Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
20.09.2022
Światowe premiery aż czterech koncepcyjnych wersji modelu ID. Buzz podczas targów IAA Transportation  w Hanowerze.

Światowe premiery aż czterech koncepcyjnych wersji modelu ID. Buzz podczas targów IAA Transportation w Hanowerze.

  • Koncepcyjny ID. Buzz Flex-Cab: elektryczny Caravelle współczesnych czasów
  • ID. Buzz jako pojazd ratownictwa medycznego: samochody w wersjach specjalnych stają się elektryczne
  • ID. Buzz z zabudową skrzyniową: 6 m3 przestrzeni ładunkowej stworzonych z myślą o potrzebach dostaw ostatniej mili
  • ID. Buzz chłodnia: Cargo z elektrycznym systemem chłodniczym
  • ID. Buzz Cargo jako samochód serwisowy marki Miele: auto dostawcze z systemem półek

Poznań, 20 września 2022 r. Rozpoczęte wczoraj targi IAA Transportation 2022 w Hanowerze, zmieniły się w prawdziwe show modelu ID. Buzz: obok nowych ID. Buzz1 i ID. Buzz Cargo2 , Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje - w każdym przypadku jako światowe premiery - cztery innowacyjne, przedprodukcyjne warianty koncepcyjne ID. Buzz’a przygotowane przez producentów nadwozi i zabudów. Pierwszy, to bazujący na ID. Buzz pojazd ratownictwa medycznego3, stworzony przez firmę Bösenberg, udowadniający, że motoryzacja elektryczna dotarła także do sektora pojazdów ratunkowych. Firma Snoeks prezentuje koncepcyjnego ID. Buzz Flex-Cab3 przeznaczonego do przewozu osób - coś w rodzaju elektrycznej wersji modelu Caravelle. ID. Buzz w wersji chłodnia3, zbudowany został natomiast przez specjalistów z Wükaro. Przestronny furgon o pojemności przedziału towarowego 6 m3 pokazuje z kolei firma Veth. To pierwszy ID. Buzz z nadwoziem skrzyniowym3. We współpracy z firmą CS/Würth powstał też ID. Buzz Cargo2 z systemem regałów, prezentowany tu jako samochód serwisowy marki Miele.

Game changer: ID. Buzz to Bulli nowej ery: wszechstronny i wielozadaniowy jak jego poprzednicy. Jako MPV i jako samochód dostawczy, wprowadza elektryczną motoryzację w coraz to nowe segmenty, stając się w ten sposób prawdziwym „game changerem”. O potencjale tej linii produktowej świadczy różnorodność przygotowanych przez wielu producentów nadwozi i zabudów pojazdów koncepcyjnych, prezentowanych na targach IAA Transportation 2022.

Koncepcyjny ID. Buzz Flex-Cab: Holenderska firma Snoeks specjalizująca się w produkcji zabudów, przystosowała ID. Buzz Cargo do użytku w transporcie pasażerskim. Pięciomiejscowy ID. Buzz Flex-Cab staje się w ten sposób elektrycznie napędzanym samochodem z zastosowaniem podobnym do modelu Caravelle. W tyle jest wyposażony w trzyosobową kanapę, którą można ustawić w dwóch pozycjach - standardowo lub z dodatkową przestrzenią na nogi lub całkowicie złożyć, łącznie z siedziskiem. Regulacja i składanie kanapy odbywa się elektrycznie, za pomocą przełącznika na słupkach B lub D. Dzięki możliwości elastycznej regulacji tylnej kanapy, klimatyzowana część tylna pojazdu może być wykorzystywana do przewozu pasażerów lub towarów. Pokazując w pełni elektrycznego, koncepcyjnego ID. Buzz Flex-Cab, Snoeks prezentuje wysoce innowacyjną koncepcję transportu osób. Pojazd może być wykorzystywany np. jako shuttle bus, taksówka, minibus komunalny lub idealny pojazd dla rzemieślników.

ID. Buzz jako pojazd ratownictwa medycznego: ID. Buzz został zaprojektowany w taki sposób, by zarówno w wersji MPV, jak i w wersji dostawczej, mógł spełniać zadania specjalne - na przykład jako pojazd ratownictwa medycznego. Elektryczna motoryzacja dotarła więc także do tego sektora. Niemiecki producent nadwozi, firma Bösenberg, pokazuje na IAA jak taki samochód może wyglądać i co może zrobić. Prezentowane auto przygotowane jest w wersji niemal produkcyjnej. Na pokładzie wersji medycznej ID. Buzza znajduje się miejsce dla maksymalnie trzech osób. Przestrzeń ładunkowa została przekształcona w miejsce pracy dla lekarza i jego sprzętu medycznego. W tym celu Bösenberg opracował koncepcję modułową, dzięki czemu całkowita integracja wyposażenia i wszystkich specjalnych komponentów wymaga jedynie minimalnych zmian w pojeździe bazowym. Zamontowano również specjalny system sygnalizacji zasilany z oddzielnego systemu akumulatorów.

