiec, dyrektor sprzedaży marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze jak i Hilti Poland widzą ogromny potencjał wspólnego wykorzystania zalet Volkswagena ID. Buzz i narzędzi NURON Hilti. Oba rozwiązania bazują na akumulatorach – NURON to platforma akumulatorowa, a ID.Buzz to samochód napędzany również energią pochodzącą z akumulatora, na dodatek z możliwością ładowania dwukierunkowego. Oba są niskoemisyjne – ID.Buzz jest w pełni elektryczny, dostarczany jest w sposób neutralny pod względem emisji CO2, podczas jazdy nie generuje emisji dwutlenku węgla, a narzędzia NURON powodują o 23% mniej emisji w parku maszyn. W obu wykorzystywane są materiały z recyklingu – obicia foteli, wykładzina podłogowa i podsufitka w modelu ID. Buzz są wykonane przy wykorzystaniu materiałów z recyklingu. Również tapicerka ArtVelours ECO, po raz pierwszy zastosowana w ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu. Podobnie ponad 70% masy narzędzia NURON można poddać recyklingowi.
Użytkownicy ID. Buzza podkreślają przemyślane pod kątem użytkowości rozwiązania. Wersja osobowa może zabrać na swój pokład nawet siedem osób (w wariancie z wydłużonym rozstawem osi), po obu stronach nadwozia posiada szerokie drzwi przesuwne ułatwiające wsiadanie i wysiadanie, a po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie, dzięki płycie Multi Flex uzyskać można zupełnie płaską podłogę umożliwiającą przewóz większych przedmiotów.
Natomiast ID. Buzz Cargo jako samochód dostawczy, standardowo wyposażony jest w stałą ścianę działową oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Ta ostatnia ma objętość 3,9 m3 i mieści dwie europalety. Długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosi 2,20 metra, a maksymalna szerokość – 1,73 metra. Maksymalna ładowność furgonu wynosi 719 kg. Przestrzeń ładunkowa zamykana jest od tyłu za pomocą drzwi skrzydłowych lub dużej, unoszonej ku górze klapy. Dostęp do niej umożliwiają także odsuwane drzwi boczne.