ID. Buzz Cargo z zabudową skrzyniową: Veth Automotive połączył ikoniczny design ID. Buzza z zabudową skrzyniową tylnej jego części. Dzięki skrzyni, pojemność ładunkowa ID. Buzza wzrasta z już bardzo dobrych 3,9 m3 do doskonałych 6,0 m3. W rezultacie taki ID. Buzz Cargo może przyjąć ładunek o masie do 680 kg. Boki i tył skrzyni można wyposażyć w tradycyjne drzwi, drzwi przesuwne i/lub rolety. Gwarantuje to, że np. jeżdżący takim samochodem kurierzy są w stanie dotrzeć do paczek z każdej strony. Pojazd koncepcyjny prezentowany na IAA wyposażony jest w drzwi z niską krawędzią dolną po stronie pasażera, w żaluzję po stronie kierowcy oraz w duże drzwi skrzydłowe z tyłu. Na skrzyni jest też dużo miejsca na logo i reklamę firmy. Podłoga w jej wnętrzu zapobiega ślizganiu się ładunku i nie ulega zużyciu.

ID. Buzz Cargo chłodnia: Niemiecki producent zabudów firma Wükaro, prezentuje na targach IAA ID. Buzza Cargo po raz pierwszy w postaci pojazdu - chłodni. Został on zaprojektowany specjalnie z myślą o dostawach w centrum miasta, a więc dla tzw. ostatniej mili. Innowacją jest tu połączenie elektrycznego układu napędowego i systemu chłodzenia, który również jest elektryczny. System chłodzenia składa się z płaskiej jednostki chłodzącej 230V na dachu (płaski parownik sufitowy), czterech akumulatorów litowo-jonowych (każdy o nominalnym naładowaniu 100 amperogodzin) oraz inwertera (przekształcającego prąd stały w zmienny) ze zintegrowaną ładowarką akumulatorów. Cztery akumulatory – umieszczone by zaoszczędzić miejsce, w nadkolach - umożliwiają niezależną pracę systemu przez sześć do ośmiu godzin. Możliwe jest również wstępne schłodzenie przestrzeni ładunkowej, w każdym przypadku gdy ID. Buzz Cargo jest podłączony do sieci elektrycznej. Pojazd koncepcyjny może, w zależności od specyfikacji, zabrać ładunek o masie do 390 kg - wystarczający do przewozu mrożonek zamawianych przez internet lub specjałów dla restauracji. Można również pokusić się na jego interpretację jako klasyczną, włoską furgonetkę z lodami. Bo z pewnością wkrótce znów będzie lato!

ID. Buzz jako pojazd serwisowy marki Miele: Na stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w hali 12, wzrok zwiedzających przyciąga ID. Buzz Cargo w specjalnym odcieniu czerwieni. To samochód, który powstał na specjalne życzenie marki Miele i jest owocem współpracy firmy CS/Würth i marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Przestrzeń ładunkowa tego w pełni elektrycznego samochodu dostawczego została wyposażona w dostosowany do specyfikacji serwisantów system regałów do przechowywania materiałów, części zamiennych i narzędzi dla pracowników działu obsługi klienta Miele. Konsola środkowa ze zintegrowanym składanym stolikiem w przedziale pasażerskim, służy jako miejsce pracy kierowcy. Szczególne wrażenie robi specjalny lakier nadwozia w typowym dla Miele kolorze „czerwień papryki”.

Hala nr 12 i przylegające tereny: Wersje produkcyjne ID. Buzza oraz pojazdy koncepcyjne są prezentowane na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze do 25 września, na stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w hali nr 12. Oprócz nich, uwagę zwiedzających IAA przykuwają także modele z linii produktów Caddy, T6.1, Multivan, Amarok i Crafter. W hali nr 12 i na terenach przylegających prezentowane są również inne modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz producentów nadwozi i zabudów. Natomiast w hali nr 13, na stoiskach różnych partnerów zajmujących się zabudową i konwersją, stoją ponadto cztery kolejne ID. Buzz Cargo z modyfikacjami dostosowanymi do potrzeb klienta.


1) ID. Buzz Cargo (150 kW/204 KM) zużycie energii elektrycznej w cyklu WLTP (łącznie)
w kWh/100 km: 22,2 - 20,5; emisja CO2 (łącznie) w g/km: 0.
2) ID. Buzz Pro (150 kW/204 KM) zużycie energii elektrycznej w cyklu WLTP (łącznie)
w kWh/100 km: 21,7 – 20,8. Emisja CO2 (łącznie) w g/km: 0.
3) samochód jest pojazdem koncepcyjnym, przedprodukcyjnym

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.